Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-06@16:28:29 GMT

پیامهای مقامات کشوری برای سالروز درگذشت زرتشت

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۳۴۶۰۸

خرداد: پیام های تسلیت مقامات کشوری برای سالروز درگذشت زرتشت.
محمدجواد ظریف در صفحه توئیتری خود نوشت :یاد زرتشت، پیامبر بزرگ ایرانی، سراینده گاتاها و پایه گذار اصول پندار، گفتار و کردار نیک در سالروز درگذشت او گرامی باد.
رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه نیز به مناسبت پنجم دی سالروز درگذشت زرتشت پیامبر در پیامی اعلام کرد:
«سالروز درگذشت آشو زرتشت، پیامبر بزرگ ایرانی را به کلیه زرتشتیان مهربان کشورمان و "پارسیان" در سایر کشورها تسلیت می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زرتشت بزرگ پایه گذار آیین یکتاپرستی در ایران باستان و منادی و مبلغ پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک است. آئینی که هنوز هم هویت خود را در مهر و دوستی میان انسانهای نیک نهاد و دوری از کینه و رفتارهای اهریمنانه جستجو می کند. جمهوری اسلامی ایران و همه ایرانیان به عنوان کشوری که همواره توانسته است پرچم همزیستی و دوستی میان ادیان مختلف را به عنوان یک الگو و نمونه در این سرزمینِ هماره یکتاپرست بر افراشته دارد، برای برخورداری از این فرهنگ متعالی در جهان پر آشوب و آشفته امروز به خود می بالد.»"محمد جواد ظریف"
پیام علی یونسی در سالروز درگذشت زرتشت پیامبر

در بخشی از این پیام آمده است: ایران، مهد ادیان و یکتاپرستی است و ایرانیان، کهن ترین ملت یکتاپرست دنیا هستند. حضرت زرتشت، پیامبر بزرگ پرودگار و "اوستا" (گاهان) کتاب آسمانی این پیام آور صلح، راستی و درستی است.
 حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی، در سالروز درگذشت حضرت زرتشت پیامبر زرتشتیان، با انتشار پیامی، فراررسیدن این روز را به زرتشتیان ایران و جهان، تسلیت گفت.
متن کامل این پیام به شرح زیر است:
بنام خداوند جان و خرد
پنجم دی ماه، سالگرد درگذشت "اشوزرتشت"، پیامبر زرتشتیان است. این روز را به همه ایرانیان عزیز زرتشتی و زرتشتیان جهان،‌ تسلیت می گویم.
ایران، مهد ادیان و یکتاپرستی است و ایرانیان، کهن ترین ملت یکتاپرست دنیا هستند. حضرت زرتشت، پیامبر بزرگ پرودگار و "اوستا" (گاهان) کتاب آسمانی این پیام آور صلح، راستی و درستی است. اشوزرتشت، مردمان این سرزمین را به پرستش "اهورامزدا" یا همان "خدای دانای بزرگ هستی بخش"، دعوت کرد و همگان را از چندگانه پرستی، پرهیز داد. حضرت زرتشت، قدیمی ترین پیام آور یکتاپرستی، رعایت حقوق بشر، راستی و درستکاری در جهان بود که ایرانیان را به "پندارنیک، گفتار نیک و کردار نیک"، دعوت کرد. این آموزه از تعالیم مشترک همه ادیان آسمانی است.
ما ایرانیان مسلمان نیز بدین جهت، به فرهنگ و تاریخ این سرزمین مباهات می کنیم و ظهور "آیین زرتشت" در ایران را به عنوان یکی از ادیان آسمانی و توحیدی، مایه فخر و مباهات می دانیم.
در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در بیانات امام خمینی و مقام معظم رهبری، به درستی بر حضور و مشارکت فرهنگی، سیاسی و اجتماعی زرتشتیان و همه ایرانیان پیرو ادیان توحیدی و رعایت "حقوق شهروندی" آنان در جامعه و حکومت، تاکید شده است. بدین جهت، رعایت "عدالت اجتماعی" و "کرامت انسانی" تمام شهروندان ایرانی از اقوام و پیروان ادیان توحیدی، بر همگان لازم و ضروری است.
امسال که چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران است، بسیاری بجاست که از همراهی، همدلی و همبستگی زرتشتیان و همه پیروان ادیان توحیدی با نظام،‌ تقدیر شده و یاد و خاطره شهداء، ایثارگران و جانبازان معظم آنان نیز، گرامی داشته شود. همچنین، دفاع حکومت از حقوق آنان را ارج نهیم و بر تداوم آن، تاکید کنیم.
ضمن ابراز تسلی خاطر و شادکامی، از خداوند بزرگ برای همه زرتشتیان عزیز، آرزوی آرامش و سلامتی توام موفقیت را مسئلت دارم.
"علی یونسی"
قاسمی سالروز درگذشت زرتشت را تسلیت گفت
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: سالروز درگذشت آشو زرتشت، پیامبر بزرگ ایرانی را به کلیه زرتشتیان مهربان کشورمان و پارسیان در سایر کشورها تسلیت می‌گویم.
 بهرام قاسمی در پیامی به مناسبت پنجم آبان سالروز درگذشت زرتشت پیامبر اظهار داشت: سالروز درگذشت آشو زرتشت، پیامبر بزرگ ایرانی را به کلیه زرتشتیان مهربان کشورمان و پارسیان در سایر کشورها تسلیت می‌‌گویم. زرتشت بزرگ پایه‌‌گذار آیین یکتاپرستی در ایران باستان و منادی و مبلغ پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک است.
وی در ادامه آورده است: آئینی که هنوز هم هویت خود را در مهر و دوستی میان انسان‌های نیک‌‌نهاد و دوری از کینه و رفتارهای اهریمنانه جستجو می‌‌کند. جمهوری اسلامی ایران و همه ایرانیان به عنوان کشوری که همواره توانسته است پرچم همزیستی و دوستی میان ادیان مختلف را به عنوان یک الگو و نمونه در این سرزمینِ هماره یکتاپرست بر افراشته دارد، برای برخورداری از این فرهنگ متعالی در جهان پر آشوب و آشفته امروز به خود می‌بالد.
"بهرام قاسمی" برچسب ها: بهرام قاسمی ، محمد جواد ظریف ، یوسفی ، درگذشت زرتشت

منبع: خرداد

کلیدواژه: بهرام قاسمی محمد جواد ظریف یوسفی درگذشت زرتشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۴۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبی باز هم همه را انگشت به دهان کرد!

گزارش کامل از گزیده‌خبرهای امروز «تابناک با تو» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

 

دبی با یک پروژه خفن دیگر همه را انگشت به دهان کرد! 

افتتاح بلندترین سکوی بانجی جامپینگ دنیا


رنگ‌هایی با تاثیر منفی در دکوراسیون داخلی


طرز تهیه موچی شکلاتی: طعمی دلنشین از ژاپن


معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ


عکس متفاوتی که از مازیار لرستانی وایرال شد


تصویر متفاوت تلویزیون از یک تجمع در اصفهان


عیسی قلی‌پور درگذشت


عکسی نایاب از شیوه حمل جنازه در دوره قاجار


مهم‌ترین عامل چاقی در ایران معرفی شد

سیاوش قمیشی در تظاهرات آمریکا بازداشت شد!


پیش‌بینی هواشناسی برای این شهر ایران اشتباه از آب درآمد

هشدار به کسانی که هر روز پنیر می‌خورند


دبی با یک پروژه خفن دیگر همه را انگشت به دهان کرد!


صداوسیما، یک فصل کامل این سریال را سانسور کرد!


حقیقت هولناکی که از ماجرای گم شدن «یسنا» فاش شد
عمو پورنگ بازیگر شد!


بچه پولدارهای دهه شصت اینطوری به بقیه پُز می‌دادند


کهنسال‌ترین معلم ایران درگذشت

دیگر خبرها

  • ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی 
  • ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی
  • مدیران خودرو 777، میزبان سران اقتصادی آفریقا و ایران
  • رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد
  • اولین اظهار نظر مقامات اسرائیلی در خصوص حمله پهپادی این رژیم به اصفهان
  • «بهاربد»؛ جشنی قدیمی‌تر از بعثتِ زرتشت
  • یک میلیون و 625 هزار دامنه فارسی ثبت شد!
  • چند دامنه فارسی به ثبت رسیده است؟
  • آخرین آمار از تعداد دامنه‌های فارسی ثبت در کشور
  • دبی باز هم همه را انگشت به دهان کرد!