Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-مدیرعامل شرکت دریایی گفت: دو فروند شناور خدماتی ایرانی که با مدارک قانونی قصد خروج از آب‌های کویت را داشتند، توسط گارد ساحلی کویت در آب‌های بین المللی خلیج فارس توقیف و تحت تدابیر شدید امنیتی به کویت برگردانده شد.

حدود 20 روز پیش بود که دو فروند شناور خدماتی ایرانی که با مدارک قانونی قصد خروج از آب‌های کویت را داشتند، توسط گارد ساحلی کویت در آب‌های بین المللی خلیج فارس توقیف و تحت تدابیر شدید امنیتی به کویت برگردانده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل یک شرکت حمل و نقل دریایی به عنوان راهبر این شناورها گفت: باوجود رایزنی‌های گسترده با مسئولان کویتی برای بازگشت و آزادسازی شناورهای مذکور، تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

اوقاتیان ادامه داد: اطلاعات کسب شده از فرماندهان این شناورها حکایت از آن دارد که امکانات ضروری از جمله منابع آب، غذا و سوخت اتمام یافته است و مسئولان کویتی در این خصوص همکاری لازم را انجام نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه ‌در حال حاضر، خدمه در شناورهای خود محبوس شده و اجازه خروج ندارند، افزود: ‌البته بر اساس قوانین جهانی دریانوردی در چنین شرایطی، کشوری که شناور در آن توقیف شده‌، باید امکانات لازم را برای زنده ماندن خدمه شناور فراهم سازد.

اوقاتیان تأکید کرد: ‌رایزنی‌های لازم با مسئولان وزارت خارجه کشورمان در حال انجام است.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۳۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف کشتی رژیم صهیونیستی یک عملیات تلافی‌جویانه بود

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به آخرین وضعیت کشتی توقیف شده رژیم صهیونیستی توسط جمهوری اسلامی ایران گفت: این اقدام یک عملیات تلافی‌جویانه در برابر اقدامات آمریکا و صهیونیست‌ها بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد دهقان صبح امروز - چهارشنبه بیست و نهم فروردین_ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدام حقوقی در خصوص حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، گفت: حقوقدانان در خصوص موضوعات مختلف حقوقی تشکیل جلسه داده و بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد اقداماتی انجام دهیم، پس از تصویب در یک کمیته تخصصی تصمیم‌گیری می‌شود؛ فعلاً در مورد حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق اقدام حقوقی نداریم.

معاون حقوقی رئیس جمهور اضافه کرد: در حال کار روی همه تحولات مربوطه به ویژه با محوریت غزه هستیم و مشارکت خود را در مراجع بین‌المللی دنبال می‌کنیم.

دهقان با اشاره به آخرین وضعیت کشتی توقیف شده رژیم صهیونیستی توسط جمهوری اسلامی ایران، افزود: این اقدام یک عملیات تلافی‌جویانه در برابر اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است.

وی یادآور شد: رفتار خصمانه رژیم اشغالگر قدس بستر برخی از اقدامات ما بوده و مسیر خود را طی می‌کند. ما در این زمینه اقدام حقوقی نداریم.

کد خبر 745418

دیگر خبرها

  • تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند
  • بازگشت یکی از خدمه‌های هندی کشتی توقیف شده در ایران به کشورش
  • بازگشت یکی از خدمه‌های هندی کشتی توقیف‌شده در ایران به کشورش
  • بازگشت یکی از خدمه‌ های هندی کشتی توقیف‌شده در ایران به کشورش
  • نجات ۲۱ خدمه شناور خارجی در جاسک
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی ‌در دریای عمان ‌‌
  • شرکت پرتغالی: گروه کارکنان کشتی توقیف‌شده در امن و امان هستند
  • آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسرائیلی توسط ایران
  • آخرین وضعیت کشتی توقیف شده رژیم صهیونیستی توسط ایران
  • توقیف کشتی رژیم صهیونیستی یک عملیات تلافی‌جویانه بود