Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-24@22:03:55 GMT

تور استانبول و حقایقی که نمی‌دانید

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۳۵۶۸۳

تور استانبول و حقایقی که نمی‌دانید

به گزارش امتداد نیوز، بنابر اعلام پرشین هتل، هتل های استانبول نیز بسیار با کیفیت و مدرن هستند که به جذابیت سفر به این شهر تاریخی افزوده است. در عصر حاضر که بیشتر فرهنگ غربی بر این شهر چیره است اما همچنان اعتقادات مذهبی مسلمانان رایج است که یکی از آن‌ها اعتقاد به شفا می‌باشد.

اعتقاد به شفا و اجابت دعا

تور استانبول فرصت مناسبی برای لمس این اعتقاد در بین مردم شهر می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شفا و دعا علاوه بر آشکار بودن در فیلم و سریال‌های این شهر در مکانی به نام مقام ابراهیم به راحتی قابل مشاهده می‌باشد. مقام ابراهیم مکانی است که مردم استانبول و شهرهای اطراف برای گرفتن حاجت به آن مراجعه می‌کنند.

تور استانبول و بازدید از ساختمانی تاریخی و مقدس که مردم شهر تا سر حد پرستیدن آن را حمایت می‌کنند، جذاب به نظر می‌رسد.  بافت این منطقه بسیار تاریخی و با نمای زیبای استانبول تفاوت زیادی دارد.  این ساختمان زیبا منطقه‌ای توریستی می‌باشد و چاهی در آن وجود دارد که اعتقاد بر این است دعا در جوار این چاه بسیار گیرا است. بیشتر از اینکه ساختمان این مکان دیدنی باشد فرهنگ مردم در این ساختمان مورد توجه است.

مهمان نوازی

تور استانبول بسیار دوست داشتنی است اگر شانس مهمان شدن در خانه یکی از شهروندان را داشته باشید. مهمان در نگاه مردم استانبول مقدس و موجب برکت و شادی خانه می‌باشد. راحتی و آسایش و نشاط مهمان برای مردم استانبول بسیار اهمیت داشته و اگر بر حسب اتفاق مهمان خانه‌های آنها شدید بهتر است چند ساعتی را مهمان باشید و لبخند داشته باشید.

تور استانبول و شانس دعوت به منزل یک استانبولی زیاد هم دوست داشتنی نیست چون اگر صاحب خانه شخصی گیرا نباشد باز هم ناچار به تحمل وی هستید. شما نباید خانه وی را زود ترک نمایید چون نوعی بی‌احترامی و نشانه عدم خوش گذرانی در منزل وی می‌باشد.

تور استانبول شاید فرصتی باشد که به طرز شگفت‌انگیزی سورپرایز شوید البته اگر زبان ترکی را به خوبی بدانید و روابط عمومی قوی داشته باشید مشاهده خواهید کرد که تعداد بسیاری از افراد شما را به خانه‌هایشان دعوت خواهند کرد. مردم این شهر بیشترین مهمان را به خانه خود دعوت می‌کنند. حتی اگر مهمان را نشناسند برای قهوه یا چای یا یک وعده غذایی دعوت می‌کنند تا برکت و شادی ر به خانه خود هدیه دهند.

سوگواری

تور استانبول فرصت عالی برای نظاره فرهنگ زشت و زیبا شهر است . زیباترین مراسمی که شاید بهتر باشد ما ایرانی‌ها از مردم استانبول آن را بیاموزیم همین رسم سوگواری است! اگر امکان و وقت پرسه زدن در شهر را دارید سعی کنید به یک مراسم سوگواری نیز سری بزنید.

تور استانبول و مشاهده رفتار عزا مردم شهر علاوه بر دیدنی بودن درس‌هایی بزرگ و انسان دوستانه را انتقال می‌دهد. در شهر استانبول وقتی شخصی فوت کند نزدیکان درجه یک آن شخص مورد همدردی همسایگان و دوستان و آشنایان قرار می‌گیرند و تا سه روز از پخت و پز دست می‌کشند در ازا مردم تا سه روز برایشان غذا تحفه می‌آورند. صاحبان عزا تنها به پخت حلوا در روز اول مبادرت می‌ورزند و بین مردم توزیع می‌کنند.

رفتار صمیمانه

تور استانبول که به گوش می‌خورد بسته به تجربه قبلی اشخاص چهره‌های متفاوتی از اشخاص تداعی خواهد شد. اما واقعیت اینجاست که این شهر همچون کلان شهرهای ایران در برخی مناطق بسیار امن و در برخی مناطق بسیار نا امن و خطرناک می‌باشد. اما به طور کلی رفتار مردم این شهر اغلب غیر رسمی و دوستانه می‌باشد.

تور استانبول فرصت بسیار مناسبی برای شرکت در جشن‌های محلی و عروسی‌ها به صورت رایگان می‌باشد. مردم این شهر عاشق مهمان هستند و اگر کمی لبخند بر لب داشته باشید و ترکی بدانید شما را به عروسی‌هایشان خواهند برد. دراین شهر روابط اجتماعی آنقدر قوی و صمیمی است که قهوه خانه‌ها حرف اول مکان‌های دورهمی عمومی را می‌زنند. افراد زیادی برای وقت گذرانی و هم زبانی و بگو و بخند و دوره‌های دوستانه در این قهوه خانه‌ها جمع می‌شوند پس بهتر است برای رخنه در قلب یک شهروند استانبول، حضور در قهوه خانه‌های دوستانه را تجربه کنید.

انتهای پیام

true برچسب ها : استانبول پرشین هتل تركيه true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۵۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملت که نباید همیشه در شعب ابی طالب زندگی کنند

به گزارش «تابناک»، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: فقر، توفنده‌ترین دشمن زندگی و ایمان است .این جناح حاکم باشد یا آن جناح فرق نمی‌کند.
 
مسئولانِ محترم باید همه همت خود را بگذارند برای ارتقای معیشت مردم. سفره کوچک، پدر خانواده را کوچک می‌کند. این دولت و آن دولت هم ندارد. پدر که کوچک شد نمی‌تواند برای بزرگی و بزرگواری اهل خانه و خانواده‌اش کاری بکند چه رسد برای خانه بزرگتر که اسمش کشور است.
 
این هم با تغییر رئیس جمهور، تغییر نسبت نمی‌پذیرد. فقر، توفنده‌ترین دشمن زندگی و ایمان است .این جناح حاکم باشد یا آن جناح فرق نمی‌کند.
 
اتفاقا کسانی که خود را نماد دین معرفی می‌کنند اگر کم بگذارند و یا حتی به‌رغم همه توان نتوانند کار را پیش ببرند، ایمان مردم بیشتر آسیب می‌بیند. پس به صدای بلند باید هشدار داد مسئولان محترم دولت را که حواس‌شان را جمع و تلاش‌شان را افزون‌تر کنند در برابر دشمن غدار که فقر اسم دیگر آن است.
 
بشنوند سخنِ حضرتِ آیت‌الله جوادی آملی را در دیدار مدیرعامل بانک ملی ایران و هیئت همراه را می‌خوانیم که به کلامِ نورانی امام علی(ع) هشدار می‌دهند: "مَا ضَرَبَ ‌الله الْعُبَاد بِسُوطٍ أَوْجَعُ مِنَ الْفَقْرِ؛ هیچ تازیانه‌ای بدتر از فقر نیست." این اصل اول؛ اصل دوم آن است که اگر کسی این تازیانه را خورد، از این طرف تازیانه به دوشش می‌خورد، از آن طرف دین از عقلش رخت برمی بندد." ایشان هشدار می‌دهند که، "حواستان جمع باشد. اگر کسی با دست خالی به منزل برود از خدای سبحان همان لحظه، تقاضای مرگ می‌کند؛ آبروریزی پیش زن و بچه قابل تحمل نیست."
 
ایشان حتی پاسخ آنانی که مدام "شعبِ‌ابی‌طالب" را به رخ می‌کشند تا به زعم خود مردم را به ضرورت مقاومت همیشگی توجه دهند را هم می‌دهند: در جریان شعب‌ابی‌طالب که مسلمانان، سه سال در محاصره بودند، پیغمبر امتحانش را پس داد،فرمود: "اللَّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِی الْخُبْزِ وَ لَا تُفَرِّقْ بَینَنَا وَ بَینَهُ فَلَوْ لَا الْخُبْزُ مَا صُمْنَا وَ لَا صَلَّینَا وَ لَا أَدَّینَا فَرَائِضَ رَبِّنَا عَزَّ وَ جَل‌؛ خدایا، بین ما و نان ما جدایی نیانداز!" دلیلش را هم کلام نبوی می‌دانند که اگر نان مردم قطع بشود و مردم در اقتصاد آسیب ببینند، سخن از دینداری باقی نخواهد ماند.
 
این مرجع حکیم، بر کار علمی و درس گرفتن از تجربه دیگران هم تأکید دارند که "چگونه می‌شود که قیمت یک نان را در چندین سال یک جا نگهداشت؟" ایشان بر اختلاس و ربا هم می‌خروشند و متولیان امر را به ضرورت راه بستن بر این مفاسد می‌خوانند. حضرت آیت‌الله جوادی آملی، اساس و وظیفه همه مسئولین را حفظِ آبروی مملکت می‌دانند. این هم زمانی اتفاق می‌افتد که "کسی با دست خالی به خانه‌اش نرود."
 
وجود شرایطی چنین هم "به تولید وابسته است. تولید هم سفارشی نیست. تولید نصیحت نیست، تولید خواهش نیست، تولید علم است و علم است و علم است و علم." این مرجع تقلید، آنچه "شرطِ بلاغ" است را با مسئولان گفت. حالا این حضرات هستند که از این سخن باید "پند" گیرند. اصلا هم حق ندارند "ملال" گیرند. کسی چنین اختیاری به آنان نداده است. هرچه تا کنون ملال گرفتند و گرفتند و باعث افزایش ملال و تلخ کامی مردم شدند کافی است. باید پند گیرند و به کار بندند تا امور به سامان برسد.

دیگر خبرها

  • لیگ ملت‌ها: لیست مهمان غیرمنتظره المپیک پاریس
  • بزرگترین مزیت ما کامران نجف‌ زاده است
  • تجربه سفر با قطارهای شهری استانبول
  • نمایشگاه‌های استانی کتاب در ایران هم مهمان ویژه از دیگر کشور‌ها داشته باشند
  • باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست
  • ملت که نباید همیشه در شعب ابی طالب زندگی کنند
  • عکس| مهمان ویژه تمرین امروز استقلال چه کسی بود؟
  • تام بریدی در کنار نواک جوکوویچ و تیبو کورتوا / عکس
  • بیرانوند گچ دستش را باز کرد | حضور مهمان ویژه زن در تمرینات پرسپولیس!
  • حقایقی در مورد سیاره آبی