Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسیه از ولیعهد عربستان سعودی به عنوان پادشاه آینده این کشور حمایت کرده است. میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه و نماینده ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه، در مورد "هرگونه دخالت ایالات متحده" در امر وراثت سلطنت در عربستان سعودی هشدار داده و گفته است که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، از حق رسیدن به سلطنت کاملا برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش بلومبرگ، آقای بوگدانف گفته است: "ما با هرگونه مداخله‌ای مخالف هستیم، زیرا مردم و رهبری سعودی باید خود در مورد تصدی مقام سلطنت تصمیم بگیرند. " وی تاکید کرده است که "پادشاه سعودی تصمیمی [در مورد جانشین خود]گرفته و من دلیلی نمی‌بینم که کسی در آمریکا درچنین موضوعی مداخله کند و تصمیم بگیرد که چه کسی باید حالا یا در آینده بر عربستان سعودی حکومت کند، این موضوع به عربستان سعودی مربوط می‌شود. "

در پی کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی و ستون‌نویس روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، شماری از اعضای ارشد سنای آمریکا صراحتا محمد بن سلمان را با این ماجرا مرتبط دانستند. دولت سعودی ضمن متهم کردن شماری از مقامات امنیتی و اطلاعاتی آن کشور به دست داشتن در قتل جمال خاشقجی، هرگونه ارتباط بین محمد بن سلمان با این ماجرا را تکذیب کرده است. روسیه گفته است که توضیح دولت سعودی در مورد قتل خاشقجی را قبول کرده است.

از زمان منصوب شدن محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان سعودی، دولت روسیه روابط نزدیکی با این کشور برقرار کرده است. در تشکیلات سیاسی سعودی، پادشاه سمت نخست وزیر را نیز در دست دارد، ولی معمولا اداره امور روزمره کشور برعهده ولیعهد، به عنوان نایب اول نخست وزیر است.

از محمد بن سلمان به عنوان تصمیم گیرنده واقعی در عربستان نام برده می‌شود. روابط روسیه و عربستان به خصوص به خاطر همکاری دو کشور در زمینه مدیریت بازار جهانی نفت نزدیکتر شده است.

ماه گذشته و در جریان نشست گروه ۲۰ در آرژانتین که ولادیمیر پوتین و محمد بن سلمان نمایندگی کشور‌های خود را برعهده داشتند، در حالیکه رهبران برخی دیگر از کشور‌ها آشکارا مایل نبودند در برابر دوربین مشخص شود رابطه‌ای نزدیک با ولیعهد سعودی دارند، رئیس جمهوری روسیه به گرمی با ولیعهد عربستان گفتگو کرد و بعدا نیز ملاقاتی بین دو طرف صورت گرفت.

در پی انتشار خبر قتل جمال خاشقجی و اتهام دست داشتن محمد بن سلمان در این ماجرا، برخی رسانه‌های غربی از احتمال برکناری وی از سمت ولیعهدی سخن گفته و حتی از افرادی از خانواده سلطنتی به عنوان ولیعهد بعدی نام بردند. در آمریکا نیز حمایت دونالد ترامپ از محمد بن سلمان انتقاداتی را در پی آورد و به ویژه مخالفان رئیس جمهوری این ارتباط را به عنوان نقطه ضعف سیاست خارجی او مورد تاکید قرار دادند.

البته در همان زمان هم برخی از ناظران گفتند که با وجود آسیبی که این ماجرا و پوشش رسانه‌ای گسترده آن قطعا به وجهه بین‌المللی محمد بن سلمان وارد کرده، افکار عمومی در داخل جامعه عربستان بیشتر اصلاحات داخلی ولیعهد را در نظر می‌گیرد به خصوص اینکه جمال خاشقجی سال‌ها از نزدیکان محافل حکومتی عربستان بود.

ولیعهد سعودی از زمان تصدی این سمت بر لزوم تغییرات اساسی در شرایط اجتماعی و اقتصادی کشورش تاکید نهاده و تحولاتی را از جمله در زمینه بهبود وضعیت حقوق و شرایط زنان و کاهش فشار نهاد‌های مذهبی بر مردم به جریان انداخته است.

میخائیل بوگدانفت در پاسخ به این سئوال که آیا امیر محمد بن سلمان حق دارد جانشین پدرش شود، گفت: "البته که حق دارد. درباره این موضوع تصمیم گیری نهایی شده و همه چیز کاملا روشن است. ما با مقامات سعودی در تماس هستیم و در این زمینه هیچ نگرانی نداریم. "

منبع: پارسینه

کلیدواژه: عربستان و روسیه عربستان سعودی روسیه پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۵۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز

تیم ملی فوتبال تاجیکستان در مقدماتی جام جهانی، موفق شد عربستان سعودی را متوقف کند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ تاجیکستان که در جام ملت‌های آسیا هم از گروه خود صعود کرده و نتایج درخشانی ثبت نموده بود، در هفته چهارم مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا در خانه خود مقابل عربستان و مانچینی به تساوی دست یافت.

وحدت هنانوف مدافع تاجیک باشگاه پرسپولیس در دقیقه ۳۴ به دلیل مصدومیت زمین بازی را ترک کرده بود.

تاجیکستان نیمه اول را با یک گل به میهمان پرستاره واگذار کرده بود اما در دقیقه ۸۰ روی کار تیمی و سانتر از جناح راست، دروازه عربستان صدرنشین را باز کرد تا جشن نوروزی این تیم و مردم تاجیکستان کامل شود.

بازی رفت دو تیم در عربستان با یک گل دیرهنگام به سود سعودی‌ها پایان یافته بود اما اینبار شاگردان مانچینی نتوانستند با امتیاز کامل از مهلکه خارج شوند.

با این نتیجه مساوی ، تاجیکستان با یک بازی بیشتر از اردن پیشی گرفت و با پنج امتیاز منتظر دو هفته پایانی مسابقات انتخابی جام جهانی است. آنها روی مصاف اردن و عربستان و شکست احتمالی فینالیست جام ملت‌ها حساب باز کرده اند.

دیگر خبرها

  • عربستان سعودی برای اولین‌بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • تزریق پول بن‌سلمان به یک خودروساز معروف!
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز
  • جزئیات دیدار حکیم با بن‌ سلمان
  • بن‌سلمان با الهام از یک بازی شهربازی می‌سازد/ عکس
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی
  • دیدار حکیم و بن‌سلمان در جده