Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در هفته های گذشته بازار گوشت کهگیلویه و بویراحمد روزهای متلاطمی را پشت سر گذاشت. دامداران از ارایه دام زنده به قیمت تعیین شده در ستاد تنظیم بازار خودداری می کنند. در این شرایط دو راه بیشتر پیش پای مراکز عرضه گوشت و صنف قصابان نماند.
برخی از مراکز عرضه گوشت، که دام زنده را به قیمتی بالاتر از دامداران خریداری کرده بودند قیمت گوشت را بالا بردند که با ورود واحد بازرسی صنعت و معدن و تجارت 28 قصابی و واحد عرضه گوشت گرانفروش پلمپ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همین باعث شد قصابی های شهر یاسوج از گوشت خالی شود . در واقع نه مصرف کننده توان خرید گوشت با قیمت مورد نظر قصابی ها را داشتند و نه قصابی ها توانستند گوشت با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار پیدا کنند.
در عوض دام زنده استان در استانهای مجاور با قیمتی به مراتب بالاتر و به ازای هر کیلوگرم با حدود 30 درصد افزایش به فروش رفت. برخی مسئولان از جمله استاندار پیشنهاد جلوگیری از خروج دام استان را دادند که این تصمیم نیز به دلیل قرار گرفتن استان کهگیلویه و بویراحمد در کریدور عشایری نتوانست منجر به نتیجه شود.
در این میان اتفاق دیگری رخ داد و مردم استان کهگیلویه و بویراحمد که همیشه بنا به دلایل اقلیمی گرایشی به استفاده از گوشت و مرغ منجمد نداشتند به سمت استفاده از گوشت منجمد گوساله رفتند که همین هم باعث شد گوشت منجمدی که در ادوار گذشته به ندرت مورد استقبال قرار می گرفت،به ناگاه در بازار کمیاب شود.
همین موضوع باعث شد سازمان صنعت معدن و تجارت استان با حضور اعضای ستاد تنظیم بازار استان برای ساماندهی بازار گوشت و مرغ منجمد جمع شوند.
در این نشست اما حاضران اتفاق نظر داشتند که بازار گوشت قرمز و مرغ منجمد زمانی قابل کنترل و تنظیم می شود که بازار از گوشت گرم خالی نشود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: در این نشست مصوب شد که سازمان جهاد کشاورزی و اتحادیه مرغ برنامه ریزی کند که جوجه ریزی در مرغداری ها به گونه ای انجام شود که آخز سال و نوروز در استان مشکلی نداشته باشیم .
داریوش دیودیده ادامه داد: قرار است طی فراخوانی یک مباشر و عاملین توزیع از بخش خصوصی برای تامین گوشت قرمز منجمد در استان اعلام آمادگی کنند.
وی افزود: گوشت منجمد استان از طریق مباشرین در اختیار عاملین توزیع قرار خواهد گرفت که برای بخش ها یک تا دو عامل ، برای شهرستان ها بر حسب جمعیت یک تا سه عامل و برای شهر یاسوج و حومه 10 عامل با اولویت فروشگاه های زنجیره ای انتخاب می شود.
وی ادامه داد: عاملین توزیع گوشت منجمد را با قیمت حداکثر 29 هزار تومان به دست مصرف کننده می رسانند.
دیودیده یادآوری کرد:دولت هیچ محدودیتی در زمینه تامین گوشت و مرغ منجمد مورد نیاز بازار ندارد با این حال برای حمایت از تولید کننده های داخلی اقدام به اشباع بازار نمی کند.
در این نشست رئیس اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان نماینده بخش خصوصی نسبت به دخالت دولت در بازار گلایه کرد و گفت:نباید به بهانه تامین معیشت مردم بازار را با قوانین دستوری سرکوب کنیم.
جبار کیانی افزود: بازار استان با روش های دستوری نه تنها تنظیم نمی شود که دخالت دولت باعث به هم ریختگی اقتصاد استان می شود و تجار استان انگیزه فعالیت را از دست خواهند داد.
وی تاکید کرد:هیچ کس نمی تواند به دامدار تکلیف کند که دام زنده را کجا بفروشد و دولت حتی اگر بخواهد به موضوع ورود کند چند هزار مامور باید در کوه ها بگذارد تا دام استان خارج نشود.
ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد قیمت دام زنده را هر کیلوگرم 230 هزار ریال و گوشت قرمز گرم را 540 هزار ریال تعیین کرده است.
از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و 400 تن گوشت قرمز منجمد در استان توزیع شده است.
سالانه در کهگیلویه و بویراحمد 14 هزار و 800 تن گوشت قرمز تولید می شود در حالی که میزان مصرف سالانه استان 8 هزار و 600 تن است.
عشایر استان نیز این ظرفیت را دارد که روزانه 500 راس دام به بازار عرضه کند که این تعداد دام مازاد بر نیاز استان است.
9929
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها تنظیم بازار رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گوشت گوشت قرمز جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۰۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش قدس آنلاین، ولی بهره مند، کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به بررسی نقشه‌ها و الگوهای جوی از امروز دوشنبه تا اواخر وقت روز چهارشنبه جو استان کهگیلویه و بویراحمد تحت تاثیر سامانه ناپایدار بارشی قرار می‌گیرد.

وی افزود: در این مدت و بیشتر از بعداز ظهر امروز در برخی مناطق رگبار باران و رعد و برق احتمال تگرگ و افزایش سرعت و وزش باد و گرد و غبار رقیق پیش بینی می‌شود.

بهره مند اظهارکرد: در روزهای پنجشنبه و جمعه آسمان استان قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد انتظار می رود.

کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از امروز تا روز چهارشنبه قدری کاهش نسبی دما وجود دارد و از روز پنجشنبه دما روند افزایشی به خود خواهد گرفت.

بهره مند عنوان کرد: برای امروز تا پایان روز چهارشنبه هشدار سطح زرد صادر شده است.

وی بیان کرد: شهر لیکک و ایستگاه امامزاده جعفر با بیشینه دمای۳۱.۴ درجه سانتیگراد و سی سخت با کمینه دمای ۱۰ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد بوده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون
  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد
  • توزیع شش تن گوشت منجمد در آبادان
  • هشدار زرد هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد