Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه خانه نیما یوشیج در آستانه تخریب قرار گرفته است، گفت: میراث فرهنگی توان خرید این ملک را ندارند.

به گزارش رکنا، حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت کنونی خانه نیما یوشیج در دزاشیب که در نزدیکی خانه جلال آل‌احمد قرار دارد و به عنوان یک بنای دارای ارزش فرهنگی محسوب می‌شود، گفت: شهرداری تلاش می‌کند این خانه را با قیمت واقعی خریداری کند، اما مالک با شهرداری کنار نمی‌آید و قیمتی بیشتر از ارزش واقعی ملک را اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای شهر تهران افزود: سال گذشته که هنوز نوسانات ارزی رخ نداده بود، مالک ۱۲ میلیارد تومان برای این خانه قیمت گذاشته بود که، چون از نظر شهرداری ارزش ریالی ملک کمتر از این میزان بود و اعتبارات لازم برای این موضوع وجود نداشت، ملک خریداری نشد.

وی با بیان اینکه خانه نیما ۶۰ سال قدمت دارد، گفت: هر مالکی وظیفه دارد در هر شرایطی ملک خود را به درستی نگهداری کند و از تبدیل شدن آن به زباله‌دانی و یا محلی برای تجمع معتادین و حیوانات موذی جلوگیری کند.

خلیل‌آبادی با اشاره به اینکه مالک قصد تخریب و بازسازی ملک را داشت و تصور کرد می‌تواند با رها کردن ساختمان و تبدیل شدن آن به ویرانه از شهرداری جواز ساخت بگیرد، گفت: شورا وقتی که دید خانه در آستانه تخریب است، وارد کار شد و بر ضرورت حفظ آن تاکید کرد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر ملک ظاهر نامناسبی پیدا کرده است، افزود: میراث فرهنگی هم برای خرید این ملک محدودیت‌های مالی دارد و نمی‌تواند ملک نیما را بخرد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

عکس/ این مرد راننده اتوبوس مرگ دانشجویان علوم تحقیقات بود! تجاوز به دختر 11 ساله در خانه مجردی پسر جوان+ عکس روسری را از سرم برداشتم و حرکات ناشایستی انجام دادم / نمی دانم چه کسی فیلمبرداری کرد 3مقصر اصلی مرگ دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات مشخص شد+ عکس حال شهرام ناظری وخیم است/ او در بیمارستان بستری شد مازیار می دانست شوهر دارم و فقط به فکر لکه دار کردن آبرویم بود نقشه پلید 2 زن برای مسافر مرد یک هتل معروف تهران / در هتل چه گذشت؟ انتشار اولین تصاویر از 2 پلیس که در بامداد امروز کرمان شهید شدند ! فیلم کتک زدن وحشیانه مامور پلیس توسط راننده پراید / وزیر کشور دستور پیگیری داد مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا اعتراف هولناک مخترع جوان برای قتل بازرگان بیرجندی + عکس مرگ تلخ پدر و دختر دانشجویش در اتوبوس مرگ علوم تحقیقات / نام راننده اتوبوس هم اعلام شد ناگفته های خانواده دانشجویان کشته شده در اتوبوس مرگ علوم تحقیقات / در پزشکی قانونی چه گذشت؟ + عکس راز زنبیل زرد این زن خوش چهره چه بود؟ / ستار شوهرم همیشه دوست داشت در خانه تنها باشد !

منبع: رکنا

کلیدواژه: شورای شهر تهران ملک تخریب رها کردن خرید عکس تحقیقات اتوبوس دانشجویان تصادف اتوبوس دانشگاه آزاد دختر حادثه فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۷۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه امروز در مجموعه شهرداری اتفاقات بزرگی رقم خورده، که باید برای مردم بازگو شود که آثار و برکات آن در زندگی همشهریان مشهود خواهد بود، اظهار داشت: به طور مثال قطعاً هیچ کس نمی‌تواند موضوع آسفالت را منکر شود، درگذشته متوسط آسفالت ۷۰۰ هزار تن بوده اما امروز به یک میلیون و هفتصد هزار تن رسیده است و یا همچنین افتتاح پی در پی پروژه‌ها در شنبه‌های امید و افتخار و گشایش‌هایی که در پروژه‌ها اتفاق افتاده است.

فروزنده در ادامه افزود: همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل، اتوبوس برقی، تاکسی برقی، تقاطع همسطح، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام یادگار، شوشتری و بعثت که اخیراً اضافه شده تمامی این موارد از جمله اقداماتی است که در حوزه شهر سازی انجام شده و حوزه مالی در همه موارد و مسائل نقش اساسی و کلیدی بر عهده داشته است.

وی به تحقق بودجه سال ۱۴۰۲ در دی ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ برای اولین بار ۳۰ همت متمم ارائه شده است و امسال حتماً به رقمی بالاتر از این میزان خواهیم رسید.

معاون شهردار تهران گفت: برای امسال بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است که رقم ۸۰ هزار میلیارد تومان فقط به پروژه‌های عمرانی اختصاص دارد، افق ما در زمینه بسیار روشن است هر چند این امر وظیفه ما را سنگین‌تر خواهد کرد اما به لطف الهی، همدلی، همراهی و صمیمیت همکاران خدوم شهرداری به تحقق این مهم دست خواهیم یافت، زیرا هدف نهایی ما ارائه خدمت بیش از پیش به مردم می‌باشد.

کد خبر 6090568

دیگر خبرها

  • آدم ربایی با چاشنی رمز ارز
  • اتفاق ناگوار در انتظار تماشاخانه قدیمی سنگلج/ مسئولان شهرداری کجا هستند؟
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • دستگیری عاملان شکستن شیشه‌ خودرو و مغازه‌ها در غرب تهران
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • دستگیری ۴ عامل تخریب شیشه‌ مغازه‌ها و خودروها در ملارد
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی
  • قتل مدیر عامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو
  • دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز