Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل صبح امروز با اعلام این خبر تصریح کرد: مرمت  سرای امام جمعه بازار تاریخی یکی از مطالبات مردمی بود که به دلیل برخی مشکلات آغاز نشده بود.

وی افزود: در جلسه ای با حضور معاون دادستان و نمایندگان شهرداری اردبیل، شورای اسلامی شهر اردبیل، نظام مهندسی ساختمان، انجمن بازار، مالکان و بهره برداران سرای امام جمعه و میراث فرهنگی این مشکلات بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ادامه داد: در نهایت با حل و فصل مشکلات قرار شد با مشارکت دستگاه های اجرایی ذکر شده نسبت به مرمت و استحکام بخشی این بخش از بازار تاریخی اقدام شود.

به گفته فلاحی سرای امام جمعه شامل 17 باب مغازه در زیرزمین، 16 باب مغازه در طبقه همکف و 14 باب مغازه در طبقه اول است که مساحت بنا 800 متر مربع در سه طبقه با دو هزار و 400 متر مربع  و مساحت ایوان 200 متر مربع در دو طبقه با 400 متر مربع است.

انتهای پیام/ح

مرمت  سرای امام جمعه بازار تاریخی اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی مرمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۴۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان صحت ندارد و هیچگونه مجوزی در این محوطه تاریخی صادر نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان صحت ندارد و هیچگونه مجوز ساخت و ساز در محدوده این محوطه تاریخی صادر نشده است.

وی افزود: قلعه اولتان یکی از محوطه‌های تاریخی مهم استان اردبیل بوده و در سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و تا کنون هفت فصل کاوش در این محوطه انجام یافته که نشان دهنده اهمیت آن است.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: همچنین با توجه به اهمیت قلعه اولتان، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل پیشنهاد تبدیل اولتان قالاسی به پایگاه ملی را به وزارت میراث‌فرهنگی ارائه کرده است و پیگیر اخذ مجوزهای لازم برای این مورد هستیم.

محمدی ادیب ادامه داد: محوطه‌ها و بناهای تاریخی عرصه و حریم مشخصی دارند و در مورد قلعه اولتان نیز عرصه و حریم آن در سال ۱۳۹۸ تعیین و در شورای حرایم کشور به تصویب رسیده است که بر اساس همان موارد مصوب، حفاظت از قلعه اولتان انجام می‌شود.

کد خبر 750872

دیگر خبرها

  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • امام جمعه خرم آباد : مانتوی بدون دکمه و پیراهن‌ کوتاه در بازار دیده می‌شود 
  • امام جمعه اردبیل به سفیر اسرائیل در آذربایجان /ظاهرا آذری‌ها را موجودات نادانی فرض کرده که می‌تواند دروغ هایش را به ما بفروشد
  • انتقاد امام جمعه اردبیل از وزارت نیرو در مدیریت سدها
  • مدیریت دوگانه آب بزرگترین ضربه به کشاورزان کشور