Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@04:01:11 GMT

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک منصوب شد+سوابق

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۳۸۴۰۹

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک منصوب شد+سوابق

درحکمی از سوی وزیر بهداشت "سیدمحمد جمالیان" به عنوان سرپرست علوم پزشکی اراک منصوب شد. ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، در حکمی از سوی "سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی" وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی "سیدمحمد جمالیان" به سمت سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک منصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست جدید علوم پزشکی اراک از نیروهای موفق و خوشنام بومی استان مرکزی و متولید سال 1357 در شهرستان اراک و متخصص پزشکی قانونی و مسمومیت‌ها و استادیار دانشکده علوم پزشکی اراک است.

جمالیان دوره تحصیلی و مدرک پزشک عمومی خود را از اراک اخذ کرده و مدرک تخصصی خود را موفق به اخذ از دانشگاه تهران شد، وی دارای سوابق اجرایی مختلفی نیز در بخش بهداشت و درمان استان مرکزی است.

سرپرست علوم پزشکی اراک تاکنون در پست‌هایی مانند نظارت بر درمان، مدیریت نظارت بر دانشگاه، معاونت درمان را در کارنامه فعالیتی خود به ثبت رسانده است.

در حکم امروز وزیر بهداشت خطاب به جمالیان سرپرست علوم پزشکی اراک آمده است:

جناب آقای دکتر سیدمحمد جمالیان

استادیار محترم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی اراک

نظر به تعهد، تخصص و تجارب ارزنده جنابعالی، به موجب این ابلاغ به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی اراک منصوب می‌شوید.

از جنابعالی انتظار دارم با استفاده از توان تخصصی و کارشناسی اعضای هیأت علمی و کارکنان محترم دانشگاه و استفاده از ظرفیت منابع بالقوه سایر بخش‌های حوزه مأموریت خود و در چهارچوب اسناد بالادستی به ویژه سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری، قانون برنامه ششم توسعه و برنامه‌های ارائه شده توسط اینجانب در صحن مجلس شورای اسلامی اقدامات زیر را انجام دهید:

1. تشویق، ترغیب و توجه ویژه به اجرای برنامه تحول و نوآوری در آموزش پزشکی

2. اقدام لازم در زمینه تأمین، حفظ و ارتقاء سطح سلامت مردم به ویژه محرومین و نیازمندان

3. عملیاتی نمودن برنامه ششم توسعه و برنامه سلامت دولت دوازدهم

4. اقدامات لازم در زمینه استمرار طرح تحول نظام سلامت

5. حمایت و تقویت پژوهش و نوآوری و تلاش برای جهت دهی به پژوهش و طرح‌های مهم تحقیقاتی به منظور تقویت فرآیند محصولات و ارتقاء سلامت

6. ارتقاء برنامه‌های جاری حوزه‌های بهداشتی، درمانی، فرهنگی و دانشجویی

7. صیانت از منابع انسانی، فیزیکی و مالی

8. توسعه عدالت در سلامت در حوزه مأموریت خود

9. تلاش در جهت تحقق راهبرد اجتماعی شدن نظام سلامت در تمام حوزه‌ها

10. رعایت اعتدال، توانمندی و شایسته سالاری در انتصابات و تکریم اعضای هیأت علمی و کارکنان حوزه سلامت

امید است با اتکال به خداوند متعال و در جهت خدمت به ملت شریف ایران با حضور مستمر در بین مردم به ویژه مناطق محروم، در انجام شایسته وظایف با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید.

این درحالی است که این مدیر بومی علوم پزشکی اراک از سال 1393 نیز به عنوان رئیس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک مشغول به کار است.

انتقاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از وضعیت بالارفتن سن جمعیتی استان مرکزیدانشکده علوم پزشکی ایرانشهر نیازمند ارتقای تشکیلات استطرح‌های تحقیقاتی علوم پزشکی مازندران حمایت مادی می‌شود

به گزارش تسنیم، پیش از این "حسن طاهراحمدی" از نیروهای بومی موفق استان مرکزی مسئولیت ریاست دانشگاه علوم پزشکی اراک را برعهده داشته است که امروز جای خود را به جمالیان نیروی جوان و درعین حال باسابقه و توانمند بومی داد.

این درحالی است که وزیر بهداشت در پیامی از خدمات طاهراحمدی در مدت تصدی مسئولیت ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی اراک تقدیر کرده و آورده است:

برادر گرامی حسن طاهراحمدی

خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان برگزیده خویش عطا می‌فرماید. لذا بدینوسیله از خدمات ارزشمند و تلاش مستمر و شایسته شما در مدت تصدی مسئولیت ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی اراک صمیمانه تشکر و قدردانی می‌نمایم.

امید است همواره به عنوان یکی از نیروهای ارزشمند در نظام سلامت موفق و پیروز باشید.

انتهای پیام/ن

R41371/P/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۸۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل و مهار پشه آئدس در گیلان

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مناسبت هفته سلامت گفت: مدافعان سلامت امسال با شعار «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» به استقبال برنامه‌های هفته سلامت می‌روند.

او با اشاره به کنترل بیماری‌های واگیر از جمله پشه آئدس افزود: این پشه با شناسایی درست کانون‌ها و مه پاشی‌های درست کنترل و مهار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به آماده‌باش همه‌جانبه نظام سلامت در همه ادوار اشاره و تصریح کرد: بهداشت و درمان همیشه در خط مقدم خدمت به مردم بوده است.

دکتر آشوبی از اجرای موفق طرح ملی سلامت (غربالگری دیابت و فشار خون بالا) در گیلان خبر داد و گفت: در این طرح ملی که از ۲۰ آبان تا ۳۰ دی ماه سال گذشته انجام شد، از جمعیت بیش از ۲ میلیون و ۲۲۵ هزار نفری هدف در این استان، بیش از یک میلیون و ۴۴۶ هزار و ۸۶۰ نفر بالای ۱۸ سال شرکت کردند.

او انواع سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی عروقی و تروما را ۳ عمده دلیل تهدیدکننده سلامتی در گیلان برشمرد و افزود: تمام تلاش نظام سلامت استان غربالگری سرطان‌ها، فشارخون و دیابت و همچنین اقدامات و تعریف راهکاری راهبردی و عملیاتی برای کاهش مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات است و خوشبختانه اجرای طرح‌های نظام سلامت تا حدودی این تهدیدات را کنترل کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به‌موقع را یکی از راهبرد‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان دانست و تصریح کرد: این دانشگاه در تمامی بحران‌های پیش‌آمده، پیش‌بینی‌شده و همچنین رخداد‌ها و حوادثی نظیر حادثه لنگرود، بحران سیل آستارا، چهارشنبه آخر سال و سایر تلاش کرده تا جریان رسانه‌ای را به دست بگیرد و خود راوی حوادث و رخداد‌ها باشد.

دکتر آشوبی همچنین به اجرای طرح سلامت خانواده در شهر‌های بالای ۲۰ هزار خانوار اشاره کرد و گفت: امسال در این طرح همه مردم تحت پوشش قرار خواهند گرفت و نیرو‌های مورد نیاز بهداشتی و درمانی به مردم خدمت خواهند کرد.

به گفته او، شبکه بهداشت در گیلان یکی از مزیت‌های نسبی این استان در کشور است که در بحران کرونا به سبب داشتن همین شبکه منسجم توانست در طرح شهید سلیمانی موفق شود و پیش از سایر استان‌ها این بیماری منحوس را کنترل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • تخصیص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شبکه‌های بهداشت چابهار
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در هرمزگان
  • آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان 
  • کنترل و مهار پشه آئدس در گیلان