Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا،اکبر بهنام جو در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی استان تصریح کرد: از 2 هزار نیروی کار این مجتمع، یک هزار و 500 نفر به صورت غیر مستقیم با این مجتمع قرار داشتند که این قرار داد به صورت مستقیم بین شرکت و این کارکنان منعقد شد.

استاندار اردبیل ادامه داد : شهرستان پارس آباد در آینده نزدیک به واسطه این واگذاری از رونق اقتصادی و افزایش تولیدی برخوردار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهنام جو گفت: این شرکت درخواست ایجاد شهرک صنایع تبدیلی در منطقه دارد و با ایجاد این شهرک ، تولیدات این مجتمع افزایش یافته و موجب رونق اشتغال و اقتصاد می شود.

وی بیان کرد: همچنین سرمایه گذاری که شرکت کشت وصنعت مغان به وی واگذار شده نسبت به افزایش بهره وری و افزایش میزان اشتغال در این مجتمع قول مساعد داده است.

استاندار اردبیل اظهار داشت : برخی واحدهای این مجتمع غیر فعال بوده و یا درصد بسیار اندکی از ظرفیت آن ها فعال بود که سرمایه گذار جدید این واحد ها را فعال خواهد کرد.

وی با بیان اینکه واگذاری چنین مجتمع بزرگی در چند سال اخیر با این موفقیت درکشور بی سابقه است، افزود: با واگذاری این مجتمع به بخش خصوصی سه هزار و 540 میلیارد تومان بازپرداخت عاید کشور و استان خواهد شد.

استاندار اردبیل در ادامه به سایر اقدامات انجام گرفته در راستای حمایت از تولید ، گفت: با پیگیری های انجام گرفته در مرکز اختصاص ارز به واحدهای تولیدی برای وارد کردن ماشین آلات و مواد اولیه تسریع می یابد.

 وی افزود: بر اساس رایزنی های انجام گرفته با رئیس کل بانک مرکزی و انجام کارشناسی های لازم اختصاص ارز به واحدهای تولیدی استان سرعت یافته است.

بهنام جو گفت: همچنین معافیت یک میلیون دلاری صادرات برای صادرکنندگان از دیگر موضوعاتی بود که با پیگیری های انجام گرفته برای استان و حتی صادرکنندگان کشور محقق شد.

وی حمایت از تولیدکنندگان را مهم ترین گام در راستای اشتغالزایی و رفع مشکلات اقتصادی دانست وگفت: ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی در پایاب سد خداآفرین یکی از مهم ترین اقداماتی است که در راستای گسترش تولید و اشتغال در استان دنبال می شود.

استاندار اردبیل ادامه داد : ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی در استان می تواند به رونق تولیدات کشاورزی ، اشتغالزایی و توسعه اقتصادی منطقه منجر شود.

در این جلسه که با حضور معاون صنایع وزیر صنعت ، معدن و تجارت برگزار شد ، تعدادی از واحدهای صنعتی استان مشکلات خود را مطرح و نسبت به حل این مشکلات تصمیماتی اتخاذ شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ارز سرمایه صنعت کشاورزی وزیر صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۷۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۳۰ درصد از مالیات واحدهای تولیدی به عمران گناباد

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: کل مالیات و عوارض وصولی از واحدها و صنوف این شهرستان در سال گذشته ۲ هزار میلیارد ریال بوده است که ۶۰۰ میلیارد ریال از آن به شهرداری ها و دهیاریها تخصیص یافته و صرف توسعه و عمران شهری و روستایی و بقیه صرف بخش های دیگر شده است.   هادی ایزدی امروز در جلسه شورای اداری گناباد افزود: شهرستان گناباد با توجه به ظرفیتهای خاص تولیدی و اقتصادی خود، اکنون رتبه پنجم بخش صنعت و هفتم معدن استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.   ایزدی اضافه کرد: ۹۸ درصد واحدهای تولیدی این شهرستان توسط بخش خصوصی راه اندازی شده و این قابلیت خوبی برای تحقق جهش و رونق تولید و اقتصاد منطقه به شمار می رود.   فرماندار گناباد نیز در این جلسه ظرفیتهای اقتصادی گناباد در بخشهای صنعتی و معدنی و کشاورزی را یادآور شد و برند سازی و توسعه صنایع فرآوری و تبدیلی را از نیازهای مهم این شهرستان دانست.   رضا نصیری افزود: ۲۰ هزار تن پسته پارسال در گناباد تولید شد ولی حتی یک کیلوگرم آن در این شهرستان فروخته نشد و به صورت خام به دیگر نقاط منتقل و با بسته بندی به نام سایر نقاط به فروش رفت، در صورتی که با توسعه صنایع فرآوری و بسته بندی ضمن جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی با نام و برند این شهرستان به سایر نقاط ارسال و یا در بازار عرضه می شود.   وی افتتاح فرودگاه منطقه ای شهدای گناباد را از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم و طرحهای مهم سال گذشته در این شهرستان دانست و تصریح کرد: با توجه به موقعیت گناباد در بخشهای مختلف تولیدی و اقتصادی باید از ظرفیت این فرودگاه در رونق اقتصادی و جهش تولید منطقه بیشتر بهره گرفت.   جلسه شورای اداری گناباد با توجه به نامگذاری سال جاری به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم در یکی از واحدهای تولیدی این شهرستان برگزار شد.   ۱۸۸ واحد صنعتی در زیربخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در بخش صنعت گناباد فعالیت دارند که برای راه‌ اندازی آنها چهار هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال سرمایه‌ گذاری شده و برای سه هزار و ۶۹۵ نفر به طور مستقیم و ۲ برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده‌ اند.   سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در این شهرستان فعال است.   مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۳۰ درصد از مالیات واحدهای تولیدی به عمران گناباد
  • هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴ غوغا می‌کند
  • تزریق سالانه حداقل ۵۰۰۰ میلیارد تومان به اقتصاد استان اردبیل
  • وضعیت صنایع لبنی در خراسان رضوی
  • اشتغالزایی برای بیش ۳۰۰ مدد جوی کمیته امداد شوش
  • حتی بیل گیتس هم نگران بیکار شدن است!
  • لزوم کاهش ۸ درصدی مصرف آب در حوزه کشاورزی تهران/ پر مصرف‌ها هزینه بیشتری برای آب بپردازند
  • ایجاد ۴۸۰۰ فرصت شغلی برای دانش آموختگان زنجان هدفگذاری شد
  • سه هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی منطقه مغان زیر کشت آبی می‌رود
  • ایجاد ۱۲ هزار و ۵۸۵ فرصت شغلی برای مددجویان لرستان