Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت در مراسم افتتاح بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) قصرشیرین گفت: بعد از دوران دفاع مقدس خدمت‌رسانی در استان کرمانشاه در خصوص زلزله ۷.۳ ریشتری آبان ماه سال گذشته در دنیا بی‌نظیر بوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم افتتاح بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان زلزله زده قصرشیرین اظهار داشت: شاخص‌های بهداشتی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه نسبت به سال‌های قبل از زلزله از بهبودی بیشتری برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالک، مرگ و میر نوزادان و مادران خیلی کمتر از قبل از زلزله اتفاق می‌افتد.

قاضی زاده هاشمی افزود: بعد از دوران دفاع مقدس خدمت‌رسانی در استان کرمانشاه در خصوص زلزله ۷.۳ ریشتری آبان ماه سال گذشته در دنیا بی‌نظیر بوده است. حضور نیرو‌های امدادی و درمانی و نظامی، بسیجی و مردمی در ساعات اولیه بعد از وقوع زلزله، انجام صد‌ها عمل جراحی در کمتر از ۲۴ ساعت از خدمات رسانی بی نظیر در هنگام وقوع زلزله بود که در تاریخ سابقه نداشته است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: بعد از زلزله آبان ماه سال گذشته تا پایان سال هر هفته یک دانشگاه مسئولیت بهداشت و درمان مناطق زلزله زده را به عهده داشت و با تلاش آنان می‌توانیم ادعا کنیم شاخص‌های بهداشتی نسبت به گذشته بهتر شده است.

هاشمی درخصوص بیمارستان اسلام آباد غرب گفت: بیمارستان اسلام‌آباد غرب قرار است توسط راه و شهرسازی مقاوم سازی شود و یک بیمارستان دیگر را نیز بانک‌ها متقبل شدند احداث کنند، اما هنوز معطل مانده است و بیمارستان سرپل ذهاب در حال ساخت می‌باشد و تا سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: بیمارستان ثلاث باباجانی قرار است ساخته شود، اما مشکلات قانونی زمین دارد و باید سال آینده به بهره‌برداری برسد، امیدوارم سریعتر مشکلات آن هم حل شود.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به مقاوم سازی ساختمان‌ها ابراز داشت: زلزله ۶.۴ ریشتری اخیر نشان داد که اگر درست عمل می‌کردیم خانه‌ها در زلزله قبلی تا این حد آوار نمی‌شد و در این خصوص دولت و مجلس باید تلاش کنند تا مقاوم سازی در همه جا انجام شود، چون خسارات اقتصادی و تلفات انسانی در صورت تکرار این حوادث بسیار بیشتر از هزینه بازسازی آن خواهد بود.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به هشت بار سفرش به مناطق زلزله زده استان معتقد بود، در استان کرمانشاه کار‌های خوبی شروع شده که یکی پس دیگری به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: عملیات اجرایی بیمارستان روانسر نیز هفته آینده شروع می‌شود و عملیات تکمیلی بیمارستان پاوه هم در حال پایان می‌باشد.

بیمارستان زلزله‌زده اسلام آباد غرب تا ۹ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد

ساعتی قبل سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت کشور طی سفر خود به استان کرمانشاه، به همراه بازوند استاندار کرمانشاه از فاز دوم بیمارستان اسلام آبادغرب بازدید نمود.

وزیر بهداشت در بازید از بیمارستان در دست تعمیر اسلام آبادغرب گفت: علی رغم وقفه یک ساله جهت بازسازی فاز دوم بیمارستان اسلام آبادغرب، اکنون شاهدیم که چهل ستون این بیمارستان مقاوم سازی شده و کار‌های اجرایی و فنی ساخت نیز در حال پیشروی است.

وی ادامه‌داد: بیمارستان زلزله زده اسلام آبادغرب پس از مقاوم سازی نهایتا تا ۹ ماه آینده افتتاح می‌شود.

هاشمی گفت: فاز سوم بیمارستان اسلام آبادغرب به همت خیرین در حال ساخت‌می باشد و اگرچه این شهرستان در زلزله آسیب چندانی ندید، اما فرصتی ایجاد شد تا خدمات بهداشتی درمانی شهرستان ارتقا پیدا کند.

وی در‌پایان‌گفت: فضا یک بخش از کار است و تجهیزات مهم، اما مهمتر از تجهیزات استفاده از متخصصین که دانشکده علوم پزشکی تمام‌تلاش خود را در بحث تجهیزات و متخصصین این بیمارستان خواهد کرد.

گفتنی است: پروژه متوقف شده بیمارستان تخریبی اسلام آبادغرب که بیش از ۸۰ میلیارد تومان از بیت المال هزینه آن شده باتدبیر دستگاه قضایی شهرستان رفع توقف و با پیگیری وتلاش شبانه روزی رییس دادگستری ودادستان شهرستان اسلام آبادغرب با پیمانکاران و سازمان مجری برخورد لازم صورت گرفته و بنابر اخبار واصله ٨ماه از سوی مدعی العموم برای اتمام مقاوم سازی فرصت تعیین شده و پیمانکاران مکلف شده اند هر ۱۵ روز یکبار گزارش پیشرفت کار را به دادستان شهرستان ارایه دهند.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر بهداشت زلزله کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۰۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود

 ناخدا دوم علی خزائی، فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، با اشاره به اقدامات این پایگاه در کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان، گفت: در پی بارندگی در جنوب شرق کشور و خسارات وارد شده به شهرستان دشتیاری و روستا‌های اطراف، نیروی دریایی ارتش، برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی و با هدف کمک به مردم سیل‌زده در این مناطق به امدادرسانی و تامین نیاز‌های اساسی مردم پرداخت.

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش ادامه داد: پایگاه نیروی دریایی پسابندر با تمام توان و تجهیزات خود و با همکاری دیگر نهاد‌ها و سازمان ها، نسبت به تهیه کالا‌های اساسی مورد نیاز اقدام کرد و امروز در دومین مرحله، این کالا‌ها در بین مردم شهرستان دشتیاری و روستا‌های اطراف تقسیم شد.

ناخدا دوم خزائی، همچنین از استمرار آمادگی نیروی دریایی ارتش برای امداد به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مشکل سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان رفع نشود کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش آماده خدمت‌رسانی به این عزیزان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری