Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی ایران نسبت به 6 ماه پیش با 4 تغییر روبرو شده است.

طرفداری- تیم ملی ایران تا حدود یک هفته دیگر باید در جام ملت های آسیا به سراغ رقبای خود برود. ایران در مرحله گروهی جام ملت های آسیا با تیم های یمن، عراق و ویتنام همگروه است.

در این مطلب می خواهیم لیست تیم ملی ایران برای جام ملت های آسیا 2019 را با لیست تیم ملی برای جام جهانی 2018 روسیه مقایسه کنیم و بازیکن هایی را که خط خورده اند یا جدید اضافه شده اند را در این مطلب بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جام جهانی 2018 روسیه جام ملت های 2019 امارات علیرضا بیرانوند علیرضا بیرانوند امیر عابدزاده  امیر عابدزاده  سیدمجید حسینی سیدمجید حسینی میلاد محمدی میلاد محمدی مرتضی پورعلی گنجی مرتضی پورعلی گنجی پژمان منتظری پژمان منتظری رامین رضاییان رامین رضاییان روزبه چشمی روزبه چشمی احسان حاج صفی احسان حاج صفی مسعود شجاعی مسعود شجاعی مهدی ترابی مهدی ترابی امید ابراهیمی امید ابراهیمی علیرضا جهانبخش علیرضا جهانبخش کریم انصاری فرد کریم انصاری فرد اشکان دژاگه اشکان دژاگه مهدی طارمی مهدی طارمی سامان قدوس سامان قدوس سردار آزمون سردار آزمون وحید امیری وحید امیری رشید مظاهری پیام نیازمند سعید عزت اللهی احمد نوراللهی رضا قوچان نژاد وریا غفوری محمدرضا خانزاده محمد حسین کنعانی زادگان

همینطور که مشاهده می کنید 4 بازیکن به نام های پیام نیازمند، احمد نوراللهی، وریا غفوری و محمدحسین کنعانی زادگان به لیست تیم ملی اضافه شدند و بازیکنانی همچون رشید مظاهری، سعید عزت اللهی، رضا قوچان نژاد و محمدرضا خانزاده از لیست خط خوردند. این یعنی اضافه شدن یک گلر، یک هافبک دفاعی، یک مدافع وسط و یک مدافع راست و عدم دعوت یک گلر، یک هافبک دفاعی، یک مدافع وسط و یک مهاجم.

رشید مظاهری و پیام نیازمند

رشید مظاهری در تیم فصل لیگ برتر عملکرد خوبی داشت و ثبات همیشگی اش را حفظ کرد اما پیام نیازمند در سپاهان عملکرد فوق العاده ای از خود نشان داد. البته نباید خطوط دفاعی دو تیم را نیز فراموش کنیم که روی عملکرد دو گلر تاثیر داشته است. اما به هرحال جایگزینی نیازمند به جای مظاهری مسئله پررنگی نخواهد بود زیرا علیرضا بیرانوند قطعا گلر 1 تیم ملی خواهد بود و عابدزاده نیز با تجربه بالایش در پرتغال می توان سنگربان مطمئنی باشد. پس از این بازیکنان می توان به سیدحسین حسینی اشاره کرده که کی روش این بار نیز ترجیح داد او را به تیم ملی دعوت نکند.

محمدرضا خانزاده و محمدحسین کنعانی زادگان

خانزاده پس از جام جهانی 2018 روسیه به لیگ قطر رفت و در آن جا نیز عملکرد خیلی خوبی از خود نشان نداد تا محمدحسین کنعانی زادگان که در نیم فصل اول در ماشین سازی خوش درخشیده است جایگزین او شود. مجید حسینی و مرتضی پورعلی گنجی قطعا دو مدافع ثابت ایران خواهند بود و پس از این دو بازیکن پژمان منتظری، روزبه چشمی و محمدحسین کنعانی زادگان نفراتی هستند که می توانند در دفاع وسط بازی کنند. نباید فراموش کرد که در این پست بازیکنان خوبی همچون شجاع خلیل زاده نیز در دسترس بود که کی روش ترجیح داد از آن ها استفاده نکند.

سعید عزت اللهی و احمد نوراللهی

بی شک این تغییر اجباری ترین تغییر در تیم ملی بوده است. سعید عزت اللهی با یک مصدومیت بدموقع مواجه شد و کی روش ترجیح داد که از احمد نوراللهی برای پست هافبک دفاعی بازی کند. از حق نگذریم نوراللهی یکی از بهترین های پرسپولیس بود. بازیکنی که در یک نیم فصل فشرده تیمش را در کورس صدرنشینی نگه داشت و به همراه پرسپولیس تا فینال آسیا هم رفت. پس اگر در لیگ برتر به دنبال جایگزینی برای عزت اللهی باشیم قطعا نوراللهی بهترین گزینه موجود بود.

رضا قوچان نژاد

گوچی پس از جام جهانی 2018 روسیه از فوتبال ملی خداحافظی کرد و کی روش هم با این خداحافظی موافقت کرد و مثل سردار آزمون او را دوباره دعوت نکرد. گوچی در قبرس نیز عملکرد خوبی نداشت اما یادمان نمی رود بازی های درخشان او را برای تیم ملی ایران مخصوصا مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل که اگر گوچی نبود قطعا تیم کی روش برزیل را نمی دید.

وریا غفوری

در کنار سیدجلال حسینی، نبود وریا غفوری در جام جهانی 2018 روسیه بیشترین حاشیه را برای تیم ملی به همراه داشت اما این بار دیگر کی روش ریسک نکرد و تصمیم گرفت یک رقیب قوی برای رامین رضاییان به تیم ملی دعوت کند. در کنار این دو بازیکن، صادق محرمی، مدافع راست دیناموزاگرب کرواسی نیز می توانست به تیم ملی دعوت شود اما کی روش تصمیم گرفت که بازیکن باتجربه تری را به امارات ببرد.

علی قلی زاده، کاوه رضایی و علی کریمی نیز بازیکنانی بودند که می تواسنتد به تیم ملی دعوت شوند اما مصدومیت باعث شد که این بازیکنان از امارات جا بمانند و برای مسابقات بعدی این بازیکنان را در لباس تیم ملی ببینیم.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۰۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار وضعیت فرهنگی ایران در پیمایش ارزش‌های جهانی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اصغری مدیر مرکز رصد فرهنگی گفت: جدیدترین گزارش مرکز رصد فرهنگی با عنوان «ایران در آینه شاخص‌های جهانی فرهنگ» با تکیه بر داده‌های پیمایشی بین‌المللی منتشر شد. در این گزارش وضعیت ایران در شاخص‌های مختلف فرهنگی از جمله ارزش‌های اجتماعی، هنجارها و کلیشه‌ها، خوشبختی و رفاه، سرمایه اجتماعی و اعتماد، ارزش‌های اقتصادی، تصور از فساد، مهاجرت، امنیت، دانش و فناوری، ارزش‌های مذهبی و اخلاقی و فرهنگ سیاسی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: مرکز رصد تلاش نموده تا با نمره‌دهی به وضعیت ایران و جهان، بتواند تصویری مقایسه‌ای از تصور جهانی نسبت به وضعیت ارزش‌ها و نگرش‌های مردم ایران ارایه دهد. علیرغم نقدهای محتوایی و روش‌شناختی به پیمایش‌های جهانی، آشنایی با تصویر برساخته از ایران در این پیمایش‌ها نقش مهمی در سیاست‌گذاری با تکیه بر محیط‌شناسی پیرامونی دارد.

مدیر مرکز رصد ادامه داد: گفت: بر اساس این داده‌ها، ایران جزو ۱۰ کشور اول جهان با کمترین نگرانی نسبت به وقوع جنگ است و از سویی دیگر احساس امنیت در ایران کماکان در مقایسه با میانگین جهانی، وضعیت مطلوب‌تری دارد. داده‌های این گزارش علمی نشان می‌دهد که در ایران ارزش‌های اخلاقی نیز نسبت به وضعیت جهانی از جایگاه بالاتری برخوردار است و می‌توان جامعه ایران را در مقایسه با دیگر کشورها یک جامعه اخلاقی توصیف کرد.

اصغری گفت: داده‌های معتبر پیمایش جهامی نشان می‌دهد غیرقابل‌توجیه‌ترین رفتار نزد ایرانیان، دزدی، خودکشی، کتک‌زدن زن از طرف شوهر، گرفتن رشوه و همجنس‌گرایی است و مردم ایران بیش از میانگین جهانی نسبت به این بی‌اخلاقی‌ها موضع منفی دارند. مرکز رصد فرهنگی کشور تلاش می‌کند با گزارش‌های رصدی خود، تصویری روشن، دقیق و پژوهش‌پایه از داده‌های ملی، محلی و جهانی را در اختیار پژوهشگران و سیاست‌گذاران قرار دهد.

کد خبر 6093810 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • شمس: سرگروهی ایران در جام جهانی به فوتسال ایران عظمت می‌دهد
  • انتشار وضعیت فرهنگی ایران در پیمایش ارزش‌های جهانی
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا ۴ سال یک بار می‌شود؟
  •  تغییر نام استقلال مشکل‌ساز می‌شود؟
  • چهار دلیل برای فرار از خرید پوکو X5 پرو
  • ارتباط اتاق ها با هدف ارتقا شبکه سازی ارتقا یابد
  • عنوان بهترین دروازه بان آسیا کف آرزوهای من بود
  • آیا تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس مشکل ساز می شود؟
  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند
  • دعوت ۱۸ بازیکن به اردوی تیم ملی والیبال/ عبادی پور در لیست جایی ندارد