Web Analytics Made Easy - Statcounter

عل اصغر طالبان فرد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هشت میلیون و 200 هکتار از مجموع مساحت 11.7 میلیون هکتاری خراسان رضوی زمینهای ملی است. 6.6 میلیون هکتار از این سطح را زمینهای مرتعی تشکیل می دهند.
وی مراتع را شامل سه رده خوب، متوسط و ضعیف ذکر و بیان کرد: اقدامات و عملیات ارتقای کیفیت مراتع از سال 1382 با اجرای طرحهای افزایش پوشش گیاهی در خراسان رضوی آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی ادامه داد: سطح مراتع خوب که به وسعت 314 هزار هکتار است در این مدت تغییر چندانی نداشته اما با مدیریت خوب و نحوه استفاده صحیح از آنها و همکاری موثر مرتعداران این میزان ثابت مانده است.
وی گفت: ارتقای کیفیت مراتع متوسط در خراسان رضوی روند خوبی را طی کرده بطوری که مساحت مراتع متوسط استان از 2،1 میلیون هکتار به دو میلیون و 300 هزار هکتار افزایش یافته است.
طالبان فرد افزود: همچنین سطح مراتع ضعیف در خراسان رضوی که پیشتر 4.2 میلیون هکتار بود با اقدامات صورت گرفته هم اینک به 3.9 میلیون هکتار کاهش پیدا کرده که وضعیت بسیار مطلوب و روند خوبی را نشان می دهد.
وی ادامه داد: این تغییرات در شرایطی انجام می شود که با بحث تغییر اقلیم و مشکلات ناشی از آن مواجهیم اما روند ارتقای کیفیت مراتع در خراسان رضوی به شکل بسیار خوبی در حال انجام است.
از مجموع 11 میلیون و 700 هزار هکتار مساحت خراسان رضوی هشت میلیون و 200 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی و حوزه فعالیتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان است. از این میزان یک میلیون و 350 هزار هکتار با فعالیت 72 هزار خانواده بهره بردار به صورت مشارکتی مورد حفاظت و صیانت قرار دارد.
7496/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خانواده خراسان رضوی طالبان منابع طبیعی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۴۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،موسی مقیمی معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری  اظهار کرد: در بحث حفاظت طی ۱۲ ماهه سال گذشته طی ۱۱۵فقره انجامدعملیات آزادسازی مساحت ۳۷۰ هکتار از جنگل‌های استان مازندران به طبیعت برگشت.

وی افزود: در بحث رفع تبصره براساس تبصره ذیل ماه ۵۵، ۸۵۶ فقره به مساحت ۲۱۴ هکتار از اراضی جنگلی صورت گرفت.

معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری با اعلام اینکه کشفیات چوب الات در طول ۱۲ ماهه یک‌هزار و ۵۰۰ فقره بوده است، گفت: در این زمینه خودروهای توقيف شده هم پس از سیر مراحل قضایی و قانونی آزاد شدند.

دیگر خبرها

  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • درخشش بانوی کماندار یزدی در مسابقات تیراندازی با کمان شانگهای چین
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی