Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@16:33:15 GMT

ادویه ای برای جلوگیری پیشرفت سرطان

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۳۶۶۲۰

ادویه ای برای جلوگیری پیشرفت سرطان

کارکامین یکی از اجزای اصلی زردچوبه و ادویه کاری است که در مهار واکنش های التهابی نقش دارد.

به گزارش صدای ایران از سیمرغ، این ماده یک ترکیب پلی فنلی است که موجب ایجاد رنگ زرد در زردچوبه و ادویه کاری می شود. پودر زردچوبه از سال ها قبل برای درمان بیماری های التهابی مختلف مانند آرتروز کاربرد داشته است.

در مطالعات سالیان اخیر کاربردهای درمانی بسیاری برای کارکامین مشخص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال در ماه مارس سال 2012 مطالعات محققان ایالت میشیگان نشان داد که کارکامین برای بیماران مبتلا به پارکینسون مفید است. مطالعات دانشمندان آلمانی نشان می دهد که کارکامین گسترش (متاستاز) سرطان پروستات را متوقف می کند.

سرطان پروستات یکی از شایع ترین موارد بدخیمی است که اغلب دیر تشخیص داده می شود و زمانی درمان آغاز می گردد که سرطان به بافت های دیگر بدن سرایت کرده است (متاستاز) و خطر مرگ بیمار را تهدید می کند.

مطالعات قبلی نشان داده بود که کارکامین متاستاز تومور در سرطان ریه، سینه و سرطان های سر و گردن را نیز متوقف می کند. کارکامین موجب کاهش سنتز ترکیباتی موسوم به سیتوکین توسط سلول های تومور می شود. سیتوکین ها موجب پیشرفت سرطان و متاستاز می شوند.پژوهشگران معتقدند که می توان از کارکامین به عنوان عامل پیشگیری کننده در بیماران مبتلا به BHP (تکثیر خوش خیم سلول های پروستات) و یا زنان با سابقه خانوادگی سرطان سینه استفاده نمود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ادویه سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۶۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین از شست‌وشوی ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب این استان خبر داد.

داراب بیرنوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از احداث ۴.۵ کیلومتر خطوط انتقال فاضلاب در این استان طی یک‌سال اخیر خبر داد و اظهار کرد: طی همین مدت ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان شست‌وشو شده است.

وی افزود: تکمیل و افتتاح اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در نیکویه، تکمیل فاز نخست تصفیه‌خانه شریفیه و گندزدایی تصفیه‌خانه فاضلاب تاکستان از دیگر خدماتی بود که با هزینه‌کرد ۷۸.۵ میلیارد تومانی انجام شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین از پیشرفت ۸۵ درصدی ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر آبگرم خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای هشت قرارداد مربوط به پروژه‌های فاضلاب به اتمام رسیده، ۱۰ قرارداد در حال اجرا است و شش قرارداد جدید نیز منعقد کردیم.

بیرنوندی با اشاره به برگزاری مناقصات احداث بخش نخست تصفیه‌خانه شهرستان البرز، تجهیز تصفیه‌خانه نیکویه و احداث لاگون های جدید در تصفیه‌خانه فاضلاب قزوین ادامه داد: مجموع هزینه این اقدامات به همراه ۲۴ قرارداد یاد شده ۲۷۶ میلیارد تومان بوده است.

وی اضافه کرد: در حوزه پژوهشی نیز انجام مطالعات مرحله دوم فاضلاب در شهرهای قزوین و تاکستان و مطالعات فاضلاب اقبالیه، اسفرورین، ناحیه شهری منفصل چوبیندر، ضیاآباد و روستاهای آتان و آکوجان منطقه الموت را داشتیم و برای مطالعات پژوهشی در زمینه بومی‌سازی دانش تصفیه فاضلاب در اجتماعات کوچک استان عقد قرارداد انجام دادیم.

کد خبر 747608

دیگر خبرها

  • ترفندی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز
  • دوره آموزشی نقد جریان‌های دین‌گریز ایران برگزار می شود
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • دمنوشی که موجب جلوگیری از اضافه وزن می‌شود
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • چگونه می‌توان قهوه نوشید و بی‌خواب نشد؟
  • اشتراک ظرفیت‌های فناوری ایران و پاکستان موجب پیشرفت دو کشور می‌شود
  • آیین یادبود موسسین انجمن ایرانی مطالعات زنان برگزار می شود
  • گفتگو درباره کتاب «بازآرایی نهاد دین در برابر نهاد دولت»