Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: ۵ دهک پایین جامعه در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند البته دولت نیز در لایحه بودجه ۹۸ برای تمام این لایه‌های اجتماعی پیش‌بینی‌های خوبی دارد. ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: در سال‌های اخیر روند وابستگی کشور به درآمدهای نفتی سیر کاهشی به خود گرفته به‌طوری‌که با مراجعه به لایحه پیشنهادی دولت مشاهده می‌کنیم منابع جدیدی برای تحقق درآمدها و افزایش اعتبارات سال 98 در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت رئیسه مجلس فشارهای غرب و کاهش صادرات نفت کشورمان در سنوات اخیر را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: دولت برای کاهش وابستگی کشور به درآمدهای نفتی رویکرد خوبی را در بودجه 98 اتخاذ کرده و این هدف را با افزایش سهم صادرات سایر محصولات و اخذ مالیات دنبال می‌کند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با تأکید بر اینکه بخشی از بودجه سال آینده منطبق با شرایط موجود کشور است تصریح کرد: عدم تحقق برخی از ردیف‌های بودجه سال 97 از نگرانی‌های عمده مجلس است که امیدواریم دولت برای تخصیص این اعتبارات به دستگاه‌های ذیربط،‌ اقدامات عاجلی انجام دهد.

توضیحات وزارت دفاع درباره کاهش 50 درصدی بودجه این وزارتخانهاراک| بودجه 98 با مولفه های تولید ثروت و پیشرفت همخوانی نداردهنر جنگ روانی به‌جای بودجه‌نویسی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تعریف یک بودجه عملیاتی برای سال 98 توسط کارشناسان کمیسیون‌های تخصصی و مرکز پژوهش‌های مجلس را خواستار شد و گفت: انتظار داریم مبنای بودجه عملیاتی سال آینده براساس شرایط سال 97 و فشارهای اقتصادی آن تنظیم و نهایی شود.

وی تأمین رفاه اجتماعی،‌ توجه جدی به مشکلات اقتصادی و معیشتی،‌ رسیدگی به کارمندان و کارگران و اقشار ضعیف جامعه را متذکر شد و افزود: 5 دهک پایین جامعه در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند البته دولت نیز در لایحه بودجه 98 برای تمام این لایه‌های اجتماعی پیش‌بینی‌های خوبی دارد.

عباسی اشتغال، حمایت از تولیدکنندگان،‌ رونق تجارت‌ و لزوم کنترل قیمت‌ها توسط دولت را امری ضروری و حیاتی دانست و ابراز داشت: موارد ذکر شده باید از مهم‌ترین اولویت‌های کاری دولت در سال آینده باشد علاوه بر این دولت باید برای تحقق این اهداف اعتبارات لازم را در لایحه بودجه پیش‌بینی کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به این پرسش که رویکرد مجلس در مورد کاهش بودجه برخی حوزه‌ها نظیر حوزه دفاعی چگونه خواهد بود تصریح کرد: امسال نیز مطابق سنوات گذشته انتظار داریم بر اساس نیازهای دفاعی کشورمان منابعی منطقی و واقعی به این حوزه مهم اختصاص داده شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس کاهش بودجه دفاعی یا افزایش بسیار زیاد آن را به‌علت شرایط ویژه اقتصادی کشور غیرمنطقی دانست و گفت: کمیسیون‌های تخصصی مجلس و کمیسیون تلفیق بودجه اشراف خوبی به این موضوع دارند و حتماً اعتبارات لازم را برای حوزه دفاعی در نظر می‌گیرند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس چابک‌سازی دولت و ساماندهی نیروهای انسانی قراردادی و شرکتی را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: ساختار نیروی انسانی کشور باید بر اساس شرایط جمعیتی و منابع مالی در دسترس تدوین شوند تا از بروز یکسری از معضلات اداری جلوگیری شود.

وی درباره اینکه آیا لایحه بودجه 98 بر اساس نیازهای هر کدام از استان‌ها تدوین شده است یا خیر گفت: در بخش اجرای پروژه‌ها و تکمیل طرح‌های عمرانی عقب‌ماندگی‌های بسیار زیادی در گیلان و سایر استان‌های کشور وجود دارد بنابراین دولت باید روی تحقق بودجه مراکز استان‌ها دقت بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/ش

 

R7877/P4001/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۰۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور

احمد راستینه با اشاره به اهمیت تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در کشور، اظهار داشت: ارتقای سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از نیم به سه درصد از مهمترین دستاورد‌های مجلس یازدهم بود.

وی افزود: با توجه به اهمیت مساله فرهنگ تلاش می‌شود این سهم از بودجه عمومی به پنج درصد ارتقا یابد در این صورت است که می‌توان ادعا کرد حداقل‌های تحول نظام فرهنگی کشور فراهم شده است.

راستینه اضافه کرد: تا قبل از مجلس یازدهم به غیر از اعتبارات جاری و حقوقی، هیچ اعتباری برای تحول فرهنگی و تولید محتوا پیش‌بینی نمی‌شد، اما امروز در یک جدول از مجلس شورای اسلامی اعتبار برای این بخش مصوب شد.

وی گفت: از این مبلغ سهم فعالیت‌های پرورشی، فرهنگی و ورزشی دانش‌آموزان ۳۶ هزار میلیارد ریال و ۲۵ هزار میلیارد ریال هم برای ترویج فرهنگ ازدواج، حجاب، عفاف و برنامه‌های فرهنگی موثر در دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید

فرهنگ زیربنای پیشرفت و توسعه کشور است

راستینه با اشاره تصویب قانون خانواده و جوانی جمعیت در مجلس یازدهم، بیان داشت: ۲۷ صدم مالیات بر ارزش افزوده سهم ورزش دانش‌آموزی است و در این ارتباط ۷۰ هزار میلیارد ریال از محل بودجه در این بخش مصوب شده است.

وی افزود: یکی از کارکرد‌های مجلس یازدهم انجام کار تحولی برای پویانمایی است که برای تولید محتوای ویژه کودک و نوجوان اعتبار ویژه مصوب شده است.

راستینه با تاکید بر اینکه کمبود معلم تنها مختص یک استان نیست، گفت: نظام آموزش و پرورش در ۱۰ سال گذشته نسبت به امر جذب معلم کوتاهی بسیاری داشت و ردیف استخدامی برای جذب معلمان داده نشد و همین امر موجب شد تا امروز با مشکل کمبود معلم روبرو شویم.

وی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نشست‌های نظارتی مجلس شورای اسلامی، تلاش براین است که در سال تحصیلی جدید مشکلات کمتری در خصوص تامین معلم وجود داشته باشد.

راستینه ادامه داد: افزایش ظرفیت جذب و استخدام معلمان از سوی سازمان امور استخدامی و افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان از جمله راهکار‌های در نظر گرفته شده برای کاهش مشکل کمبود معلم است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب
  • ۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست غیرفعال است
  • آلگری: مقابل رم عصبانی بازی سختی داریم
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور