Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت اظهار داشت: قم سرمایه ای گرانسنگ برای همه کشور و جهان اسلام و متعلق به همه امت اسلامی است.
امام جمعه موقت قم بیان داشت: تاریخ قم مشتمل بر فراز و فرودهایی زیادی است، ولی هیچ گاه مشعل علم و دانش، معرفت الهی و عشق به اسلام و خاندان پیامبر (ص) در آن خاموش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: تاریخ به صورت شگفت انگیزی نشان دهنده فروغ فوق العاده کم نظیر قم می باشد و اینکه چه خدمتی به ایران، اسلام و تشیع کرده است باید برای نسل جدید تبیین شود.
اعرافی خاطرنشان کرد: به طور حتم اگر این خودآگاهی در نسل دانش آموز، دانشجو، طلبه و کارگر بوجود آید، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
وی گفت: جامعه در صورت معرفت و شناخت از قم متناسب با آن کار می کند، از این رو در تدارک و برپایی آیین ها و برنامه های گوناگون بازگشت به این هویت بسیار مهم باشیم.
اعرافی اذعان کرد: فضای حاکم بر دنیای امروز این است که جامعه اسلامی را از هویت آن جدا نموده و در فرهنگ غرب هضم کنند.
مدیرحوزه های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دهه بصیرت گفت: این دهه با 9 دی که روز حضور مردم و خاموش کردن فتنه 88 بود آغاز شد و به 19 دی که روز بزرگی در شروع حرکت انقلاب اسلامی به شمار می آید، منتهی می شود.
وی افزود: همه طبقه ها و قشرهای جامعه در بزرگداشت این دهه تلاش وافر داشته باشند و حوزه و مجموعه های حوزوی نیز در این عرصه مشارکت دارند و از سوی دفتر سیاسی اجتماعی حوزه نیز بیش از یکصد برنامه پیش بینی شده که در سراسر کشور و قم برگزار می شود.
در روز نهم دی ماه سال 88 مردم تهران و سایر شهرها در اعتراض به فتنه ایجاد شده پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری به خیابان ها آمدند و شکوه بصیرت و حضور حماسی خود را در دفاع از نظام و انقلاب به نمایش گذاشتند؛ نهم دی ماه از آن پس با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام روز میثاق امت با ولایت و از نهم تا 19 دی ماه نیز به نام دهه بصیرت نامگذاری شد.
7403 / 1175
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها انتخابات سرمایه شورای عالی انقلاب فرهنگی قم نسل جوان جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۵۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سبحان حسنی صبح شنبه در دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام اظهار کرد: بنیاد شهید یک اداره خاص در جامعه ما است چراکه جامعه هدف این اداره افرادی هستند که از جان خود برای عزت آفرینی کشور گذشتند.

وی بیان کرد: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در کنار خدمات مختلف به جامعه ایثارگران، برای اجرای فرهنگی ماندگار در جامعه تلاش کند، جامعه ایثارگران پشتوانه اصلی نظام هستند و امروز دشمنان به دنبال فاصله انداختن بیان جامعه ایثارگری از نظام هستند.

حسنی با اشاره به اینکه از ظرفیت گلزار شهدا برای اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع به خصوص برای جوانان و نوجوانان استفاده شود، عنوان کرد: کار کردن در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیازمند روحیه جهادی است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام اضافه کرد: تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام یکی از مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه شود.

وی افزود: با تمام ظرفیت و امکانات از برنامه‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران به خصوص برای اجرای برنامه‌های فرهنگی حمایت خواهیم کرد.

محمد رحیمی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ۱۰۲ هزار نفر در استان ایلام جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هستند، گفت: خدمات دهی مطلوب به جامعه هدف ایثارگران در استان نیازمند تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی ماندگار از جمله یادواره‌های شهدا، سه شنبه‌های شهدایی، پنجشنبه‌های شهدایی در سال جاری تقویت می‌شود، عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان ایلام باید به تکالیف قانونی خود برای افزایش سطح معیشت جامعه ایثارگران در استان عمل کنند.

وی عنوان کرد: احداث خانه‌های ایثار از مهمترین اولویت‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران است که این مهم نیازمند حمایت مسئولان ارشد استان است.

کد خبر 6089673

دیگر خبرها

  • ربودن مرد جوان برای ۵۰ میلیارد تومان تتر توسط ۳ نفر
  • یکی از روش‌های نوین در پیشگیری، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی است
  • ربودن مرد جوان برای ۵۰۰ میلیارد ریال تتر
  • رابطه عاشقانه درخیابان گاندی با ۲۰ ضربه چاقو به خون کشیده شد
  • جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است
  • زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند
  • روز خاص ورزش با رویداد هم‌مسیر اتیسم(عکس)
  • دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر
  • برگزاری رویداد «هم‌مسیر اوتیسم» در ۳ شهر ایران
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام