Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@22:06:22 GMT

شهدا ، تجلی تولی و تبری هستند

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۳۸۷۵۱

شهدا ، تجلی تولی و تبری هستند

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،داریوش وکیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان امروز با حضور در جلسه تقدیر از جانبازان دهاقانی اظهار کرد : شهدا الگویی شایسته برای پیمودن زندگی هستند و وصیت‌نامه آنان نشان دهنده آرمان‌ها و اهداف والایی بوده که تأمل در آن‌ها ضرری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توصیه‌هایی به رعایت اخلاق اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر، نماز اول وقت، در وصیت‌نامه شهدا بسیار به چشم می‌خورد که ارزش و اهمیت این مباحث را تأکید می‌کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان از استخراج 14 هزار وصیت‌نامه شهید خبر داد و اذعان داشت :14 هزار وصیت‌نامه شهید درباره مباحث اخلاقی، اخلاقی و دینی استخراج شده، اما اگر امروزه شهدا در بین ما بودند چه موضعی می‌گرفتند و بابد همه ما در مسیر شهدا گام برداریم.

وکیلی عنوان کرد : شهدا فدای نظام شدند، مثل شمع سوختند تا ما در آرامش زندگی کنیم و دشمن بعثی را که تصمیم داشت در تهران مصاحبه کند ، شکست دادند.

وی با بیان اینکه شهدا جان خود را فدای نظام نمودند، تصریح کرد: میانگین سن شهدا بین 15 تا 30 سال یود همان زمانی که در اوج شادی و نشاط بودند و در بهار زندگی خود را فدای نظام کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان بیان کرد:  شهدا نزد خداوند حساب و کتابی ندارند و از خداوند روزی دریافت می‌کنند و به اذن خدا 72 تن از نزدیکان و دوستان خود را مورد شفاعت قرار می‌دهند.

وکیلی گفت : شهدا تجلی تولی و تبری هستند، آن‌ها با دشمنان نظام دشمن و با دوستان نظام دوست بودند و فرهنگ آنان فرهنگ تولی و تبری بود.

وی با بیان اینکه باید والدین شهدا را گرامی بداریم ، تصریح کرد: در شهرستان دهاقان 150 مادر شهید و 57 پدر شهید بزرگوار زندگی می‌کنند که باید مورد احترام ما باشند و با دیدار از آنان از معنویتشان استفاده کنیم.

در ادامه جواد فصیحی فرمانده ناحیه بسیج و سپاه پاسداران دهاقان  اظهار کرد: جانبازان شهدای زنده هستند که درس استقامت را به ما می‌دهند بنابراین وظیفه سنگینی دارند.

وی با اشاره به مقام والای جانبازان افزود : اجر و پاداش جانبازان کمتر از شهدا نیست  و خانواده‌های آنان هم زینب گونه قدم بر می‌دارند.

فرمانده ناحیه بسیج و سپاه پاسداران دهاقان  تصریح کرد:  امروزه جانبازان می‌گویند مسئولان ما چه می‌کنند و خواهان رفع مشکلات مردم هستند، شهید حججی‌ها الگو گرفته از شهدا هستند و راه آنان را ادامه می‌دهند.

فصیحی مشکل در امام شناسی را سبب انحراف دانست و بیان کرد: در تاریخ اسلام مردم مدینه و کوفه دچار مشکل در امام شناسی شدند پس باید درست عمل کنیم.

هم‌چنین حجت‌الاسلام اصغر رضوانی امام‌جمعه دهاقان ضمن  انقلابی معرفی کردن شهرستان دهاقان اظهار داشت: در دهاقان حدود 800 شهید و جانباز داریم و مردم این شهرستان نقش خود را در راستای انقلاب به خوبی ایفا کردند و در بین شهرستان‌های هم‌جوار جزو اولین‌‌ها بودند.

وی افزود:  حفاظت از دستاوردهای انقلاب ، ولایت‌مداری و دفاع از آرمان‌ها از حرکت‌های انقلابی مردم این شهر محسوب می‌شود و حمایت‌ها و فعالیت‌های خود را از مساجد کوچک شروع کردند و تا شاهد انقلاب باشکوه شدیم.

امام‌جمعه دهاقان 7 دی‌ماه به مناسبت سالروز شهادت محمدتقی بشارت را روز ایثار در دهاقان نامید و عنوان کرد: هفته ایثار و شهادت در همه شهرستان‌ها وجود دارد و در دهاقان هم 7 دی‌ماه به مناسبت سالروز شهادت محمدتقی بشارت نماینده سابق دهاقان روز ایثار و شهادت شهرستان نامیده شده است که در این هفته شهدا و ایثارگران را ارج می‌نهیم و آنان را الگو سرمشق خود قرار می‌دهیم.

حجت‌الاسلام رضوانی تصریح کرد: شهید بشارت نقش به سزایی در خطه دوگنبدان ایفا کردو در اصفهان و قم هم نقش بی‌بدیلی داشت، هم‌چنین با تعطیل کردن شرکت نفت سبب فلج شدن دولت شاهی شد.

انتهای پیام/م

استخراج 14 هزار وصیت نامه شهدا با مضامین دینی و اخلاقی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهدا جانبازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۸۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سمیه اسمعیلی اظهار کرد: به‌مناسبت سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و یادبود شهدای عملیات ظفرمند «الی بیت‌المقدس»، یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین و حومه برگزار می‌شود.

وی افزود: این یادواره با هدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حسینیه امامزاده حسین (ع) برگزار خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: همچنین همزمان با این یادواره یاد و خاطره والدین شهدا که طی اردیبهشت ماه سال‌های گذشته دار فانی را وداع گفتند، گرامی داشته می‌شود.

اسمعیلی گفت: این یادواره، پنج‌شنبه، بیستم اردیبهشت ماه، از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ با حضور مسئولان استانی و مردم شهیدپرور قزوین و خانواده شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: مدعوین شرکت‌کننده پس از برگزاری یادواره شهدا در گلزار شهدای قزوین حضور می‌یابند و ضمن قرائت فاتحه، با آرمان‌های آنان تجدید میثاق می‌بندند.

جهت دانلود پوستر اعلامیه شهدای اردیبهشت ماه در کانال اطلاع‌رسانی یادواره‌های شهدای استان قزوین عضو شوید.

کد خبر 6098358

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی تجلی حضور مردم در حکمرانی هستند
  • ۵ کتاب شهدای شهرستان بهارستان رونمایی شد
  • یادواره شهدای معلم شهرستان دیر برگزار شد
  • ۱۰۶۶ ختم قرآن به نیت شهدای قوچان انجام خواهد شد
  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار
  • ابلاغ احکام مسئولین کمیته ها و دبیران ستاد یادواره شهدای ارومیه
  • پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام