Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، داود نصرارکن افزود: از این تعداد ۲۲۱ نفر در مهرماه، ۲۹۶ نفر در آبان و ۱۹۰ نیز در آذرامسال اقدام به دریافت این واکسن کرده اند. 

وی با اشاره به اینکه این طرح از اول مهر آغار شده ادامه داد: از ابتدای این طرح ۲ هزار آمپول هپاتیت B به مهاباد اختصاص یافته که حدود یکهزار و ۲۹۳ آمپول دیگر هم برای جلوگیری از بیماری احتمالی هپاتیت B جهت تزریق به اهداکنندگان مستمر باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصر ارکن اضافه کرد: اهداکنندگان مستمر خون در مهاباد برای دریافت این واکسن به پایگاه انتقال خون این شهرستان مراجعه کنند تا پس از بررسی برای تزریق به شبکه بهداشت و درمان معرفی شوند.

وی گفت: اهداکنندگان مستمر خون که شامل دریافت این واکسن می‌شوند، باید جزو متولدین سال ۱۳۶۸ به پایین بوده و حداقل سالی ۲ بار اقدام به اهدای خون کرده باشند.

نصر ارکن با بیان اینکه برای ایمن سازی کامل در برابر این بیماری باید سه نوبت واکسن تزریق شود، تاکید کرد: نوبت اول تزریق واکسن در زمان مراجعه، نوبت دوم یک ماه پس از مراجعه نوبت اول و نوبت سوم نیز ۶ ماه پس از مراجعه نوبت اول خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه انجام این واکسیناسیون افراد را در مقابل ابتلا به بیماری‌های کبدی هپاتیت B. تا آخر عمر مصون می‌کند، افزود: تزریق واکسن کاملا اختیاری و رایگان بوده و در واقع به عنوان یک خدمت و قدردانی از رفتار انسان دوستانه اهداکنندگان مستمر خون انجام می‌شود.

۲ هزار اهداکننده مستمر در مهاباد سالانه بیش از ۲ بار برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون این شهرستان مراجعه می‌کنند.

پایگاه انتقال خون مهاباد تامین کننده خون مورد نیاز مراکز بیمارستانی شهرستان‌های جنوب آذربایجان غربی است.

هپاتیت B، نوعی بیماری عفونی ویروسی در انسان است که عامل آن ویروس (HBV) است.

این ویروس از طریق قرار گرفتن در معرض خون یا مایعات بیولوژیکی بدن فرد آلوده قابل انتقال بوده که متداول‌ترین شیوه انتشار این ویروس از طریق استفاده از تزریق درون وریدی، مواد مخدر و رفتار‌های پُر خطر جنسی است.

بیشترین آسیب این بیماری متوجه کبد است، ویروس این بیماری می‌تواند سبب هر ۲ حالت حاد یا مزمن آن شود که در بسیاری از بیماران در ابتدای آلودگی و عفونت اولیه اثری از نشانه‌های بیماری دیده نمی‌شود و در برخی افراد شروع و توسعه سریع بیماری با استفراغ، زردی پوست، خستگی، ادرار تیره و درد شکم همراه است.

منبع خبرگزاری صدا و سیما مهاباد

انتهای پیام/ج

تزریق واکسن هپاتیت" ب" به اهداکننده خون در شهرستان مهاباد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۵۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی

تین نیوز

مدیرکل راه آهن شمالغرب در مورد پروژه دوخطه قزوین-زنجان گفت: این پروژه حدود ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مراحل پایانی خود را طی می کند.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، منوچهر صفری خاطرنشان کرد: این پروژه دو مشکل اساسی داشت.یک اینکه در محدوده ایستگاه تاکستان، معارضان اجتماعی وجود داشت که با پیگیری های صالحی، مدیرعامل راه آهن و مقامات استانی زنجان و قزوین این مشکل حل شد.

وی افزود: مشکل بعدی عدم تخصیص نقدینگی به این پروژه است. علی رغم اختصاص ۸ هزار میلیارد ریال اعتبار به این پروژه در دور اول سفرهای استانی ریاست جمهوری و تصویب ۱۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در دور دوم سفر، تخصیص نقدینگی به اندازه کافی نبوده و این موضوع موجب شد که مطالبات پیمانکاران به طور کامل پرداخت نشود.

وی تصریح کرد: ارزش به روز شده این پروژه ۱۲ هزار میلیارد تومان است و به خاطر ۱۲۰۰ میلیارد تومان این پروژه معطل مانده است و اگر نقدینگی به این پروژه تخصیص یابد پیش بینی می شود تا خردادماه ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد.

به گفته مدیرکل راه آهن شمالغرب؛ این پروژه بسیار ارزشمند است و با بهره برداری از این طرح، ظرفیت ترافیک حمل بار، افزایش و زمان سفر نیز بطور چشمگیری کاهش می یابد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان