Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@11:44:43 GMT

تربیت حافظ کل؛ هدف برگزاری مسابقات «السابقون»

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۳۸۴۰۲

به گزارش ایکنا؛ افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات «السابقون» ویژه خانواده‌های کارکنان آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در رشته‌های حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم امروز، پنج‌شنبه، ششم دی‌ماه، در تالار شیخ صدوق (ره) حرم عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد.

این مسابقات حوالی ساعت ۱۰ صبح امروز در دو بخش کتبی و شفاهی در بخش‌های مختلف حرم عبدالعظیم (ع) از جمله دانشکده علوم حدیث، مصلی و تالار شیخ صدوق ویژه خادمان آستان و خانواده هایشان در بخش‌های خردسالان، جوانان، نوجوانان و بزرگسالان برپا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پنجمین دوره مسابقات السابقون عصر امروز خاتمه یافت و مراسم اختتامیه این رقابت‌ها با قرائت قرآن توسط مجتبی محمدبیگی، نفر اول مسابقات دانشجویی آغاز شد و با اجرای دو قطعه مدیحه‌سرای گروه تواشیح نجوا ادامه پیدا کرد.

سخنرانی کوتاه مدیر مرکز آموزش آستان حرم عبدالعظیم حسنی (ع)، پخش کلیپی از روند اجرایی مسابقات و تجلیل از برگزیدگان این دوره از جمله برنامه‌های دیگر این مراسم بود.

حجت‌الله میرزایی، مدیر مرکز آموزش آستان حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در خلال این مراسم در گفتگو با ایکنا؛ بیان کرد: شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها در رشته‌های رنگ‌آمیزی ویژه سن ۵ تا ۷ سال، نقاشی ویژه مقطع اول تا سوم ابتدایی با موضوع یکی از سوره‌های قرآن، رشته مفاهیم در دو مقطع سوم تا نهم ابتدایی با موضوع حفظ و مفاهیم آیات منتخب و مقطع دوم متوسطه به بالا نیز با موضوع حفظ و مفاهیم سوره حجرات به صورتی کتبی به رقابت پرداختند.

وی گفت: همچنین رشته‌های حفظ حداقل ۲۰ سوره تا یک جزء به صورت تفاهمی ویژه مقطع سنی ۵ تا ۹ سال و رشته حفظ کل ویژه گروه سنی ۹ سال به بالا و همچنین رشته قرائت در دو مقطع سنی اول تا ششم ابتدایی و اول متوسطه به بالا با موضوع سوره انعام از جمله دیگر رشته‌های این مسابقات بود.

مدیر مرکز آموزش آستان حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در رابطه با رتبه بندی مسابقات، تصریح کرد: در این رقابت‌ها افراد به ترتیب با کسب نمرات بالای ۸۵، ۸۰ و ۷۵ رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود می‌کنند. در این مسابقات ۳۵۰ نفر از آقایان و ۲۵۰ نفر از بانوان شرکت کردند که در مجموع می‌توان گفت که حدود ۶۰۰ نفر در این رقابت‌ها حضور داشتند و ۷۰ نفر نیز رتبه آوردند.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را اینگونه بیان کرد: هدف ما در این مسابقات تربیت حافظ کل و یا چند جز بوده است، همچنین در این مسابقات شرکت کنندگان سطح‌بندی می‌شود و هر کس علاقه‌مند به آموزش باشد می‌تواند در مراکز آموزشی ما در مناطقی که زندگی می‌کنند و یا در دارالقرآن حرم ثبت‌نام کنند و در رشته‌های مختلف آموزش ببینند.

میرزایی در پایان در رابطه با تفاوت این دوره از مسابقات با دوره‌های قبل، اظهار کرد: استقبال در این دوره از مسابقات بیشتر از دوره‌های قبل بوده است و همچنین در پنجمین دوره این مسابقات سعی کردیم تنوع رشته‌ها را بیشتر کنم تا گروه‌های سنی بیشتری بتوانند در رشته‌های مختلف شرکت کنند.

یادآوری می‌شود که ثبت‌نام این مسابقات از ۱۰ تا ۲۴ آذرماه بود و رقابت‌ها به صورت مداوم سالانه در حرم عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن گروه فعالیت های حرم عبدالعظیم مسابقات قرآن ایکنا قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۸۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات قرآن دانش آموزی با حضور ۸۰۰ منتخب در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، عباس تجری تصریح کرد: چهل و دومین مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان استان همدان با حضور ۸۰۰ منتخب مناطق و شهرستان‌ها از ۲۶ تا ۳۰ فروردین‌ماه در کانون مهدیه برگزار می‌شود.

او گفت: این مسابقات در ۱۲ رشته مختلف قرآنی برگزار می‌شود که شامل قرائت، حفظ، مداحی، اذان، احکام، دعاخوانی خواهران، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، تفسیر، انشای نماز و گفتمان مهدوی است.

تجری تصریح کرد: منتخبین این مسابقات در تابستان ۱۴۰۳ به مسابقات کشوری استان خراسان رضوی و مازندران اعزام خواهند شد. ۶۰۰ نفر از این شرکت کنندگان دانش آموز و ۲۰۰ نفر نیز فرهنگی هستند که از فردا، ۲۶ فروردین ماه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. مسابقات تاکنون در کیفیت خوبی برگزار شده که امیدواریم منتخبین کشوری در رشته‌های مختلف داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • مسابقات جام صفوی اردبیل بستر توسعه گردشگری ورزشی
  • هیات دوچرخه سواری البرز پیست ندارد/ ضرورت نگاه ویژه به این رشته
  • برگزاری دوره آموزشی اخلاق حرفه‌ای ویژه نخبگان تیم‌های ملی و ملی‌پوشان
  • مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی
  • برگزاری مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا با حضور ورزشکاران خوزستانی
  • برگزاری مسابقات قرآن دانش آموزی با حضور ۸۰۰ منتخب در همدان
  • مسابقات «اسکای رانینگ» به میزبانی کامیاران برگزار می‌شود
  • محوریت ری در تصمیم احتمالی تقسیم کشوری مورد توجه کارشناسان باشد
  • نماینده هنگ‌کنگ نخستین حریف وفایی
  • دسترسی به جنوب حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ایجاد شد