Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@23:29:18 GMT

جزئیات توقیف غیرقانونی شناور ایرانی در کویت

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۳۹۲۱۴

جزئیات توقیف غیرقانونی شناور ایرانی در کویت

باشگاه خبرنگاران: هادی حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه یک شناور ایرانی در فروردین ماه امسال در اختیار یک شرکت کره‌ای برای نصب یک پل دریایی در کویت قرار گرفت، گفت: بعد از اتمام کار، پیمانکار کره‌ای، شناور متعلق به ایران را به نام شرکت کویت تغییر ثبت داده است.

وی گفت:، چون تغییر ثبت شناور به نام ایران توسط سازمان بنادر و دریانوردی باطل نشده، از اینرو تخلف بزرگی در این باره صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تغییر ثبت شناور ایرانی به نام یک شرکت کویتی توسط پیمانکار کره‌ای یک ثبت مسئله دار و حقوقی است و سازمان بنادر به شدت پیگیر این موضوع است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: خدمه این شناور از لحاظ ورود و خروج و همچنین آذوقه هیچ مشکلی ندارند و در شناور محبوس نیستند.

حق شناس اظهار کرد: چنین دعوا‌های حقوقی در حوزه شناور و بنادر عادی است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: ممکن است در هفته آینده ما هم یک شناور یا کشتی کره‌ای را در بنادر ایران متوقف کنیم و این مسئله برطرف شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه زمان برطرف شدن این مسائل به هیچ عنوان مشخص نیست، افزود: در حال رایزنی با سفارت ایران در کره هستیم و امیدواریم این مسئله هرچه سریعتر برطرف شود.

حق شناس ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی از سه هفته پیش مکاتباتی را از طریق سفارت برای حل این مشکل انجام داده است تا به زودی این مسئله حل شود.

حق‌شناس تاکید کرد: بخش زیادی از کار‌هایی که برای حل این مشکل انجام شده به دلیل پیگیر‌های سازمان بنادر و دریانوردی بوده است و در این مسئله چندین شرکت از جمله شرکت‌های ایرانی ذینفع هستند.

گفتنی است؛ این شناور متعلق به تایدواتر و نام آن اروند تاید بوده که مخصوص نصب سازه در دریاست.

منبع: فردا

کلیدواژه: توقیف غیرقانونی شناور ایرانی کویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۹۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان

سالاری مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: از ابتدای امسال۳۸ هزار ۲۱۴ تن کالا در بنادر غرب ترانزیت شده که ۲۴ درصد بیشتر از پارسال است.

وی افزود: عمده محموله‌های ترانزیت شده خودرو بوده که ۱۴ درصد افزایش داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: در این مدت ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودرو به وسیله ۲۱۰ فروند شناور فلزی جابجا و پس از تخلیه و انجام تشریفات گمرکی به مقاصد کشور‌های عراق، افغانستان و آسیای میانه بارگیری شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تمام خدمه کشتی پرتغالی توقیف‌شده در سلامت کامل هستند
  • آخرین وضعیت خدمه کشتی توقیف شده مرتبط با اسرائیل | تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی درباره خدمه
  • آخرین وضعیت خدمه کشتی توقیف‌شده MCS Aries اعلام شد
  • تمام خدمه کشتی پرتقالی توقیف‌شده MCS در سلامت کامل هستند
  • تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی؛ تایید سلامت خدمه کشتی MCS
  • خدمه کشتی پرتغالی در سلامت کامل هستند
  • تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی/ تایید سلامت خدمه کشتی MCS
  • خدمه کشتی کانتینری توقیف شده MCS Aries در سلامت کامل هستند
  • خدمه کشتی کانتینری توقیف شده «MCS Aries» در سلامت کامل هستند
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان