Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@16:24:27 GMT

واکنش النجباء به سفر غیرمنتظره ترامپ

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۳۵۲۷۵

 

سخنگوی رسمی جنبش النجباء گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور احمق آمریکا باید بداند که حاکمیت عراق با خون شهدا به دست آمده است و ایجاد پایگاه‌ها (ی نظامی) در کشور مقاومت و شهدا امکان ندارد.

«هاشم الموسوی» افزود: بر دولت واجب شد که نیروهای آمریکایی را بیرون کند چرا که نقض حاکمیت کشور بشمار می‌روند.

وی با تاکید بر اینکه توهین به حاکمیت عراق توسط ترامپ بدون مجازات نخواهد ماند، تصریح کرد: ما اجازه نخواهیم داد که عراق پایگاهی برای تهدید کشورهای همسایه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گردان‌های حزب الله عراق: مقاومت آمریکا را مجبور به خارج کردن نظامیان خود از عراق خواهد کرد

از سوی دیگر «جعفر الحسینی» سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق اظهار داشت که تصمیم گیری در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از عراق به خواست و اراده مردم و پارلمان عراق مربوط است.

وی افزود: مقاومت ایالات متحده آمریکا را مجبور خواهد کرد که نظامیان خود را از عراق خارج کند.

واکنش فراکسیون پارلمانی اصلاح و سازندگی

فراکسیون پارلمانی اصلاح و سازندگی عراق در واکنش به سفر غیرمنتظره دونالد ترامپ به عراق خواستار برگزاری جلسه اضطراری مجلس نمایندگان این کشور شد.

«صباح الساعدی» رئیس فراکسیون پارلمانی اصلاح و سازندگی گفت: با توجه به نقض آشکار حاکمیت عراق توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و حضور وی در پایگاه عین الاسد الانبار به گونه‌ای که هیچ احترامی برای حاکمیت عراق قائل نشده و گویی عراق یکی از ایالات آمریکا بشمار می‌رود برگزاری جلسه اضطراری مجلس نمایندگان به منظور بررسی این اقدام و توقف این اقدامات ترامپ که باید حد خودش را بداند به امری حتمی و واجب تبدیل شده است.

وی افزود: عادل عبدالمهدی به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح، محمد علی الحکیم به عنوان وزیر خارجه، عثمان الغانمی به عنوان رئیس ستاد ارتش باید به منظور بررسی حضور نیروها و پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق باید در این جلسه حاضر شوند.

الساعدی همچنین گفت: خروج نیروهای آمریکایی از سوریه توجیهی برای باقی ماندن نیروهای آمریکایی در عراق و تبدیل آن به عنوان یکی از پایگاه‌های خود در منطقه و غرب آسیا نیست.

فراکسیون صادقون

فراکسیون پارلمانی صادقون نیز سفر سرزده دونالد ترامپ به عراق را توهین به حاکمیت عراق برشمرده و بر ضرورت اینکه این اقدام انگیزه‌ای برای تصویب قانونی جهت اخراج نظامیان آمریکا از عراق باشد تاکید کرد.

عصائب اهل الحق

دبیرکل عصائب اهل الحق نیز به سفر غیرمنتظره دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به عراق واکنش نشان داد.

«قیس الخزعلی» در حساب توئیتری خود نوشت: سفر ترامپ به یک پایگاه نظامی آمریکایی بدون مراعات عرف دیپلماتیک نشانگر ماهیت طرح آمریکا در عراق است.

وی خطاب به ترامپ گفت: پاسخ عراقی‌ها به این اقدام از طریق تصمیم پارلمان برای اخراج نیروهای نظامی تو در حالی که تمایلی به آن نداری، خواهد بود و اگر خارج نشوند ما از تجربه و توان برای خارج نمودن آنها به روشی دیگر برخورداریم. روشی که نیروهای تو که مجبور به خروج خفت بار در سال ۲۰۱۱ (از عراق) شدند از آن اطلاع دارند.

بیانیه دفتر نخست وزیر عراق

در همین حال و در پی واکنش منفی محافل و گروه‌های سیاسی عراق به سفر سرزده ترامپ به پایگاه عین الاسد در الانبار، دفتر عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسئولان آمریکایی از قبل بغداد را از این سفر مطلع کرده بودند.

گفتنی است که کاخ سفید چهارشنبه شب از سفر غیرمنتظره دونالد ترامپ به عراق به منظور بازدید از نظامیان آمریکایی خبر داد.

بر اساس این گزارش، ترامپ و همسرش در سفری از پیش اعلام‌نشده وارد عراق شده و در پایگاه عین الاسد در الانبار با نظامیان آمریکایی دیدار کردند.

کاخ سفید اعلام کرد که ترامپ و همسرش به منظور بازدید از نیروهای آمریکایی به صورت غیرمنتظره به عراق سفر کرده‌اند.

در همین راستا، ترامپ اعلام کرد که ایالات متحده برنامه‌ای برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق ندارد.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: در صورتی که بخواهیم اقدامی در سوریه انجام دهیم می‌توانیم از عراق به عنوان یک پایگاه استفاده کنیم.

وی در عین حال از تصمیم خود برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه دفاع کرد.

منبع: مهر

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۵۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن به واشنگتن درباره هرگونه حماقت علیه یمن هشدار داده و تاکید کرد که آمریکایی‌ها هیچ راه امنی در منطقه نخواهند داشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در سخنانی درباره هرگونه حماقت جدید از جانب آمریکا علیه یمن به واشنگتن هشدار داد.

العزی با انتشار توییتی اعلام کرد که یمن کاملا از اقدامات خصمانه‌ای که آمریکا در حال برنامه ریزی برای آن است آگاهی دارد و این کشور را مسئول عواقب هرگونه حماقت آن می‌داند.

این مقام یمنی به واشنگتن هشدار داد که در صورت دست زدن به اقدامات خصمانه جدید، هیچ راه امنی در منطقه نخواهد داشت و منافع آمریکا در منطقه هدفی اصلی برای همه آزادگان خواهد بود.

معاون وزیر خارجه دولت صنعا به واشنگتن اخطار داد که به تحرکات خصمانه خود ضد یمن پایان دهد؛ پیش از آن که این افکار شکست خورده، آمریکا را وارد جهنمی طولانی مدت کند.

این درحالی است که شب گذشته یک مقام آمریکایی از متلاشی شدن یک پهپاد ام کیو9 متعلق به ارتش آمریکا در سواحل یمن خبر داد.

پهپاد ام کیو 9 ساخت شرکت جنرال اتمیکس است که ارزش آن، 32 میلیون دلار برآورد شده است. نیروهای مسلح یمن در ماه نوامبر هم یک پهپاد دیگر از همین نوع را سرنگون کرده بودند.

همچنین بامداد امروز سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که یمن در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین و در پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس به یمن، دو عملیات در آسمان و دریای سرخ انجام داده است.

به گفته یحیی سریع، «نیروی دریایی نیروهای مسلح یمن با استعانت از خداوند متعال، یک فروند کشتی نفتی انگلیسی (ANDROMEDA STAR) را در دریای سرخ با تعدادی موشک مناسب نیروی دریایی هدف قرار دادند که منجر به اصابت مستقیم به این کشتی شد».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین از یک عملیات دیگر خبر داد و گفت: «نیروهای پدافند هوایی نیروهای مسلح یمن روز گذشته (جمعه) موفق شدند یک فروند هواپیمای MQ9 آمریکایی را در حریم هوایی استان صعده هنگام انجام مأموریت‌های خصمانه، سرنگون کنند و با موشک مناسب مورد هدف قرار گرفت».

سرنگونی دومین پهپاد 32 میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمنآمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستیراهپیمایی باشکوه یمنی‌ها در حمایت از غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش رسانه های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • بازداشت بیش از ۱۰۰حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • دادستان جورجیا: دانشجویان را سرکوب کنید
  • حمایت دادستان جورجیا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد