Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بر اثر درگيري بين نيروهاي ارتش افغانستان و اعضاي گروه طالبان در ولايت فارياب در شمال اين کشور شماري از نيروهاي دوطرف کشته و زخمي شدند.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از خبرگزاري شين هوا، نيروهاي ارتش اين کشور و اعضاي گروه طالبان چهارشنبه شب در ولايت فارياب با يکديگر درگير شدند که بر اثر آن 12 عضو طالبان و دو نيروي ارتش افغانستان کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين درگيري علاوه بر زخمي شدن شماري از اعضاي گروه طالبان ، حميدالله سرکرده اين گروه در شهرستان « گرزيوان» Gurziwan ولايت فارياب هم کشته شد.
بسياري از مقامات و مردم افغانستان، آمريکا و متحدانش را عامل اصلي گسترش ناامني، جنگ و ظهور و تقويت گروه تروريستي داعش در کشورشان مي دانند.
آمريکا و متحدانش در سال 2001 به بهانه مبارزه با تروريسم و تامين امنيت در افغانستان به اين کشور يورش برد اما از آن تاکنون، ناامني، تروريسم و توليد مواد مخدر در افغانستان افزايش چشمگيري داشته است.
135/112
کليدواژه افغانستان طالبان درگيري

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۴۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان

اداره ملی خط آهن طالبان از جابجایی بیش از ۷۴ هزار تُن کالا در یک هفته گذشته از طریق خطوط آهن افغانستان خبر داد.

به گفته این اداره این کالاها از طریق خطوط آهن هرات – خواف، تورغندی، آقینه و حیرتان جابجا شده است.

اداره ملی خط آهن طالبان گفت در اوایل هفته جاری هم برای اولین بار کالای اففغانستان از طریق خط اهن از مسیر ایران به ترکیه صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • طالبان آب هیرمند را به شوره‌زار می‌ریزد تا به ایران نرسد
  • طالبان آب هیرمند را به شوره زار می ریزد تا به ایران نرسد
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان حاضر است آب را هدر بدهد اما آب به ایران نرسد | ماجرای تلخ انحراف عمدی بخش عمده‌ای از آب‌های مشترک ایران و افغانستان به سمت شوره‌زارها!
  • سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است
  • مناسبات با چین از اهمیت بالایی برخوردار است
  • چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند
  • نصف اعضای داعش خراسان اتباع این کشور هستند
  • کشته شدن ۵۰ تروریست الشباب در سومالی