Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در نشست بررسی مسائل مربوط به مسکن مهر پردیس  گفت: اساس حرکت ما آن است که بتوانیم تا سرحد امکان برای خانه‌دار کردن مردم تسهیل‌گری کنیم.

وی با بیان اینکه وظیفه دولت تولید مسکن نیست، افزود: دولت وظیفه دارد زمینه خانه‌دار کردن مردم را فراهم و این اطمینان را در درون حاکمیت ایجاد کند و جریان تولید مسکن پایدار انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه عرضه و تقاضا باید تناسب داشته باشد، گفت: بحث مربوط به تأمین مسکن اقشار کم درآمد بایستی با سیاست‌های مستمر پایش شود.

اسلامی اظهار کرد: مشکلات متنوعی در بحث مسکن مهر وجود داشت که در هفته اول حضورم آنها را شناسایی کردم و برای همه پروژه‌های مشکل‌دار مسکن مهر تصمیم‌گیری کرده‌ایم و به زودی اقدامات لازم در تسریع در روند تکمیل آنها انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی به برنامه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید اشاره کرد و افزود: ایجاد شهر‌های جدید از اوایل انقلاب در دستور کار بوده است و مقرر بود حدود ۶۰ شهر جدید در کشور ساخته شود.

وی گفت: ایجاد این شهر‌ها کمک می‌کند تا دست‌اندازی به اراضی دولتی مهار شود و از ساخت و ساز‌های غیرمجاز جلوگیری به عمل آید.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به درخواست یکی از نمایندگان مجلس برای اعطای مجوز‌های خاص جهت برخورد با پیمانکاران متخلف گفت: برای این کار نیاز به مجوز خاصی نیست. پیمانکاران توسط کارفرما گرفتار شده و باید با نگاه مسلمانی هر دو طرف را ببینیم.

اسلامی با اشاره به اینکه قرارداد مترو پردیس، قرارداد درستی است که باید اجرا شود، افزود: باید به این سمت حرکت کنیم و نباید بارگذاری جمعیتی بیشتری در پردیس انجام شود.

وی تأکید کرد: در طرح مسکن مهر جمعیت پذیری حدود ۸۰ هزار واحد پیش‌بینی شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طی دو ماه اخیر سعی کردیم مسائل را به طور دقیق شناسایی و راه‌حل‌هایی برای آنها پیدا کنیم، تصریح کرد: تقویت مدیریت و حل و فصل مسائل پیمانکاران جزو راه حل‌هایی بوده که اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه در بحث تکمیل تاسیسات زیربنایی قرارداد‌هایی با قرارگاه خاتم امضا شده است، گفت: برای تأمین واحد‌های مسکونی ۲۵۰۰ متقاضی از ظرفیت‌های محدوده شهر پردیس استفاده می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید، بافت‌های فرسوده و شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت آغاز شده است.

وی ادامه داد: با احتساب ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه‌تمام تا پایان سال ۹۹، ۹۰۰ هزار مسکن در کشور ساخته خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: افزایش تسهیلات مسکن زمینه ساز رشد قیمت مسکن خواهد شد و ما باید به توانمندسازی مردم برای خانه‌دار شدن آن هم با قیمت مناسب کمک کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۴۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی

سرهنگ ملکلو در تور رسانه‌ای بازدید از پروژه‌های عمرانی بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی از عدم همکاری و همیاری بانک‌های عامل ابراز گلایه‌ کرد و  گفت: فعالیت بسیج سازندگی سپاه عاشورا در کل کشور بی‌نظیر است و علیرغم کم‌کاری بانک‌های عامل و آورده 

وی تصریح کرد: گروه جهادی شهید مهدی باکری به طور شبانه‌روزی  برای تحویل ۷۲ واحد مسکونی با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد تا پایان خردادماه فعالیت می‌کند.

وی گفت: تا پایان امسال ۶۰۰ واحد مسکونی را تحویل متقاضیان می دهیم.

وی به عملی شدن تعهدات مردم و دولت در تامین منابع مالی تاکید کرد و افزود: با همکاری و همیاری مردم و دولت و تامین منابع مالی اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن با سرعت بیشتری اتفاق خواهد افتاد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور