Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@07:12:21 GMT

تور استانبول و حقایقی که نمی‌دانید

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۳۵۵۹۰

تور استانبول و حقایقی که نمی‌دانید

تور استانبول سفر در شهری دوگانه با فرهنگی دوگانه شرقی و غربی و ادیان مختلف بسیار دیدنی و جذاب می‌باشد. بی‌شک سریال‌های ترکی زیادی را مشاهده نموده‌اید و با برخی از فرهنگ و آداب و رسوم مردم شهر استانبول آشنا هستید.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام پرشین هتل، هتل های استانبول نیز بسیار با کیفیت و مدرن هستند که به جذابیت سفر به این شهر تاریخی افزوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عصر حاضر که بیشتر فرهنگ غربی بر این شهر چیره است اما همچنان اعتقادات مذهبی مسلمانان رایج است که یکی از آن‌ها اعتقاد به شفا می‌باشد.

اعتقاد به شفا و اجابت دعا

تور استانبول فرصت مناسبی برای لمس این اعتقاد در بین مردم شهر می‌باشد. شفا و دعا علاوه بر آشکار بودن در فیلم و سریال‌های این شهر در مکانی به نام مقام ابراهیم به راحتی قابل مشاهده می‌باشد. مقام ابراهیم مکانی است که مردم استانبول و شهرهای اطراف برای گرفتن حاجت به آن مراجعه می‌کنند.

تور استانبول و بازدید از ساختمانی تاریخی و مقدس که مردم شهر تا سر حد پرستیدن آن را حمایت می‌کنند، جذاب به نظر می‌رسد.  بافت این منطقه بسیار تاریخی و با نمای زیبای استانبول تفاوت زیادی دارد.  این ساختمان زیبا منطقه‌ای توریستی می‌باشد و چاهی در آن وجود دارد که اعتقاد بر این است دعا در جوار این چاه بسیار گیرا است. بیشتر از اینکه ساختمان این مکان دیدنی باشد فرهنگ مردم در این ساختمان مورد توجه است.

مهمان نوازی

تور استانبول بسیار دوست داشتنی است اگر شانس مهمان شدن در خانه یکی از شهروندان را داشته باشید. مهمان در نگاه مردم استانبول مقدس و موجب برکت و شادی خانه می‌باشد. راحتی و آسایش و نشاط مهمان برای مردم استانبول بسیار اهمیت داشته و اگر بر حسب اتفاق مهمان خانه‌های آنها شدید بهتر است چند ساعتی را مهمان باشید و لبخند داشته باشید.

تور استانبول و شانس دعوت به منزل یک استانبولی زیاد هم دوست داشتنی نیست چون اگر صاحب خانه شخصی گیرا نباشد باز هم ناچار به تحمل وی هستید. شما نباید خانه وی را زود ترک نمایید چون نوعی بی‌احترامی و نشانه عدم خوش گذرانی در منزل وی می‌باشد.

تور استانبول شاید فرصتی باشد که به طرز شگفت‌انگیزی سورپرایز شوید البته اگر زبان ترکی را به خوبی بدانید و روابط عمومی قوی داشته باشید مشاهده خواهید کرد که تعداد بسیاری از افراد شما را به خانه‌هایشان دعوت خواهند کرد. مردم این شهر بیشترین مهمان را به خانه خود دعوت می‌کنند. حتی اگر مهمان را نشناسند برای قهوه یا چای یا یک وعده غذایی دعوت می‌کنند تا برکت و شادی ر به خانه خود هدیه دهند.

سوگواری

تور استانبول فرصت عالی برای نظاره فرهنگ زشت و زیبا شهر است . زیباترین مراسمی که شاید بهتر باشد ما ایرانی‌ها از مردم استانبول آن را بیاموزیم همین رسم سوگواری است! اگر امکان و وقت پرسه زدن در شهر را دارید سعی کنید به یک مراسم سوگواری نیز سری بزنید.

تور استانبول و مشاهده رفتار عزا مردم شهر علاوه بر دیدنی بودن درس‌هایی بزرگ و انسان دوستانه را انتقال می‌دهد. در شهر استانبول وقتی شخصی فوت کند نزدیکان درجه یک آن شخص مورد همدردی همسایگان و دوستان و آشنایان قرار می‌گیرند و تا سه روز از پخت و پز دست می‌کشند در ازا مردم تا سه روز برایشان غذا تحفه می‌آورند. صاحبان عزا تنها به پخت حلوا در روز اول مبادرت می‌ورزند و بین مردم توزیع می‌کنند.

رفتار صمیمانه

تور استانبول که به گوش می‌خورد بسته به تجربه قبلی اشخاص چهره‌های متفاوتی از اشخاص تداعی خواهد شد. اما واقعیت اینجاست که این شهر همچون کلان شهرهای ایران در برخی مناطق بسیار امن و در برخی مناطق بسیار نا امن و خطرناک می‌باشد. اما به طور کلی رفتار مردم این شهر اغلب غیر رسمی و دوستانه می‌باشد.

تور استانبول فرصت بسیار مناسبی برای شرکت در جشن‌های محلی و عروسی‌ها به صورت رایگان می‌باشد. مردم این شهر عاشق مهمان هستند و اگر کمی لبخند بر لب داشته باشید و ترکی بدانید شما را به عروسی‌هایشان خواهند برد. دراین شهر روابط اجتماعی آنقدر قوی و صمیمی است که قهوه خانه‌ها حرف اول مکان‌های دورهمی عمومی را می‌زنند. افراد زیادی برای وقت گذرانی و هم زبانی و بگو و بخند و دوره‌های دوستانه در این قهوه خانه‌ها جمع می‌شوند پس بهتر است برای رخنه در قلب یک شهروند استانبول، حضور در قهوه خانه‌های دوستانه را تجربه کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانبول تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۵۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد

به گزارش خبرنگار مهر، پریان نظام زاده عضو و لیدر تیم سفیر هوش مصنوعی ایران ساخته(رساله تحقیقاتی دانشگاه تهران) در مسابقات بین المللی کشور ترکیه شرکت کرد و صاحب مدال طلا و اخذ اولین جایزه ویژه مسابقات از طرف سازمان اختراعات کشور ترکیه شد.

این دوره مسابقات با شرکت بیش از ۲۰۰ تیم از سرتاسر جهان در مرکز تجارت و فناوری های استانبول با حضور رئیس سازمان اختراعات کشور ترکیه، رئیس سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان، نمایندگان سفیر جمهوری اسلامی ایران و ... در کشور ترکیه برگزارشد.

تیم جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات به لیدری دکتر سید احمدرضا افشاری دانشمند هوش مصنوعی ایران و جهان حضور داشت که بار دیگر پرچم هوش و ذکاوت این دانشمند در پرورش دانشمندان نوجوانان این مرز و بوم در هماورد و قله‌ای دیگر از جهان برافراشته شد.

حسن دیدبان وابسته فرهنگی کشورمان در استانبول با حضور در این روادید بین‌المللی با نخبگان افتخار آفرین ایرانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان و انجمن مخترعین ترکیه میزبان این دوره از مسابقات بود.

این رویداد جهانی که در حمایت از ایده، استارتاپ‌ها و مخترعین جهان در کشور ترکیه در شهر استانبول برگزار شد میزبان تیم‌هایی از ۲۴ کشور دنیا از جمله ایران، کانادا، چین، تایوان، آمریکا، مالزی، اندونزی و امارات متحده عربی، قطر، هند، هلند، فرانسه و اسپانیا به صورت حضوری و غیرحضوری در ۱۰ زیرگروه مختلف از جمله پزشکی، کشاورزی و ... بود.

در این دوره از مسابقات که ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در استانبول برگزار شد، بیش از ۲۷۳ ایده و طرح نوآورانه مختلف با هم به رقابت پرداختند. بخش جوایز ویژه این مسابقات، به پنج طرح برتر تقدیم شد که ۲ جایزه ویژه آن، سهم تیم‌های ایرانی شد.

این رویداد مهم فرصتی بزرگ برای مخترعان و نوآوران جوان است تا دستاوردهای خود را به مجامع علمی و سازمان‌های علمی-تحقیقاتی در سطح بین‌المللی معرفی کنند و با کسب اطلاعات از فناوری های روز دنیا خود را برای ورود به بازارهای جهانی آماده سازند.

کد خبر 6093905

دیگر خبرها

  • خانه پیرمردی که بعد ۵۱ سال سند دار شد
  • آوازخوانی صادق بوقی در هواپیمای تهران به استانبول!
  • آوازخوانی صادق بوقی در هواپیما تهران به استانبول!
  • بازداشت ۲۱۰ نفر در اعتراضات «روز کارگر» در ترکیه
  • خانه ملت محلی برای حزب‌بازی نیست
  • ۲۱۰ نفر در اعتراضات روز کارگر ترکیه بازداشت شدند
  • مراسم ازدواج خواهرزاده احمدی نژاد در استانبول + عکس
  • گزارش سایت آمریکایی از رقیب‌ ایرانی لی در استانبول
  • اردیبهشت زمان سفر سرزمین لاله های سر به زیر
  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد