Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@14:43:44 GMT

اولین برف زمستان در راه اردبیل

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۳۹۳۲۷

اولین برف زمستان در راه اردبیل

اردبیل - ایرنا - ساکنان بیشتر نقاط استان اردبیل از هفتمین روز دی اولین موج هوای برفی و سرد زمستان امسال را تجربه خواهند کرد.

به گزارش ایرنا ، تازه ترین الگو نشانگر استقرار جریان کم فشار روی دریای خزر و استان اردبیل است که از 2 روز گذشته سبب وزش تندباد گرمیج و افزایش نسبی دمای هوا در اردبیل و سایر نقاط و اقع در قسمت مرکزی این استان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از نخستین ساعات جمعه با لغزش زبانه پرفشار به عرض های پایین به تدریج جانب وزش باد به شمال شرق تغییر یافته و ضمن سرد شدن هوا بارش برف و باران در نقاطی از استان اردبیل آغاز می شود.
از ظهر فردا (جمعه) ضمن افزایش سرمای هوا بر شدت بارش برف افزوده شده و دامنه بارش به اکثر نقاط استان اردبیل کشیده می شود.
انتظار می رود با حاکمیت هوای سرد در نقاطی از جلگه گرمسیر مغان نیز زمین ها براثر بارش برف سپیدپوش شوند.
اداره کل مدیریت بحران استان اردبیل با استناد با پیش بینی هواشناسی مبنی بر نفوذ هوای سرد و بارشی از جمعه به این استان از ساکنان نقاط درگیر این دگرگونی های جوی خواسته تا موارد ایمنی و احتیاط را تا آرامش اوضاع جوی رعایت کنند.
همچنین باتوجه به پدیده برف سنگین ؛ کولاک و مه در گردنه ها و جاده های سخت گذر استان اردبیل رانندگان در گذر از محورهای مواصلاتی این استان طی چند روز آینده باید زنجیرچرخ و تجهیزات کامل زمستانی همراه داشته و با احتیاط برانند.
در شامگاه پنجشنبه آسمان اردبیل تمام ابری بوده و وزش باد گرمیج از جانب غرب و گاهی جنوب غرب سبب افزایش نسبی دمای هوا شده است. دمای کنونی ایستگاه مرکزی اردبیل هشت درجه سانتیگراد بالای صفر است.
اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی از هوای بسیار متغیر برخوردار است. ساکنان این منطقه برخلاف سال های معمول طی پاییز امسال فقط یکبار در واپسین روز آذر به مقدار نه چندان قابل ملاحظه شاهد بارش برف و سرما بودند.
6019/6018

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جغرافيا هواشناسي برف زمستاني اردبيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۹۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای کرمان بارانی به همراه بارش تگرگ

مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان اعلام کرد: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز تداوم ناپایداری‌های جوی به صورت رگبار باران، رعد و برق و بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش تندباد‌های لحظه‌ای در سطح استان به ویژه مناطق مرکزی را خواهیم داشت.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان اعلام کرد: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز پنجشنبه تداوم ناپایداری‌های جوی به صورت رگبار باران، رعد و برق و بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش تندباد‌های لحظه‌ای در سطح استان به ویژه مناطق مرکزی را خواهیم داشت.  

بر این اساس فردا از شدت ناپایداری‌ها کاسته خواهد شد و فقط در برخی مناطق مرکزی رگبار باران مورد انتظار است.  در روز‌های ابتدایی هفته آینده افزایش ابر پدیده غالب جوی در استان می‌باشد.  

شایان ذکر است طی همین مدت در برخی مناطق مرکزی، جنوب غربی و شمالی ضمن افزایش ابر رگبار باران دور از انتظار نیست.

دیگر خبرها

  • بازگشایی محورهای مسدود شده بر اثر سیل در نقاط سیل زده کشور
  • بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد/ آیا بارش‌های بهار، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟
  • هوای کرمان بارانی به همراه بارش تگرگ
  • کشاورزان و عشایر هشدار بارش باران و وزش باد را جدی بگیرند
  • هوای گرم تا یکشنبه هفته آینده در اردبیل حاکم خواهد بود
  • هوای قم هفته آینده بارانی می‌شود
  • پیش بینی هوای استان اردبیل طی روز‌های آینده
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور تا فردا