Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، آیت‌الله احمدی شاهرودی عضو مجلس خبرگان رهبری و از شاگردان آیت‌الله سید محمدباقر صدر، ضمن تسلیت درگذشت مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی، گفت: ایشان یکی از بهترین مدرسین سطوح عالیه بود که از سن 25 سالگی آن هم در حوزه علمیه نجف اشرف تدریس می‌کرد. همچنین ایشان در سن 27 سالگی به درجه اجتهاد و فقاهت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 
وی در ادامه با بیان اینکه سرعت ایشان در طی مدارج علمی بسیار بالا بود، تاکید کرد: ایشان بهترین شاگرد شهید سید محمد باقر صدر بودند و همچنین در محضر آیت‌الله خویی و سایر اساتید تراز اول نجف تلمذ داشتند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: در زمان رژیم بعث، ایشان تحت تعقیب این رژیم بودند و به ناچار و مخفیانه از عراق به ایران مهاجرت کردند که در قم اسکان یافتند و در آنجا درس خارج فقه و اصول را تدریس می‌کردند. ایشان از همان سال 58 تا هنگامی که عارضه بیماری برای ایشان رخ داد، یعنی نزدیک به 40 سال فقه و اصول را تدریس کردند و منشا خدمات علمی فراوانی بودند و من هم درس خارج را مختصری  در محضر ایشان تلمذ کردم.

** مباحثات علمی آیت‌الله شاهرودی با امام راحل در نجف

این شاگرد شهید صدر درباره ارتباط مرحوم شاهرودی با امام راحل، اظهار داشت: ایشان یکی از مستشکلین اصلی درس امام در نجف بودند و با اینکه ایشان جوانی بیست و چند ساله بود، وقتی امام از درس خارج از مسجد بیرون می‌آمدند، همراه با امام تا درب منزل بحث و مناقشات علمی داشتند.

آیت‌الله احمدی شاهرودی با اشاره به انتصاب مرحوم شاهرودی به ریاست قوه‌قضاییه، گفت: ولایتمداری از ویژگی‌های بارز آن مرحوم بود. وقتی رهبر معظم انقلاب هم به ایشان پیشنهاد ریاست قوه قضاییه را دادند، آقای شاهرودی مشغول فعالیت‌های علمی در قم بودند اما با اینکه در جایگاه بالایی از نظر علمی بودند و زمینه مرجعیت را داشتند، این مسئولیت سنگین را عهده‌دار شدند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۷۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت روباه‌ها به لیگ برتر با شاگرد گواردیولا!‏

به گزارش "ورزش سه"،  لیدز امشب در خانه کویینز پارک رنجرز با ‏نتیجه 4-0 در هم کوبیده شد اما هیچکس به اندازه لستر و ‏هوادارانش از این نتیجه خوشحال نبود. لستر با توجه به باخت لیدز، ‏یک هفته مانده به پایان فصل چمپیونشیپ، صعود خود به لیگ برتر ‏را قطعی کرد. ‏

لستر در حال حاضر یک بازی کمتر از لیدز انجام داده و با نتیجه ‏امشب اختلافش با این تیم 4 امتیازی باقی ماند. به این ترتیب لیدز ‏تا پایان فصل تنها یک بازی دیگر در پیش دارد و حتی در صورت ‏پیروزی نمی‌تواند صدرنشینی را از لستر بگیرد. ‏

لستر اما دو بازی دیگر در پیش دارد و در صورت کسب دو پیروزی ‏می‌تواند به رکورد استثنایی 100 امتیاز در یک فصل برسد. ‏

لستر صعود خود به لیگ برتر در اولین فصل حضور در چمپیونشیپ ‏را تا حد زیادی مدیون انزو مارسکای ایتالیایی است که به عنوان ‏سرمربی تیمی آماده و قبراق ساخته است. او که شاگرد پپ گواردیولا ‏بوده روباه‌ها را به تیمی تبدیل کرده که فوتبالی هجومی و ‏تماشاگرپسند ارائه می‌دهند. ‏

روی کاغذ این احتمال وجود دارد که لستر قهرمان چمپیونشیپ نشود ‏ولی صعودش قطعی است. ایپسویچ با یک بازی کمتر از لستر 89 ‏امتیازی است و در صورت پیروزی در سه بازی باقی‌مانده خود ممکن ‏است از لستر پیشی بگیرد. اما اگر فردا ایپسویچ نتواند حریفش ‏هال‌سیتی را شکست دهد قهرمانی لستر مثل صعودش تضمین ‏خواهد شد. ‏

دیگر خبرها

  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • قتل شاگرد قهوه خانه به دست کارگر اخراجی
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • بازگشت روباه‌ها به لیگ برتر با شاگرد گواردیولا!‏
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • کارگران و کارفرمایان در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند