Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-01@23:26:01 GMT

وزیر صنعت در انتصاب داماد روحانی عجله کرد

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۳۵۰۱۲

وزیر صنعت در انتصاب داماد روحانی عجله کرد

به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام سید رضا اکرمی رئیس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در خصوص  انتصاب‌های فامیلی در دولت، اظهار کرد: مجلس یک مصوبه دو بخشی در زمینه انتصابات در دولت دارد که البته تنها مقامات پایین‌تر از وزیر را شامل می‌شود.   حجت الاسلام اکرمی با اشاره به اهمیت اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که همه بازنشسنگان نباید مشمول این قانون شوند؛ اما به هر حال باید تلاش کنیم تا زمینه فعالیت برای دیگران هم فراهم شود؛ جوانان خود را نشان دهند و مسئولیت‌پذیر باشند و بازنشستگان هم به استراحت بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   رئیس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری  اضافه کرد: تا زمانی که قانون منع به کارگیری بازنشستگان کامل نشود، باید همین قانون موجود را به طور کامل رعایت کرد؛ با توجه به صحبت های مطرح شده بنا است که قانون به صورت کامل‌تری درآید؛ مثلا در قانون فعلی و در مورد خانواده شهدا پسر شهید را از قانون منع به کارگیری بازنشستگان  جدا کردند اما پدر استثنا نشده است؛ یا در مورد درصد‌ها به جانبازان بالای ۵۰ درصد اشاره شده است.  به طور طبیعی این قانون باید به صورت جامع‌تر رسیدگی شود؛ ضمن اینکه این قانون شامل همگان است.   وی درخصوص انتشار اخبار انتصاب‌های فامیلی در سطح جامعه اظهار کرد: همان طوری که مقام معظم رهبری فرمودند این قانون منع به کارگیری بازنشستگی، قانون خوبی است  که مجلس این طرح را تصویب و دولت را مکلف به  اجرا این قانون کرده است.
  اکرمی با اشاره به اینکه کشور ما در کادرسازی دچار مشکل است، ادامه داد: از زمانی که فردی استخدام می شود برای خدمت وی یک زمان معینی در نظر می‌گیرند؛ طبیعی است فردی که   ۳۰ سال فعالیت داشته است کنار برود و  یک جوان با استعداد جایگزین شود.
 رئیس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، تشکل و تحزب گرایی را مشکل دیگر کشور دانست و افزود: قوانینی که در راستای استخدام و کادرسازی انجام می‌شود قوانین کاملی نیست؛ بیشتر این قوانین حالت ظاهری دارد و به دور از حالت واقعی و عینی خود است.

رئیس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال  که آیا انتصاب‌های فامیلی در دولت افزایش پیدا کرده است، گفت: در خصوص انتصاب کامبیز مهدی زاده به نظرم می‌آید که وزیر صنعت تا اندازه‌ای درباره این موضوع عجله کرد. وزیر صنعت در انتصاب کامبیز مهدی زاده دچار اشتباه استراتژیک شده است.  وزیر صنعت می‌توانست از ظرفیت داماد رئیس جمهور در سمت و جایگاه پایین تری استفاده کند. اما وزیر صنعت اشتباه خود را در این زمینه پذیرفت لذا این موضوع را باید تمام شده دانست.
منبع:باشگاه خبرنگاران

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۵۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد

به گزارش تابناک به نقل از روابط‌عمومی بانک سینا، این مراسم با حضور رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، جمعی از مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره نظام بانکی، مدیران و جمعی از کارکنان بانک سینا روز سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه در سالن اجتماعات این بانک برگزار شد.

حسین دهقان، رئیس بنیاد مستضعفان در این جلسه ضمن تقدیر از خدمات شایسته و ماندگار غلامرضا فتحعلی، بسیاری از دستاوردهای کنونی بانک سینا را مرهون زحمات و تلاش‌های تیم مدیریتی و نیروهای توانمند این بانک دانست و افزود: جایگاه بانک سینا در نظام بانکی کشور بیانگر آن است که این بانک می‌تواند به یک بانک نوآور تبدیل شود.

دهقان در ادامه تصریح کرد: بانک سینا باید با اتکا به فناوری روز و استقرار نظام بانکداری جامع و بکارگیری فناوری‌های مالی نوین در راستای کسب موفقیت‌های مطلوب، به بانکی در تراز انقلاب اسلامی تبدیل شود.

وی با اشاره به نقاط قوت بانک سینا، گفت: بانک سینا یک بانک جوان است که با تحول در ساختار و عملکرد، می‌تواند گام‌های مؤثرتری در تثبیت جایگاه برند و ثبت اعتبار بیشتر در نظام بانکداری بردارد.

رئیس بنیاد مستضعفان خاطرنشان ساخت: خدمات بانکداری، در حال گذار از یک فضای سنتی به سمت ارائه خدمات مبتنی بر فناوری‌های نوین است و بانک سینا باید با تکیه بر علم «هوش مصنوعی»، فعالیت‌های فیزیکی را به حداقل رسانده و یک بانک نوآور در ارائه خدمات شود.

علی ابدالی سرپرست جدید بانک سینا نیز در سخنانی تأکید کرد: حصول موفقیت در هر مجموعه‌ای، جز با خرد جمعی و مشارکت همگانی به دست نمی‌آید و با مرور توفیقات بانک سینا در دوره‌های گذشته، کار دشواری پیش روی ما قرار دارد و باید با تلاش‌ بیشتر، بر حفظ وضعیت فعلی و ارتقای آن به شرایط بهتر کوشا باشیم.

همچنین غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل سابق بانک سینا گزارشی از عملکرد دوساله گذشته بانک سینا ارائه کرد.

گفتنی است در پایان این جلسه، حکم انتصاب سرپرست جدید بانک سینا از سوی رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به علی ابدالی اعطا شد.

دیگر خبرها

  • وزیر ارتباطات: رفع فیلتر صرفا با امضای رئیس جمهور؟ توصیه می‌کنم دوباره قانون را بخوانید
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور
  • انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران
  • وزیر صمت: یک جهش اساسی امسال در کیفیت خودرو اتفاق می‌افتد
  • هشدار رئیس سابق به رئال: گول بایرن را نخورید!
  • آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد
  • صدور حکم انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • انتصاب رئیس جدید اداره آب و فاضلاب شهر سیلوانا