Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از پخش سریال های کره ای چشممان به جمال سریال های ترکیه ای روشن خواهد شد!به گزارش بلاغ،شب گذشته نخستین قسمت از سریال «قلب های شکسته» که محصول کشور ترکیه است، روی آنتن شبکه ۵ رفت. این در حالی است که منتقدان و هنرمندان و اهالی رسانه مدام درباره پخش سریال های سخیف ترکیه از شبکه های ماهواره ای به مخاطبان تذکر داده و نگاه چندان خوبی به این سریال ها ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه در سال های گذشته مجموعه ای بنا عنوان «کلید اسرار» از شبکه های مختلف سیما پخش می شد که به نوعی داستانهایش با فرهنگ ایرانی همخوانی داشت. اما سریال «قلب های شکسته» از جمله کارهایی است که نمونه هایی شبیه به ان روی انتن شبکه های gem است و به دلیل داستان هایی که روایت می کنند و اغلب درباره خیانت و مسائلی از این دست است، همواره مورد اعتراض عده ای قرار گرفته است. از این رو با توجه به مضمونی که این سریال دارد و برخی مسائل قطعا با ممیزی های بسیاری در پخش روبرو شده که ممکن است همین امر به داستان سریال نیز لطمه وارد کند. از طرفی به نظر می رسد که تلویزیون زین پس به سراغ پخش سریال هایی از این دست برود تا نگاه مخاطبان را از سریال های ترکیه ای شبکه های ماهواره ای به خود معطوف کند.

«قلب های شکسته» درباره انسان‌هایی است که در زندگی خود دچار گرفتاری می‌شوند و در می‌یابند برای برطرف شدن مشکلاتشان باید به دعا و توسل به قدرت الهی اهمیت دهند.
یکی از نتایج مدرنیته و سبک زندگی ناشی از آن دوری انسان‌ها از دین و اهمیت دادن بیش از حد به قواعد مادی است که در مجموعه «قلب‌های شکسته» تلاش می‌شود با بیان داستان‌های مختلف از قشر‌های متنوع جامعه به جایگاه توجه به خداوند تذکر داده شود.
کارگردانی قلب‌های شکسته را «حسن کراچ» و تهیه کنندگی آن را به طور مشترک «یونس آیلی دره» و «ملیح سزگین» بر عهده داشته‌اند.
دوبله این مجموعه به سرپرستی ناصر نظامی و با حضور گویندگانی از جمله علی همت مومیوند، نرگس فولادوند و پرویز ربیعی صورت گرفته است.
مجموعه « قلب‌های شکسته » از شنبه تا پنج شنبه ساعت ۲۳ از شبکه ۵ پخش و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۹ خواهد بود.

 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۹۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آمرلی» روایت به مثابه منشوری چند وجهی

«آمرلی» نام منطقه‌ای در کشور عراق است و این مجموعه روایت‌گر خانواده‌ای است که پس از سال‌ها زندگی در بغداد، به زادگاه خود در این شهر بازمی‌گردند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ سریال«آمرلی» محصول کشور عراق که به تهیه کنندگی امیرپوروزیری تولید شده است و در میان عوامل فنی آن نیز به صورت توامان از هنرمندان ایرانی و جهان عرب استفاده شده است. مصطفی زمانی که پس از پخش مجموعه «یوسف پیامبر»(فرج الله سلحشور) در کشورهای عرب زبان به بازیگری شناخته شده تبدیل شده است، نقش اصلی این سریال را برعهده دارد و ناریمان الصالحی بازیگر محبوب عراقی، زوج او در این مجموعه محسوب می‌شود.

«آمرلی» قصه‌ای پرکشش دارد و بنای اولیه ساختمان درام و فرم ساختار روایی در آن به خوبی شکل گرفته و گسترش یافته است. این سریال با در هم آمیزی گونه‌های «معمایی»، «درام»، «رازآلود» و «عاشقانه» و همچنین با بهره گیری از موضوعات روز منطقه در خلال داستان، از المان‌هایی جذاب برای مخاطبان سود می‌برد و اقبال تماشاگران به این اثر در کشورهای منطقه نشان می‌دهد که احمد ابراهیم احمد در مقام کارگردان این اثر، به خوبی توانسته است از مصالحی که در اختیار داشته استفاده‌ای مطلوب و صحیح داشته باشد.

عموما مسئله «بازگشت» از موضوعات جذاب و دراماتیک برای خلق یک اثر داستانی به حساب می‌آید. «آمرلی» نام منطقه‌ای در کشور عراق است و این مجموعه روایت‌گر خانواده‌ای است که پس از سال‌ها زندگی در بغداد، به زادگاه خود در این شهر بازمی‌گردند. در این میان اما، برملا شدن رازهایی از گذشته، ماجراهای مختلفی را به وجود می‌آورد. مصطفی زمانی در «آمرلی» در نقش یک خبرنگار عراقی ظاهر شده است و با لهجه و زبان عربی ایفاگر شخصیتی به نام «رافد» است.

داستان این سریال حول محور این کاراکتر شکل گرفته و بسط یافته است. بررسی کارنامه بازیگری مصطفی زمانی نشان می‌دهد که او همواره در انتخاب‌های خود ایفاگر کاراکترهایی بوده که هر بار چالشی تازه را پیش روی این بازیگر قرار داده‌اند. بازی در نقش رافد و همکاری با کارگردان و بازیگرانی عرب زبان، تجربه‌ای بسیار متفاوت برای او به حساب می‌آید. زمانی به خوبی توانسته در قالب یک شخصیت عراقی جای گیرد و بازی یکدست و روان او، از امتیازهای مثبت «آمرلی» به شمار می‌رود.

در این مجموعه علاوه بر نبرد نیروهای نظامی کشور عراق با تروریست‌های تکفیری، نقبی به گذشته و خیانت‌های حزب بعث در این کشور زده می‌شود. با وجود آنکه ساختار معمایی نقش اصلی را در روایت «آمرلی» برعهده دارد، اما شکل گیری یک مثلث عاشقانه و واکنش‌های متفاوت پرسوناژهای درگیر در این ماجرا نیز، بخشی دیگر از موقعیت‌های داستانی این سریال پر افت و خیز را شکل داده است.

برگ برنده «آمرلی» در فیلمنامه پرجزئیات و طراحی کاراکترهای چند وجهی آن نهفته است. برای نمونه شخصیت رافد با بازی زمانی، در موقعیت‌های مختلفی که عموما به صورت ناخواسته درگیر آن می‌شود، بسته به شرایط روحی و روانی خود، رفتارهای متفاوت و گاه هیجانی از خود بروز می‌دهد و همین نکته باعث می‌شود تا این پرسوناژ برای مخاطب باورپذیر بوده و او همچنان برای پیگیری سرنوشتش مشتاق باقی بماند. به علاوه، نویسندگان این اثر بر روی مسائل فرهنگی مشترک میان کشورهای منطقه تاکیدی ویژه داشته‌اند و این موضوع نیز باعث دیده شدن هرچه بیشتر این مجموعه در میان کشورهای حوزه خاورمیانه و همینطور آسیا میانه خواهد شد.

 

«آمرلی» در طرح روایی خود به خوبی توانسته است تا تعادلی منطقی میان موضوعات ژنریک برقرار کند. این سریال بر روی گونه‌های پرطرفداری میان مخاطبان جهانی دست گذاشته است که به موازات یکدیگر پیش رفته و هر یک به اندازه مطلوب مورد پرداخت قرار گرفته‌اند. همچنین در یک ساختار در هم تنیده، هر یک از این ژانرها بر یکدیگر اثر گذار هستند و موضوعات روایی اثر به صورت تو در تو و دومینو وار، از دل یکدیگر خلق می‌شوند. سیر گسترش داستان و همینطور معرفی شخصیت‌ها در قسمت‌های ابتدایی در این سریال به گونه‌ای رقم خورده است که احتمالا در آینده شاهد نقاط عطف فراوان و چالش‌های بسیاری پیش روی شخصیت‌ها خواهیم بود. پیش بینی در خصوص کیفیت نهایی این مجموعه هنوز بسیار زود است اما در مجموع، «آمرلی» از ویژگی‌های فراوانی سود می‌برد که می‌تواند در ایران نیز مخاطبان فراوانی را با خود همراه کند و به تدریج گستره بیننده‌های خود را هر چه بیشتر افزایش دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز یک سریال جدید از فردا
  • بهترین مینی سریال های شبکه HBO که حتما باید ببینید
  • معنای اسم شخصیت‌های سریال جومونگ به فارسی چیست؟/ عکس
  • از بازدید پشت صحنه سریال «موسی کلیم‌الله (ع)» تا افتتاح ۲۰۰ کانال انتخاباتی
  • مرور کارنامه ۴ ساله «زیرخاکی»/ تغییر قصه «فری زیرخاکی» و رفتن تا مرز توقیف
  • «آمرلی» روایت به مثابه منشوری چند وجهی
  • از توضیح رئیس رسانه ملی درباره حواشی «پایتخت» تا درگذشت فردوس کاویانی
  • علی‌اصغر رضایی‌نیک دوبلور تلویزیون درگذشت
  • «آنتن» دیگر گروگان «تولید» نیست/ ۱۴۰۳ بهار تولیدات سیمافیلم
  • از تکذیب مهاجرت جواد قارایی تا تغییر ساختار «سیما فیلم»