Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه کمیته جامعه ایمن شهرضا اعلام شد که شهرستان شهرضا در کشور پایتخت غیر واگیر ایران در حوزه سلامت شناخته شد. ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرضا، حجت‌الله تنهایی شامگاه چهارشنبه در جلسه کمیته جامعه ایمن شهرضا با بیان اینکه اولویت‌بندی در کمیته عالی جامعه ایمن به منظور سیاست‌گذاری برای دستیابی به اهداف تعیین شده اصل مهمی است اظهار داشت: دستگاه‌های مسئول باید اولویت و شاخص‌ها را در حوزه حوادث و سوانح مورد بررسی قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان اینکه بیش از 75 درصد از مرگ و میر بر اثر بیماری‌های غیرواگیر انجام گرفته است افزود: بیماری‌ها قلبی و عروقی مهم‌ترین عامل مرگ و میر است و بر اساس آمار در شهرضا نیز بیماری‌های قلبی و عروقی و سوانح و حوادث به ترتیب در رتبه اول و دوم قرار دارند بنابراین تدوین سیاست‌های لازم در این زمینه به عنوان یک اصل مهم باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح ایراپن برای نخستین بار در کشور در شهرستان شهرضا، گفت: شهرستان شهرضا در کشور پایتخت غیرواگیر ایران در حوزه سلامت شناخته شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان اینکه مطابق میثاق‌نامه مجموعه مدیران و مسئولان شهرضا باید میزان حوادث و سوانح جاده‌ای شهرستان تا سال 1404 به میزان 20 درصد کاهش داشته باشد، بیان کرد: در سال 96 نسبت به سال 95 حوادث ترافیکی 2 درصد در شهرضا افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه 43 درصد از مجموع حوادث شهرستان شهرضا در سال 97 مربوط به حوادث ترافیکی و از این تعداد 16 درصد مربوط به حوادث راکبان موتورسیکلت بوده است بیان کرد: بیشترین قربانی حوادث موتورسیکلت نوجوانان و جوانان هستند.

تنهایی با اشاره به اینکه بیشترین مرگ ناشی از تصادفات به دلیل ضربه مغزی و عدم استفاده از کلاه ایمنی است، تصریح کرد: سن نوجوانی 9 تا 19 سال و سن امید به زندگی 72 سال است و عمری مفیدی که یک نوجوان باید داشته باشد با تصادف از بین می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه مهار مرگ در سن پایین از اولویت‌های مهم در حوزه بهداشت است، تصریح کرد: نوجوانان و جوانان باید در شهرضا در راستای افزایش مهارت و استفاده صحیح از موتورسیکلت آموزش ببینند.

وقوع 21 حریق منازل از ابتدای سال تاکنون در شهرضا

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرضا با اشاره به ایمنی مدارس شهرضا، خاطرنشان کرد: بعضی از مدارس شهرضا از ایمنی لازم برخوردار نیستند باید بخاری در مدارس حذف و رادیاتور جایگزین آن شود و آموزش و پرورش قبل از دادن مجوز به مدارس غیرانتفاعی باید این اصل را رعایت کند.‌

ابراهیم علی‌اکبری با بیان اینکه در 9 ماهه امسال 21 حریق منزل به آتش‌نشانی شهرضا گزارش شده که 9 حادثه آن به سبب انفجار پیک‌نیک بوده است و سه مصدوم داشته است، افزود: سعی کرده‌ایم آمار حوادث را پایین بیاوریم اما انفجار پیک‌نیک‌ها آمار حوادث را بالا برده است.

وی تصریح کرد: پیک‌نیک‌های جدیدی که به بازار است از مدل‌های قبلی حجم گاز آن بیشتر است و شیرهای مدل‌های قبل بر روی آن بسته شده و با گرم شدن آن شعله از زیر گاز به سوپاپ منتقل شده و سبب آتش‌سوزی می‌شود.

کاهش فوت ناشی از حوادث کار در شهرضا

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرضا در ادامه این جلسه با اشاره به اولویت‌های ارتقای محیط کاری در شهرستان شهرضا، بیان کرد: آموزش به کارگران و کارفرمایان کارخانه‌ها و کارگاه‌ها و انجام هزار و 800 بازرسی مستقیم در طول سال نخستین اولویت اداره کار، تعاون و رفاع اجتماعی شهرستان شهرضا است.

مصطفی اباذری با اشاره به استقرار  مسئول ایمنی برای واحدهای صنعتی با کارگر 25 نفر در شهرضا به صورت مستمر، افزود: از ابتدای سال تاکنون هزار و 185 بازرسی از کارخانه‌ها و کارگاه‌ها در شهرضا انجام شده است.

وی با اشاره به رسیدگی به حوادث کار در شهرضا، بیان کرد: امسال به 51 حادثه ناشی از کار رسیدگی شده است، در سال گذشته 4 فوت و امسال یک فوتی ناشی از حوادث کار در شهرضا داشته‌ایم.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرضا با تأکید بر اینکه آمار حوادث کار در شهرضا امسال بالا بوده اما حوادث شدید و فوتی کاهش داشته است، تصریح کرد: شدیدترین حوادث، حوادث ساختمانی است که امسال در شهرضا با کاهش روبه‌رو بوده است.

شهرکرد| مرگ و میر کودکان زیر 5 سال بیش از 90 درصد کاهش یافتاهدای اعضای جوان مرگ مغزی اردبیلی به 3 بیمار زندگی دوباره بخشیدسیستان و بلوچستان| افتتاح اورژانس بیمارستان خاش توسط وزیر بهداشت به روایت تصویر

فوت 32 نفر در حوادث ترافیکی در شهرضا

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی شهرضا در ادامه این جلسه با اشاره به عملکرد اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرضا در 9 ماهه سال 97، اظهارداشت: در این مدت 5 هزار و 774 مأموریت انجام شده است که 4 هزار و 137 حادثه در حوزه شهری، هزار و 637 حادثه در جاده‌ و روستاها اتفاق افتاده است.

حبیب صادقی با بیان اینکه 3 هزار و 975 مورد مربوط به حوادث غیرترافیکی و هزار و 799 مورد در حوزه حوادث ترافیکی بوده است، افزود: در 9 ماهه سال 97، 32 مورد حادثه منجر به فوت در سر صحنه داشته‌ایم که از این تعداد 6 مورد در داخل شهر و بقیه مربوط به جاده‌ها بوده است.

وی با اشاره به افزایش 15 درصدی مصدومان در 9 ماهه امسال، بیان کرد: در سال گذشته 24 فوت ناشی از تصادف در سر صحنه داشته‌ایم و امسال به 33 مورد فوت افزایش پیدا کرده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی شهرضا با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد از فوتی‌ها در 5 کیلومتر مانده به شهر اتفاق افتاده است که ناشی از بی‌احتیاطی رانندگان است، افزود: کمربندی شهرضا، پیچ مهیار، جاده سمیرم به شهرضا و خیابان 45 متری، جاده جدید اسلام‌آباد، خیابان مقابل پارک ملت از نقاط حادثه‌خیز شهرضا است.

وی با اشاره به اینکه 564 نفر به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی و 255 نفر به دلیل سقوط به بیمارستان اعزام شدند، خاطرنشان کرد: بیشتر موارد سقوط مربوط به افراد مسن بوده که به دلیل پوکی استخوان منجر به شکستگی لگن و استخوان شده است.

صادقی اظهارداشت: از هزار و 212 حادثه در حوزه تصادفات، 541 مربوط به راکبان موتور سیکلت، 360 مورد رانندگان خودرو، 598 مورد سرنشینان و 237 مورد هم عابران پیاده بوده است.

کاهش 26 درصدی تصادفات فوتی در شهرضا

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی فرماندار شهرضا نیز در ادامه جلسه با بیان اینکه شناسایی و حذف نقاط حادثه‌خیز درون شهری و برون شهری در دستور کار دستگاه‌های مسئول در سطح شهرستان قرار دارد، اظهارداشت: در جامعه ایمن هدف پیشگیری از سوانح است و بعد از آن ایمنی مطرح می‌شود که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

محمد حسنی داراب با بیان اینکه تاکنون 30 نقطه حادثه‌خیز در شهرضا شناسایی و نسبت به بررسی تمهیدات اساسی به منظور حذف و اصلاح آن اقدامات لازم انجام شده است، گفت: بر اساس آمار پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان، تصادفات فوتی شهرضا افزایش یافته است، مقایسه مجموع آمارهای تصادفات از اورژانس 115 و پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راهور، کاهش این تصادفات را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در 7 نخست سال 96، 11 تصادف منجر به فوت در شهر شهرضا، 26 تصادف در جاده‌های برون شهری اتفاق افتاده است، افزود: این آمارها در مدت مشابه امسال، 5 تصادف شهری و 22 تصادف جاده‌ای بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی فرماندار شهرضا با بیان اینکه در طول سال‌های 94 تا 96 تصادفات فوتی شهری 9 نفر، تصادفات جاده‌ای 26 نفر و مناطق روستایی 10 نفر بوده است، بیان کرد: آموزش نقش مهمی در کاهش حوادث ترافیکی دارد که در این راستا از ابتدای امسال تاکنون، 6 هزار و 45 دانش‌آموز، 2 هزار و 637 نفر در مساجد و 3 هزار و 684 نفر در ادارات و سایر اماکن در زمینه مسائل ایمنی و ترافیکی، آموزش دیده‌اند.

وی با اشاره به آمار تصادفات فوتی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: تعداد این حوادث در سال گذشته 624 فقره و امسال 704 نفر بوده است، بنابراین حوادث فوتی شهرستان در مقایسه با استان 26 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/ح

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۳۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کت چرم معروف آل پاچینو(عکس)

عصر ایران - آلفردو جیمز پاچینو که بیشتر به نام آل پاچینو شناخته می شود، یکی از مشهورترین بازیگران جهان است. وی فردی شناخته شده و مورد احترام در دنیای بازیگری است. با این وجود، سلیقه وی در زمینه مد نیز هنوز الهام بخش بسیاری از مردم در سراسر جهان است. وی به اندازه هنرنمایی خود در فیلم های سینمایی، در زمینه انتخاب لباس و پوشش نیز سلیقه خوبی دارد.

فیلم سینمایی راه کارلیتو (Carlito’s Way) یکی از مشهورترین فیلم های این بازیگر مطرح هالیوود است. ترنچ کت چرمی که وی در این فیلم به تن داشت، همچنان برای افرادی که به سبک پوشش دهه 90 علاقمند هستند، یک گزینه خوب محسوب می شود. راه کارلیتو به کارگردانی برایان دی پالما در سال 1993 اکران شد.

کت چرم بلندی که آل پاچینو در این فیلم پوشیده بود به یکی از محبوب ترین مدل ها در آن زمان تبدیل شد و همچنان نیز طرفداران خاص خود را دارد.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بازیگر معروفی که در 11 سالگی با الویس پرسلی کارش را شروع کرد(+عکس)

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • تعداد پرستاران زن در ایران، ۷۵درصد بیش از پرستاران مرد است
  • تعداد پرستاران زن در ایران، 75درصد بیش از پرستاران مرد است
  • کشف محموله ۲۰۰ میلیاردی پارچه قاچاق در اصفهان
  • وزیر صمت: ظرفیت‌های تولید شناخته شده و باید در جستجوی راه‌های صادراتی باشیم
  • کت چرم معروف آل پاچینو(عکس)
  • توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند
  • ◄ جاده گردشگری هونجان اسفرجان به شهرضا؛ پرحادثه و پرتوریست
  • رویداد سرمایه‌گذاری تکنووست سلامت در ایران هلث ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • زیباترین تصاویر از خلیج فارس | ببینید