Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@20:48:16 GMT

بهترین گوشی‌های پرچمدار سال 2018 معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۴۰۰۷۰

باز هم به پایان یک سال میلادی دیگر رسیدیم و تا چند روز دیگر سال 2019 از راه می‌رسد. همچون همیشه، سال 2018 هم پر بود از اتفاقات تلخ و شیرین، خوشحال کننده و ناامید کننده، هیجان انگیز و کسل کننده! البته اگر اهل فضای مجازی و دنیای تکنولوژی باشید، مطمئناً اتفاقات حوزه تکنولوژی بیش از همه در ذهنتان ماندگار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال نیز مانند سال‌های گذشته شاهد معرفی و عرضه گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، قطعات سخت افزاری و هزاران هزار محصول متنوع دیگر بودیم که هر یک به نوبه خود سعی در ارتقاء سطح زندگی و هر چه هوشمندتر کردن ابزارهای دور و برمان را داشتند.

در ادامه این مطلب قصد داریم تا بهترین گوشی‌های هوشمند سال 2018 را معرفی کرده و شما را با این محصولات آشنا کنیم. قبل از اینکه به ارائه توضیحات تکمیلی بپردازیم، همین ابتدا تکلیف گوشی‌های برتر را مشخص می‌کنیم. ما گلکسی نوت 9 سامسونگ را به عنوان بهترین پرچمدار سال 2018 انتخاب کرده‌ایم و البته پرچمدار انقلابی هواوی، یعنی هواوی میت 20 پرو هم توانسته پس از نوت 9 به عنوان دومین گوشی پرچمدار برتر 2018 انتخاب شود. حال که تکلیف برندگان مشخص شد، با خیال راحت به ادامه مطلب می‌پردازیم! با ما همراه باشید.

بهترین گوشی های سال 2018

انتخاب اول: گلکسی نوت 9

پرچمداری که نمی‌خواهد شبیه دیگران باشد!

سری گلکسی نوت سامسونگ بیش از هر چیز به واسطه صفحه نمایش بزرگ و قلم استایلوس خود موسوم به اس پن، شناخته می‌شود. پرچمدارهای این سری معمولاً در نیمه دوم سال و به عنوان پرچمدارهای دوم سامسونگ (پس از پرچمدارهای سری گلکسی اس) معرفی و روانه بازار می‌شوند و شاید به همین علت است که پیشرفته‌ترین گوشی سامسونگ در هر سال میلادی لقب می‌گیرند.

اتفاقی که در سال 2016 برای گلکسی نوت 7 رخ داد، لطمه بسیار بزرگی بر اعتبار این سری از محصولات سامسونگ وارد کرد و به همین علت این شرکت کره‌ای در سال 2017 بسیار دست به عصا شده و از هرگونه اقدام مخاطره آمیز و ریسکی در مورد گلکسی نوت 8 خودداری کرد. چنین رویکرد محتاطانه‌ای باعث شد تا گلکسی نوت 8 ایده‌های نوآورانه و انقلابی خاصی نداشته باشد و صرفاً به منظور بازگرداندن اعتماد از دست رفته مشتریان روانه بازار شود. خوشبختانه سامسونگ این مرحله را به خوبی پشت سرگذاشت و توانست در سال جاری میلادی با خیالی آسوده‌تر و بااعتماد به نفس بیشتر به سراغ طراحی گلکسی نوت 9 برود.

اگر بخواهیم بارزترین خصوصیات و ویژگی‌های گلکسی نوت 9 را به طور خلاصه ذکر کنیم، باید به صفحه نمایش فوق العاده جذاب با حاشیه‌های بسیار باریک در دو طرف، قلم اس پن متحول شده و کاملاً جدید، طول عمر بالای باتری و البته فضای ذخیره سازی یک ترابایتی (512 گیگابایت داخلی به همراه پشتیبانی از کارت حافظه 512 گیگابایتی) اشاره کنیم. گلکسی نوت 9 از یک صفحه نمایش بزرگ در ابعاد 6.4 اینچ بهره می‌برد که دارای وضوح تصویری 2960 در 1440 پیکسل بوده و نسبت ابعاد آن نیز به صورت 18.5:9 طراحی شده است. البته کاهش حاشیه اطراف نمایشگر و بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش در این گوشی باعث شده تا نسبت نمایشگر به بدنه به 83.4 درصد برسد که یک رکورد در سری نوت محسوب می‌شود. پشتیبانی از HDR10 و همچنین نمایشگر همیشه روشن هم از دیگر مشخصات صفحه نمایش نوت 9 است.

گلکسی نوت 9 به تراشه پردازشی قدرتمند اسنپدراگون 845 مجهز شده و یک سیستم خنک کننده آبی جدید هم برای آن در نظر گرفته شده تا در هنگام اجرای بازی‌های سنگین مانع گرم شدن بیش از حد گوشی شود. البته همان طور که می‌دانید تنها مدل‌های مربوط به آمریکا و چند منطقه دیگر از اسنپدراگون 845 استفاده می‌کنند و مابقی مدل‌ها از تراشه داخلی سامسونگ یعنی اگزینوس 9810 بهره می‌برند. همچنین سامسونگ در نوت 9 ظرفیت باتری را نیز به 4000 میلی آمپر ساعت ارتقا داد که نسبت به باتری 3300 میلی آمپری نوت 8 یک پیشرفت بزرگ محسوب می‌شود.

اما به جرأت می‌توان گفت برگ برنده گلگسی نوت 9 قلم استایلوس جادویی آن است. چنین قلمی را تقریباً در هیچ گوشی هوشمند دیگری نمی‌توانید پیدا کنید. کارایی قلم اس پن همواره در بهترین حالت ممکن بوده و کاربران مشکل خاصی از این بابت نداشته‌اند اما سامسونگ به این حد اکتفا نکرده و در گلکسی نوت 9 سعی کرده وظایف دیگر را هم برای اولین بار به آن محول کند؛ وظایفی مانند کنترل از راه دور برای پخش ویدیوها و موزیک‌ها و البته عکس گرفتن از راه دور! همه این قابلیت‌های جدید هم به واسطه باتری داخلی قلم اس پن ممکن شده و البته به شکل حیرت انگیزی به سرعت شارژ شده و با قرار گرفتن در محل خود تنها برای 40 ثانیه، می‌تواند انرژی مورد نیاز 30 دقیقه خود را تأمین کند!

در مجموع اغراق نیست اگر بگوییم گلکسی نوت 9 پیشرفته‌ترین و مجهزترین گوشی اندرویدی عرضه شده تا به امروز است و یک حریف بسیار قدرتمند برای گوشی‌های آیفون اپل به شمار می‌رود.

انتخاب دوم: هواوی میت 20 پرو

آنچه خوبان همه دارند تو یکجا داری!

سری هواوی میت را می‌توان به نوعی هم رده و رقیب گلکسی نوت سامسونگ دانست، البته بدون در نظر گرفتن قلم اس پن. هواوی در این سری از محصولات خود همواره سعی کرده تا بهترین و پیشرفته‌ترین قطعات خود را در کنار برترین ویژگی‌های نرم افزاری در اختیار کاربرن گذاشته و البته در این بین چاشنی نوآوری را هم در نظر داشته باشد! از لحاظ سخت افزاری یکی از بخش‌هایی که هواوی همواره توجه ویژه‌ای به آن داشته، دوربین است. در میت 20 پرو هم این بخش بسیار قدرتمند و سطح بالا طراحی شده، به طوری که در پشت بدنه شاهد به کار گیری یک دوربین 3 لنزه هستیم. دوربینی متشکل از لنزهای 40 مگاپیکسلی عریض، 20 مگاپیکسلی فوق عریض و 8 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت بزرگنمایی سه برابری. در جلوی بدنه و در مورد دوربین سلفی نیز اوضاع به همین خوبی است و یک دوربین 24 مگاپیکسلی با قابلیت تشخیص چهره برای این قسمت در نظر گرفته شده است.

حال که صحبت از تشخیص چهره به میان آمد، بهتر است اشاره کنیم که هواوی میت 20 پرو از جدیدترین سیستم امنیتی بایومتریک، یعنی اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر هم استفاده می‌کند. همان طور که می‌دانید این فناوری یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های حوزه گوشی‌های هوشمند بوده و حتی سامسونگ نیز فعلاً نتوانسته در گوشی‌های خود چنین سیستمی را به کار بگیرد. یکی دیگر از بخش‌هایی که هواوی میت 20 پرو می‌تواند بر نوت 9 غلبه کند، ظرفیت باتری است. این گوشی به یک باتری بزرگ با ظرفیت 4200 میلی آمپر ساعت مجهز شده که به واسطه فناوری شارژ سریع، قادر است تنها در عرض نیم ساعت 70 درصد شارژ شود!

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد هواوی میت 20 پرو این است که می‌توانید از آن به عنوان یک پاوربانک استفاده کرده و گوشی‌ها و تجهیزات دیگر خود را با آن شارژ کنید! تنها کافیست تا گوشی یا وسیله مورد نظر خود را از طریق پورت USB به میت 20 پرو وصل کنید تا عملیات انتقال شارژ انجام شود.

هواوی میت 20 پرو از لحاظ طراحی ظاهری و جلوی بدنه شباهت زیادی به گلکسی نوت 9 دارد و در اینجا نیز شاهد حاشیه‌هایی بسیار باریک در دو طرف نمایشگر هستیم. این پرچمدار قدرتمند دارای صفحه نمایشی 6.39 اینچی است که رزولوشنی برابر با 3120 در 1440 پیکسل دارد. 8 گیگابایت حافظه رم و تراشه پردازشی کایرین 980 نیز از دیگر مشخصات سخت افزاری این گوشی هستند.

حال باید منتظر سال 2019 و عرضه گوشی‌های هوشمند جدید مانند گلکسی اس 10 و گلکسی نوت 10 بمانیم، تا ببنیم که ایا در سال آینده باز هم سامسونگ می‌تواند در بین برترین ها قرار بگیرد و یا اینکه جای خود را به کمپانی دیگری خواهد داد!

 

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بازی سامسونگ فضای مجازی گوشی هوشمند نمایشگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۰۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی بهترین روش های لاغری

جراحی لاغری، یک روش برای کمک به افراد دچار چاقی مفرط و درمان عوارض مرتبط با آن است. جراحی لاغری معمولا با استفاده از روش لاپاراسکوپی یا روش‌ های کم تهاجمی صورت می‌ گیرد. چندین نوع مختلف از جراحی لاغری وجود دارد، اما از سریع ترین و کم عازضه ترین این عمل ها می توان به بوتاکس معده و اسلیو معده اشاره کرد.

معمولا عمل اسلیو برای افرادی مناسب است که حجم وعده ‌های غذایی آنها زیاد بوده و علاقه زیادی به شیرینی ندارند. این عمل بیشتر برای افرادی که ریزه‌ خوار نیستند و علائم ریفلاکس را ندارند، مناسب است.

بوتاکس معده نیز مناسب افرادی است که که می خواهند به سرعت و در کمترین زمان بهبود یابند و به وزن دلخواه خود برسند. در ادامه بیشتر در مورد این عمل های لاغری توضیح خواهیم داد.

آشنایی با عمل اسلیو معده

جراحی اسلیو معده، یک روش پرکاربرد و کم تهاجمی برای کاهش وزن در افرادی با چاقی مفرط است. این عمل تا ۸۰ درصد از اضافه وزن را در افراد مبتلا به چاقی مفرط کاهش می ‌دهد. به عنوان نمونه، اگر شخصی ۸۰ کیلوگرم اضافه وزن داشته باشد، با انجام این عمل می‌ تواند تا حدود ۶۰ کیلوگرم از آن را از دست بدهد. همچنین، افرادی که جراحی اسلیو معده انجام می ‌دهند، بهبود قابل ملاحظه ‌ای در بیماری ‌های مرتبط با چاقی مانند فشار خون بالا و دیابت نوع 2 را نیز تجربه می ‌کنند.

در جراحی اسلیو معده، بخش بزرگی از معده برداشته می شود. این عمل باعث حذف حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از حجم معده در افرادی با اضافه وزن شدید یا چاقی مفرط می ‌شود. به عبارت دیگر، بعد از این عمل، تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد از حجم اولیه معده در حفره شکم باقی می ‌ماند.

هدف از انجام این عمل کاهش حجم معده و مقدار غذای دریافتی و کاهش جذب مواد غذایی با تغییر در دستگاه گوارش و حذف بخشی از آن است. این روش به طور ایمن تر نسبت سایر روش ‌ها، وزن را کاهش می ‌دهد.

مزایای عمل اسلیو معده

امروزه بیشتر جراحی ‌های لاغری با استفاده از دوربین و وسایل لاپاراسکوپی صورت می ‌گیرد، بنابراین بیماران نیازی به برش ‌های بزرگ ندارند تا جراحی را انجام دهند.

این جراحی معمولا کمتر از یک ساعت طول می ‌کشد و اکثر بیماران باید یک شب در بیمارستان یا کلینیک بمانند.

بعد از عمل اسلیو معده، بیماران باید حداقل ۳ هفته استراحت کنند و پس از آن، با رعایت رژیم غذایی مناسب و مراقبت‌ های لازم، می‌ توانند به فعالیت ‌های روزمره خود بازگردند.

بیماران معمولا پس از یک سال از جراحی اسلیو معده، تا یک سوم وزن بدن خود را از دست می ‌دهند، اما تغییرات قابل ملاحظه‌ ممکن است حتی تا ۶ ماه طول بکشد تا واضح شوند.

با انجام این جراحی، احساس گرسنگی و اشتها به طور قابل توجهی کاهش می‌ یابد. همچنین، سطح گرلین پلاسما در اوایل دوره پس از عمل به طور قابل توجهی کاهش می ‌یابد و در سال ‌های پس از جراحی به طور مداوم کمتر می ‌شود.

تا ۸۵ درصد از بیماران مبتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) پس از کاهش وزن ناشی از جراحی اسلیو معده بهبود می‌ یابند. علاوه بر این، این روش می ‌تواند در تسکین درد مفاصل ناشی از اضافه وزن نیز موثر باشد.

آشنایی با بوتاکس معده

بوتاکس معده یک روش نوآورانه برای کاهش وزن است که با استفاده از آندوسکوپی انجام می‌ شود. در این روش، سمی به نام بوتولینوم به عضلات معده تزریق می‌ شود و باعث کاهش انقباضات عضلات معده می ‌شود. بوتاکس زمان تخلیه غذا از معده را طولانی می ‌کند و فرد دچار چاقی مفرط زودتر سیر می ‌شود و احساس گرسنگی کاهش پیدا می‌ کند که در نهایت منجر به کاهش وزن می ‌شود.

بوتاکس معده مناسب افرادی است که پزشک جراح متخصص به آنها اجازه انجام بوتاکس معده را داده است و آنها نمی ‌توانند با روش ‌هایی مثل رژِم یا ورزش وزن کم کنند. افرادی که شاخص توده بدنی (BMI) آن‌ ها بین 30 تا 40 است و احساس گرسنگی و میل زیادی به خوردن دارند.

بوتاکس معده یک روش کاهش وزن دائمی نیست و بعد از گذشت ۳ تا ۶ ماه، به روال سابق برمی‌ گردید. همچنین، پس از انجام این روش، احتمال چاقی و افزایش وزن مجدد وجود دارد.

مزایای بوتاکس معده یک روش غیرتهاجمی و غیرجراحی است که به شما کمک می ‌کند به سرعت وزن بدن خود را کاهش دهید بدون اینکه نیاز به تحمل عوارض جراحی داشته باشید. کنترل و کاهش وزن یکی از مزایای اصلی این روش است. این روش می‌ تواند به کاهش وزن بیشتری نسبت به رژیم ‌های غذایی و ورزش کمک کند. در این روش، نیازی به برش و بخیه ندارید و فورا پس از تزریق، به فعالیت ‌های روزمره خود ادامه می‌ دهید. با توجه به اینکه این روش غیرتهاجمی است، شما نیازی به بستری شدن ندارید. اثر بلندمدت تزریق در معده می ‌تواند تا مدت طولانی مشاهده شود. ممکن است تاثیرات این روش تا یک سال پس از تزریق قابل مشاهده باشد. عوارض جانبی به حداقل ممکن محدود می ‌شوند. عوارض ممکن از جمله درد و سوزش در محل تزریق و کاهش احساس گرسنگی می‌ باشند.

جمع بندی

عمل اسلیو و بوتاکس معده دو روش مختلف برای کاهش وزن و بهبود سلامتی هستند. در عمل اسلیو، بخشی از معده بریده و از بین می ‌رود، که منجر به کاهش حجم معده و در نتیجه، میزان مصرف غذا کمتر می ‌شود. از طرف دیگر، بوتاکس معده یک روش غیرتهاجمی است که با تزریق بوتاکس به عضلات معده، کاهش انقباضات معده را به همراه دارد و احساس گرسنگی را کاهش می ‌دهد. این روش ‌ها هرکدام مزایا و محدودیت ‌های خود را دارند و باید با توجه به وضعیت و نیازهای هر فرد انتخاب شوند.

در صورتی که دارای شاخص توده بدنی بالایی هستید و تمامی روش های غیر جراحی اعم از رژیم های لاغری مختلف و فعالیت های ورزشی منظم را انجام داده اید اما موفق به کاهش وزن نشده اید، عمل لاغری می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اولین تصاویر واقعی پیکسل ۹ پرو لو رفت
  • قیمت گوشی سامسونگ s24 ultra (۳۰ فروردین) + مشخصات، دوربین گوشی Samsung Galaxy S24 Ultra
  • برخی گوشی‌های سری گلکسی S۲۱ سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند
  • گوشی جدید سامسونگ در بازار چقدر تحویل گرفته شد؟
  • اپل کنار رفت، سامسونگ بزرگ‌ترین گوشی ساز جهان شد
  • معرفی بهترین روش های لاغری
  • قیمت روز انواع تلفن همراه در ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • samsung s23 fe + قیمت، مشخصات و مقایسه با S23 Ultra سامسونگ (۲۹ فروردین)
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ ارزان‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ چند؟
  • اپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد