Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: آیت‌الله شاهرودی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در تمام سنگرهایی که حضور داشتند منشاء آثار و برکات بسیاری بودند در نتیجه سیره این مجاهد باید الگوی رفتاری مسئولان قرار گیرد. ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در مراسم یادبود آیت‌الله شاهرودی، با اشاره به جایگاه آیت‌الله شاهرودی اظهار داشت: آیت‌الله شاهرودی تحصیل خود را در حوزه علمیه نجف گذراند و خود شاگرد ممتاز، نتیجه و عصاره یک قرن و نیم فقاهت و ترویج و آموزش اصول شیعه است، خدمات ایشان در عالم تشیع و حوزه‌های علمیه باقی می‌ماند، وی در دیوان عدالت اداری و دادسراها کارهای ارزشمندی انجام داد و برای احیای دوباره دادسراها اقدام کرد تا دادسراها دوباره احیا شدند، پیشگیری و صیانت از حقوق مردم را نیز با قدرت پیگیری می‌کرد و زندان‌زدایی، حبس‌زدایی و جایگزینی حبس از اقدامات ایشان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ویژگی‌های مهم آیت‌الله شاهرودی، نبوغ فکری و ذهنی و استعداد ایشان بود، آزاداندیشی در سیره ایشان کاملا مشهود بود و وی توانست فقه حکومتی که امام(ره) به ایشان ماموریت داده بود را به معنای دقیقه کلمه بیان کند، ایشان در حوزه اقتصاد اسلامی مباحثی کاملا روشن دارد و در مباحث نوین فقهی اساس فقهی حوزه علمیه نجف را منتقل می کرد و در حوزه نظریه‌های موجود، اهل نظریه‌پردازی بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: اقتدار و قدرت قوه قضائیه، نتیجه تلاش‌ها و زحمات شبانه‌روزی است که مسئولان این قوه به‌ویژه آیت‌الله شاهرودی در این راه کشیده‌اند، آیت‌الله شاهرودی از مجاهدان اسلام و اهل بیت در عراق و ایران بودند و در این راه سه برادر ایشان نیز به درجه شهادت رسیدند، با توجه به اینکه این مرحوم از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در تمام سنگرهایی که حضور داشتند منشاء آثار و برکات بسیاری بودند در نتیجه سیره این مجاهد باید الگوی رفتاری مسئولان قرار گیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: باید همیشه شاکر خداوند باشیم، با توجه به اینکه مسائل اقتصادی در اداره امور کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و با افزایش قیمت‌ها مشکلاتی در امورات زندگی مردم رخ می‌دهد اما نباید تنها به رفاهیات مالی و اقتصادی توجه داشت.

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی مسیر گسترش اسلام، بیداری اسلامی و احیای فرهنگ مقدس عاشورا را فراهم کرد و امروز تمام مسلمانان جهان با الگوگیری از ارزش‌های انقلاب اسلامی مقابل یزیدیان زمان صف‌آرایی می‌کنند و با مقاومت و ایثار از حقوق خود دفاع می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ادامه داد: مفهوم مهم اصل 44 این است که میدان وسیعی به کارهای جدید بدهید تا در این راستا واگذاری‌ها انجام، عملکردها بهتر شده و امور نیز بهتر اداره شود تا شاهد اشتغال بهتر و تحقیقات بیشتر و کمتر شدن مشکلات موجود باشیم و 10 برابر وضعیت تولید موجود، سرمایه‌گذاری در کشور افزایش پیدا کند.

آیت‌الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: بر همین اساس  باید سرمایه‌گذاری توسعه پیدا کند و در اقتصاد ملی معجزه‌ای اتفاق بیفتد، نباید بگذاریم عده‌ای افراد فاسد و نالایق به اقتصاد ملی ضربه بزنند و آن را از بین ببرند، ایثارگری و مجاهدت‌های امام(ره) و مقام معظم رهبری همواره باید در یاد و خاطره مردم ایران باشد و اجازه ندهند که افکار سطحی و بدون پایه و اساس دشمنان سبب بر هم ریختن ذهن آنها شده و با این افکار آب در آسیب دشمن بریزند.

وی بیان کرد: ایران اسلامی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ژاندارم آمریکا و عراق هم ژاندارم روسیه در منطقه خاورمیانه بودند، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی کمونیسم، مارکسیسم و لیبرالیسم در منطقه از بین رفته و هر 2 کشور از استقلال بی سابقه‌ای برخوردار هستند.

مراسم یادبود آیت الله شاهرودی در دادگستری استان یزد برگزار شدخاطرات منتشرنشده از آیت‌الله شاهرودی درباره تکفیر محمدرضاشاه در سال 42مقدم‌فر: صدر ثانی را از دست دادیم/ آیت‌الله شاهرودی خود را سرباز ولایت می‌دانست

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گروه‌های سیاسی مختلف از سوی آمریکا و با حمایت آمریکا و اروپا در ایران تشکیل شدند که به دنبال شکست و نابودی انقلاب اسلامی بودند اما با تلاش و مجاهدت‌های امام(ره)، مقام معظم رهبری و رزمندگان اسلام این توطئه‌ها و نقشه‌ها نقش بر آب شد، امروزه تمام این مجاهدت‌ها باید الگویی برای ملت ایران باشد تا بتوان با بهره‌گیری از آنها توطئه‌های دشمن را خنثی کرد.

انتهای پیام/ن

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۷۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاهدان میزبان گردهمایی کشوری مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی

 ابراهیم نعیمی مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان در آیین افتتاحیه این همایش اظهار کرد: مدیران مراکز مشاوره و مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های کشور گرد هم جمع شده اند تا نظام مسائل جسمانی و روانی و اجتماعی جامعه دانشجویی را بحث و بررسی کنند زیرا جنس مسائل هر دانشگاه متفاوت و در حال تغییر است.

وی گفت: لازم است مدیران هم اندیشی داشته باشند و این تغییرات را در نظام مسائل بررسی و چالش ها را در جلسات و کمیسیون ها مطرح کنند و برای برون رفت از این چالش ها به راهکارهای اجرایی و محکم برسند.

وی بیان کرد: قطعا دانشجویانی که وارد دانشگاه می شوند متولدین دهه ۸۰ هستند که سن نوجوانی را به تازگی پشت سر گذاشته اند و چالش هایی را پیش رو دارند که همکاران مشاوره دانشگاهها هم نوع برخوردشان و هم تلاششان برای حل نظام مسائل دانشجویان متفاوت است که امیدواریم در این جلسات با استفاده از تجربیات و آخرین پژوهشها و یافته هایی که به اشتراک می گذارند به شرایط بهتر دست پیدا کنیم.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این همایش ضمن بیان ظرفیت های دانشگاه سیستان و بلوچستان، دستاوردهای انقلاب اسلامی در دانشگاهها را تشریح کرد.

غلامرضا رضایی افزود: قبل از انقلاب سیستان و بلوچستان کمترین بهره را از مراکز آموزش عالی داشت اما به برکت انقلاب اسلامی اکنون بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی این استان در حال تحصیل هستند و سرانه مراکز آموز عالی در این منطقه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه دانشگاه سیستان و بلوچستان ۱۱هزار دانشجو دارد، گفت: این دانشگاه در تمام شاخص‌های وزارت علوم در طول عمر انقلاب اسلامی رشد داشته است.

رضایی با اشاره به عملکرد مرکز مشاوره دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: مرکز بهداشت و مشاوره این دانشگاه نسبت به سالهای قبل بسیار متحول شده است.

حجت الاسلام عبدالواحد بامری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این همایش اظهار کرد: این استان در میان افکار عمومی به عنوان رنگین کمان فرق و مذاهب به شمار می آید، شهدای شاخصی همچون شهید میرحسینی دارد و کوچکترین شهید کشور شهید سبیل اخلاقی در نیکشهر است.

وی بیان کرد: یکی از رویش های ارزشمند انقلاب اسلامی در استان، وجود این دانشگاه است که ۴۲۰ نفر هیات علمی و ۵۰ استاد تمام دارد و در سال گذشته در میان رتبه بندی کشور رتبه ۱۲ را از لحاظ علمی و آموزشی کسب کرد.

مدیر مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه سیستان و بلوچستان، نیز در این همایش اظهار کرد: رویکرد دفتر مشاوره در ابتدا پیشگیرانه است که با استفاده از مشاوران و کارشناسان مربوطه در این راستا اقدام می‌کنیم.

زهرا نیکبخت افزود: ۱۲ مشاور و روانشناس در دانشگاه سیستان و بلوچستان در راستای کمک به دانشجویان تلاش می کنند تا در ارائه خدمات، اقدامات ارزنده‌ای انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد/ معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول است
  • شهید مطهری الگوی نخبگان فکری جبهه انقلاب است
  • متدینین در مسئله عفاف و حجاب، منطقی بحث کنید
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم
  • سر فصل انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • زاهدان میزبان گردهمایی کشوری مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • تذکر رهبر انقلاب به مسئولان اجرایی درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد/ سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌ها