Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@07:40:50 GMT

آژیر تعطیلی بیخ گوش مبل‌فروشی‌های مشهد

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۴۰۹۸۶

آژیر تعطیلی بیخ گوش مبل‌فروشی‌های مشهد

بخش زیادی از مبلمان‌فروشی‌های فعال در مشهد این روزها با افزایش بی رویه قیمت چوب راش و بلوط و سایر مواد اولیه روبه‌رو هستند که کسب و کار آنها را با تهدید جدی مواجه کرده است. ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۱ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، این روزها اگر در بازار مبلمان و لوازم چوبی مشهد مقدس گشت و گذاری داشته باشید، متوجه گرد و خاک رکودی می‌شوید که روی تمام مبلمان و مسایل چوبی این مغازه‌ها نشسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر در همین روزهای آغازین زمستان 97 از جاده منتهی به ییلاقات شاندیز رد شوید به خوبی شاهد این حجم از رکود در مبلمان فروشی‌ها و یا فروشندگان لوازم چوبی خواهید بود و البته باید دانست که زمانی در همین محور، تعداد زیادی از اتومبیل‌ها تردد داشتند که قصد آنها تنها خرید مبلمان و یا سایر وسایل چوبی بوده است.

همین وضعیت در سایر خیابان‌هایی که به نام بورس مبلمان مشهد شناخته می‌شود هم وجود دارد و در این خیابان‌ها هم دیگر رفت و آمد و ترددی برای خرید مبلمان آن گونه که سابق بر این وجود داشت؛ نیست.

 برق صیقل چوب‌ها در کنار پارچه‌های زیبا هر چشمی را به نگاه کردن وادار می‌کند اما تعداد زیادی از کنار این زرق و برق می‌گذرند چراکه توان خریدی ندارند و وضعیت معیشتی این اجازه را به آنها نمی‌دهد.

قیمت‌های بالای سرویس خواب

م. ساتعی یکی از بانوان مشهدی است که در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم می‌گوید: قصد داشتم به صورت اقساطی یک دست سرویس خواب خریداری کنم و سری به مغازه‌های فروش مبلمان در جاده شاندیز زدم اما پشیمان شدم.

وی ادامه می‌دهد: سال گذشته که برای خرید جهیزیه خواهرم به همین مغازه‌ها مراجعه کردیم، توانستیم میز، کمد بزرگ، تخت، کتابخانه و میزهای جلو مبلی را با قیمت 3 میلیون تومان آن هم در اقساط 8 ماهه خریداری کنیم و در صورت پرداخت نقد 10 درصد تخفیف هم شامل حال ما می‌شد.

این بانوی مشهدی تأکید می‌کند: امسال که برای خرید آمده‌ام، یک تختخواب و یک میز 3 میلیون و 600 هزار تومان قیمت دارد و پرداخت آن باید به صورت نقدی انجام شود که این میزان در توان من نیست؛ چراکه بنده قصد داشتم به صورت  اقساط در ماه مبلغی را پرداخت کنم اما هم اکنون مغازه‌داران این کار را صورت نمی‌دهند.

نمونه آماده نداریم

در این گشت و گذار به سمت مغازه دیگری می‌روم؛ مغازه‌ای نسبتا بزرگ که در آن یک دست مبلمان، 2 دست سرویس خواب و چند ویترین دکوریجات قرار داده شده و فضای زیادی در آن خالی است. پرسیدم: همین تعداد نمونه کار را دارید؟ و فروشنده مغازه در پاسخ می‌گوید: نمونه‌ها داخل کاتالوگ موجود هستند و هر کدام را که خواستید می‌توانید بیعانه آن را پرداخت کرده و آن را برایتان در عرض چند روز آماده می‌کنیم.

وقتی از وی در مورد فروش اقساطی می‌پرسم می‌گوید: تا همین چند ماه پیش، بنر بزرگی را در کنار درب مغازه نصب کرده بودیم که تا 12 ماه اقساط کالاها را به فروش می‌رسانیم اما این کار هم اکنون برای من بسیار دشوار است؛ چرا که اصلا نمی‌توان آینده را پیش‌بینی کرد؛ وقتی نمی‌دانیم قیمت مواد اولیه فردا چه قدر است چه طور برای چند ماه بعد جنس اقساطی به فروش برسانیم؟

سیزدهمین نمایشگاه صنعت مبلمان در گلستان برگزار می‌شودسیزدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت مبلمان و دکوراسیون داخلی در گلستان برگزار می‌شودنمایشگاه تخصصی "مبلمان و دکوراسیون داخلی" در رشت برگزار می‌شود

قیمت تمام شده بالا است

علی حکیمیان؛ نایب رئیس انجمن تخصصی صنایع چوب خراسان رضوی نیز در مورد  وضعیت این صنایع می‌گوید: شما می‌گویید چرا جنسی داخل نمایشگاه‌های عرضه لوازم چوبی و مبلمان نیست؟ ما هم پاسخ می‌دهیم به این علت که قیمت تمام شده حالا بسیار بالا رفته و بسیاری از این واحدها توان تولید با سرمایه خود برای گذاشتن داخل مغازه را ندارند.

وی ادامه می‌دهد: چوب راش، چوب بلوط، ورق‌های ام دی اف، رنگ و همه موادی که در این صنعت مورد نیاز است تا چندین برابر افزایش قیمت داشته‌اند و طبیعی است که بسیاری از فعالان نتوانند تولید خود را ادامه دهند.

نایب رئیس انجمن تخصصی صنایع چوب خراسان رضوی تأکید می‌کند: شرکت‌های بزرگ هم در همین وضعیت هستند اما آنها با هر ترتیبی فعالیت خود را ادامه می‌دهند و در این وضعیت شرکت‌های کوچک مجبور به تعطیلی هستند؛ در همین خیابان‌های جاده شاندیز اگر گشتی بزنید متوجه می‌شوید که تعداد مغازه‌ها به نصف رسیده و همین‌طور که خودتان دیدید آن عده‌ای که فعال هستند هم، جنس آن چنانی برای ارائه به مشتری ندارند.

این تصویری کلی از وضعیت همه تولیدکننده‌ها و سایر فعالان در حوزه صنایع چوب در مشهدمقدس است که احتمالا به سایر شهرستان‌های خراسان رضوی هم تسری پیدا کرده و اگر این چرخ از کار بیفتد تعداد زیادی از فعالان این عرصه در خطر از دست دادن شغل خود قرار می‌گیرند که ایجاد شغل و  تأمین معاش آنها مشکلی به مراتب بزرگ‌تر از اکنون ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/ش

R41347/P4001/S6,1188/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۰۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید با گران فروشی در داروخانه‌ها برخورد جدی صورت بگیرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،‌ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در ستاد تنظیم بازار استان با بیان اینکه باید با گران‌فروشی در داروخانه‌ها برخورد شود، گفت: مراجعه کنندگان به داروخانه‌ها عموماً به دلیل حال روحی و جسمی، تخلفات در داروخانه‌ها را پیگیری نمی‌کنند و این موضوع وظیفه دانشگاه علوم پزشکی را دو چندان می‌کند.

غلامیان گفت: برخی از بازرسان و مسئولان رسیدگی به تخلفات این حوزه خودشان ذی‌نفع هستند که این موضوع برخورد با متخلفان را تا حد زیادی پیچیده می‌کند.

وی بر نظارت بیشتر بر فعالیت داروخانه‌ها و مراکز درمانی تاکید کرد و گفت: در حوزه دارو و درمان باید به صورت مستمر نظارت صورت بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همچنین بر افزایش نظارت‌ها بر میدان میوه و تره بار شهید رجایی تاکید کرد و گفت: کنترل قیمت‌ها در میدان تره بار تاثیر بسیار زیادی در کنترل قیمت در سطح شهر خواهد داشت و تعزیرات، صمت و جهاد کشاورزی باید با جدیت این موضوع را پیگیری کنند.

وی گفت: اصلاح فرایند نرخ گذاری و نصب برچسب قیمت، اولین اقدامی است که باید هرچه سریع‌تر در میدان میوه و تره بار شهید رجایی عملیاتی شود.

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت بنزین در چین
  • آجیل فروشی های قدیمی و باکیفیت شهر مشهد
  • آجیل فروشی‌های معتبر و قدیمی شهر مشهد کدامند؟
  • باید با گران فروشی در داروخانه‌ها برخورد جدی صورت بگیرد
  • قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • برخورد قاطع با کارگاه متخلف شن شویی در مشهد
  • قیمت انواع میوه و سبزی +جدول
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی در بازار
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • ۶۲ «کافی شاپ» و رستوران در مشهد پلمب شدند