Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اقتصاد مقاومتی، زمینه ساز ایجاد توازن در مولفه های قدرت اقتصادی است و انقلاب اسلامی در طول عمر ۴۰ ساله خود ظرفیت ایجاد توازن بین مولفه‌های ثروت و پیشرفت را فراهم کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مشاور سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با دیار آفتاب؛گفت: اقتصاد مقاومتی، زمینه‌ساز ایجاد توازن در مؤلفه‌های قدرت اقتصادی است و انقلاب اسلامی در طول عمر ۴۰ ساله خود ظرفیت ایجاد توازن بین مؤلفه‌های ثروت و پیشرفت را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام سید عبدالمجید اشکوری، استاد حوزه و دانشگاه و مشاور سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با صبح محلات گفت: در بعد اقتصادی کشورها به دودسته پیشرفته و درحال‌توسعه تقسیم می‌شوند و کشورهای پیشرفته به کشورهایی گفته می‌شود که میزان تولید ثروت آن‌ها بسیار زیاد است و دولت‌های ثروتمندی هستند و به همین دلیل خدمات بهتری به مردم ارائه می‌دهند و کشورهای درحال‌توسعه کشورهایی هستند که نتوانسته‌اند تولید ثروت ملی خود را به میزان مناسب افزایش دهند.

وی ادامه داد: کشورهای ثروتمند بین چهار مؤلفه تولید ملی، ارائه خدمات، بازار مصرف و مصرف‌کننده توازن ایجاد می‌کنند و کشور ما نیز برای رسیدن به توسعه و پیشرفت در بعد اقتصادی باید بین این ۴ مؤلفه توازن ایجاد کند وگرنه کشور ثروتمندی نخواهد شد.

اشکوری افزود: ایجاد توازن بین زمینه تولید و ارائه خدمات نیازمند دانش و زمینه‌سازی تولید و ارائه خدمات نیازمند زیرساخت‌هایی است که باید برای رسیدن به آن‌ها تلاش کنیم.

اقتصاد مقاومتی، زمینه‌ساز ایجاد توازن در مؤلفه‌های قدرت اقتصادی است

این استاد حوزه و دانشگاه، اساس مشکل اقتصادی کشور را عدم توازن بین این چهار مؤلفه دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی را لازمه ایجاد توازن در مؤلفه‌های قدرت اقتصادی می‌داند و برای رسیدن به قدرت اقتصادی و پیشرفت در کشور باید اقتصاد مقاومتی به‌درستی اجرایی شود.

شناخت خط خیانت و خدمت بسیار مهم است

مشاور سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به انتشار برخی شایعات در فضای مجازی در خصوص خدمات رضاشاه به کشور اظهار کرد: رضاخان در سفر به اروپا با تکنولوژی اروپا آشنا و در مراوده با انگلیس خواهان دستیابی به این تکنولوژی شد و با توجه به عدم وجود زیرساخت در کشور خواهان ایجاد زیرساخت در کشور می‌شود، درحالی‌که دانش موردنیاز ایجاد زیرساخت استفاده از تکنولوژی آن روز اروپا در کشور موجود نبود و به همین دلیل از اروپایی‌ها درخواست ایجاد زیرساخت می‌کند.

وی افزود: اروپایی‌ها در قبال ایجاد زیرساخت و ارائه خدمات به کشور، خواهان سرمایه‌گذاری در صنعت نفت کشور و سهیم شدن در منابع نفتی کشور شدند و به همین واسطه قراردادهای ننگین همانند قرارداد دارسی بین ایران و انگلیس به‌منظور استخراج نفت ایران در مدت‌زمان طولانی و سود اندک منعقد می‌شود که هدف نهایی آن‌ها غارت منابع ایران بدون انتقال تکنولوژی است.

اشکوری بیان کرد: متأسفانه در حال حاضر نیز چنین قراردادهایی بسته می‌شود که قرارداد توتال و پژو نیز ازاین‌دست هستند و چنین قراردادهایی درواقع خیانت به کشور است.

انقلاب اسلامی ظرفیت ایجاد توازن بین مؤلفه‌های ثروت و پیشرفت را فراهم کرده است

این استاد حوزه ادامه داد: انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال عمر خود ظرفیت ایجاد توازن بین مؤلفه‌های ثروت و پیشرفت را فراهم کرده و تولید و مصرف کالای داخلی، زمینه ایجاد توازن و تولید ثروت را فراهم خواهد کرد و امروز باید به فکر گام بعدی یعنی ایجاد توازن باشیم.

رفتار مجلس و دولت متناسب ایجاد توازن برای تولید ثروت نیست

مشاور سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به بودجه تقدیمی دولت به مجلس اظهار کرد: متأسفانه بودجه پیشنهادی دولت به مجلس هیچ توازنی با شرایط موجود کشور ندارد و دولت و مجلس رفتارهایی می‌کنند که مناسب ایجاد توازن برای تولید ثروت نیست.

وی تأکید کرد: نماینده‌ای که با علم ایجاد کسری در بودجه پیشنهادی به بودجه رأی بدهد، شأنیت نمایندگی مجلس را ندارد و به کشور خیانت کرده است.

عدم شفافیت مالی از عمده مشکلات کشور است/واگذاری اختیار حذف یارانه ثروتمندان به استان‌ها زمینه اختلافات درون استانی است

وی افزود: یکی از مشکلات موجود در کشور، عدم شفافیت مالی است و رئیس‌جمهور با شعار عدم سرک کشی در حساب‌های مردم رأی می‌آورد و کسی نیز جرات نمی‌کند به‌حساب درآمدی مردم نظارت کند بنابراین درآمدهای نامشروع قابل‌کشف نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: شعار عدم سرک کشی در حساب‌های مردم تا جایی عملی می‌شود که کسی برای حذف یارانه نقدی ثروتمندان جرات بررسی حساب‌ها را ندارد و به همین دلیل دولت به دنبال واگذاری اختیار حذف یارانه ثروتمندان به استان‌ها است اقدامی که زمینه ایجاد اختلافات درون استانی را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۴۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند

علی اسماعیلی گفت: این وظیفه مجریان قانون است که توجه ویژه ای به موضوع قانون جهش تولید دانش بنیان داشته باشند و وظیفه خود می‌دانیم برای این اولویت کاری شبانه روز اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: توجه به افراد متخصص و همچنین نخبگان دانشگاهی در هر ۲ حوزه سیاست‌گذاری و اجرا، امری ضروری است. بر همین اساس این ۲ حوزه باید به صورت هماهنگ عمل کنند تا بتوانند موفقیت‌های مطلوبی را در راستای توسعه اقتصادی و فناوری کشور ایجاد کنند.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت:خراسان رضوی به عنوان مرکز (هاب) انرژی و یکی از موثرترین مراجع پرورش شرکت‌های فعال در حوزه انرژی گازی و نفتی کشور شناخته شده است که این موضوع نشان می‌دهد این استان با وجود فاصله جغرافیایی با شرکتهای فعال در جنوب کشور می تواند با وجود سرمایه‌های انسانی نخبه و هوشمند و منابع و ظرفیت‌های ارزشمند راهگشای بزرگی در صنایع حوزه انرژی کشور باشد.

اسماعیلی افزود: این مساله نقطه قوت خراسان رضوی به شمار می‌رود و نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی‌های مناسب و استفاده از تخصص‌ها و منابع موجود می‌تواند به توسعه‌ اقتصادی منطقه و کشور کمک شایانی کند.

وی ادامه داد: در پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ نخبه در حال فعالیت هستند و حفظ و حمایت واقعی از این نخبگان جزو وظایف و ماموریتهای این مجموعه به شمار می‌رود.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: با توجه به رویکرد دولت خدمتگزار بر ساخت مسکن، می توان ایده و طرح مسکن فناوران را برای نیروهای نخبه نیز پیگیری کرد.

اسماعیلی افزود: امید است با حمایت های مسوولان خراسان رضوی و حرکت رو به جلوی دولت سیزدهم در انگیزه بخشی و اعتبار بخشیدن به نخبگان کشور قدمی شایسته برداشته شود.

"قانون جهش تولید دانش بنیان" که با عنوان طرح به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده بود، با تصویب در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۲/۱۱ مجلس و تایید شورای نگهبان ابلاغ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ویدیو/ از طرح دغدغه‌های کارگران تا دوری از باندهای قدرت و ثروت
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • چرا فنلاند شادترین کشور دنیاست؟
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • کشور در حوزه اقتصاد نیاز به وعده صادق دارد
  • اکنون مهم‌ترین زمان برای اجرای وعده صادق در حوزه اقتصاد کشور است
  • تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی