Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، پیش از ظهر امروز دو فروند کشتی خدماتی ایرانی که از بندر الزور کویت به سمت بنادر ایران در حرکت بودند از سوی مقامات کویتی به این بندر بازگردانده و توقیف شدند.

در همین راستا، هادی حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه این دو فروند کشتی توقیف قضایی نشده اند، گفت: جلوگیری از خروج شناورها از بندر به دلیل مسائل فنی یا مالی شناورها یک امر عادی در تمام دنیاست و در بنادر ما هم ممکن است به یک کشتی به دلیل این گونه مسائل اجازه خروج داده نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اما آنچه باعث بروز مشکل شده این است که وقتی یک کشتی مجوز خروج از بندر دریافت می کند، دیگر مسئولان بندری حق بازگرداندن آن را ندارند اما مقامات بندری کویت پس از آنکه دو شناور خدماتی ایران از بندر خارج شده بودند اقدام به بازگرداندن این دو شناور کردند که سبب بروز چنین مشکلی شده است.

حق شناس یادآور شد: میان مالک ایرانی یکی از این دو شناور و پیمانکار کره ای بندر کویتی و همچنین دفتر شرکت ایرانی مستقر در کویت مشکلات مالی به وجود آمده بود که سبب شد این دو شناور بار دیگر به بندر بازگردانده شوند.

وی ادامه داد: کویتی ها دو فروند شناور بارج (خدماتی) را گرفته اند که یکی از آنها به عنوان کشتی یدک کش باقی مانده تا پس از حل مشکل شنارو بارج، به بنادر کشور برگردد.

به گفته حق شناس، شناور خدماتی ایرانی از فروردین ماه امسال در این بندر کویت حاضر بوده و با پیمانکار کره ای بندر الزور کویت قرارداد دارد، ولی به دلیل بروز مشکلات مالی میان آنها، امروز اجازه خروج از کویت دریافت نکرد.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به این سؤال که آیا توقیف دو فروند شناور ایرانی در بنادر کویت با تحریم ها ارتباطی دارد یا خیر، گفت: این موضوع ارتباطی به تحریم ها ندارد و شناور توقیف شده از سوی کویتی ها نه باری است، نه مسافری و نه ترانزیتی، بلکه یک کشتی خدماتی است.

حق شناس با تأکید بر اینکه بروز مشکل میان این دو شناور ایرانی سبب نمی شود تا تردد سایر شناورهای مسافری و باری ما با کویت دچار مشکل شود، گفت: ترددها کماکان میان بنادر ایران و کویت ادامه دارد و مسافران می توانند از بندر خرمشهر به کویت سفر کنند.

وی خاطرنشان کرد: آزادسازی شناور توقیف شده ایرانی در بندر کویتی زمانبر بوده و زمان آزادسازی آن مشخص نیست.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: کویت کشتی شناور مسافری سازمان بنادر و دریانوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۷۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور

روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران اعلام کرد: قرارداد اجاره شناور‌ها به منظور عملیات هدایت، پهلو دهی و جدا سازی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور به امضای حسین یونسی، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان به نمایندگی از بنادر شمالی و سیاوش رضوانی مدیر عامل شرکت مهندسی و خدمات دریایی نگین سبز خاورمیانه رسید.

اله مراد عفیفی پور سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در این مراسم طی سخنانی، عملیات راهنمایی و یدک کشی را از ارکان مهم فعالیت‌های حوزه دریایی سازمان بنادر و دریانوردی برشمرد.

او افزود: عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در سه حوزه شمال، جنوب غرب و جنوب شرق کشور در حال انجام است که امروز قرارداد حوزه شمال کشور در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر به امضا رسید.

عفیفی پور گفت: خوشبختانه فعالیت شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه دریایی در بنادر سراسر کشور در سطح و تراز شرکت‌های بین المللی است.

در این مراسم مدیران کل بنادر گیلان، مازندران و امیر آباد در خصوص مشکلات و چالش‌های موجود در زمینه انجام عملیات هدایت، پهلو دهی و جدا سازی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند و خواستار رفع این مشکلات از سوی شرکت پیمانکار طرف قرارداد شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ۳ شناور حامل کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر توقیف شد
  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور در آب‌های بوشهر انجام شد/نجات ۱۷۲ دریانورد
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • توقیف ۲ فروند شناور متخلف صید ترال در آب‌های قشم