Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، منابع آگاه سعودی می‌گویند هدف از تنزل مقام عادل الجبیر، وزیر خارجه برکنارشده عربستان، تنبیه و تحقیر او بوده است.

یک منبع آگاه در پادشاهی سعودی در گفتگو با وب‌سایت «میدل ایست آی» ضمن بیان اینکه تغییرات اخیر در کابینه عربستان با دستور محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور، انجام گرفته است  افزود هدف از تنزل مقام عادل الجبیر به جای اخراجش از کابینه به نوعی تنبیه او بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌های سعودی روز پنج‌شنبه گزارش دادند که سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در چارچوب تغییرات گسترده در کابینه این کشور، عادل الجبیر، وزیر امور خارجه را از سمتش برکنار کرده است. بر اساس فرمان پادشاه سعودی، ابراهیم العساف، ۶۹ ساله، جایگزین عادل الجبیر در سِمت وزیر امور خارجه شد و الجبیر حکم وزیر مشاور در امور خارجه را دریافت کرد.

به گفته این منبع آگاه، هدف محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی از تنزل مقام عادل الجبیر تحقیر وی بوده است، زیرا وزیر خارجه برکنارشده عربستان نتوانسته است در رسوایی قتل خاشقجی به خوبی از او محافظت کند.

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی و منتقد محمد بن سلمان، سه‌شنبه 10 مهر پس از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. حکومت عربستان با وجود انکار اولیه پس از دو هفته، در پی فشار افکار عمومی و رسانه‌های بین‌المللی مجبور به اعتراف به قتل سازماندهی‌شده خاشقجی شد، اما مدعی شد که این قتل هولناک، قتلی حکومتی نیست و «عوامل خودسر» بدون دریافت دستور از مقامات بالا این ترور را انجام داده‌اند.

سرانجام با افشاگری رسانه‌ها و مقامات ارشد دولت ترکیه مشخص شد که قتل خاشقجی و تکه‌تکه‌کردن جسد او با اَرّه و ناپدیدکردن آن، با دستور بالاترین مقامات حکومت عربستان انجام گرفته است. تمام شواهد حاکی از آن است که این قتل با دستور مستقیم محمد بن سلمان انجام شده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۱۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان امروز دوشنبه در نشست امنیتی ریاض، تاکید کرد که ما به آتش‌بس دائم در غزه نیاز داریم.

فیصل بن فرحان اظهار داشت که باید تلاش بیشتری در جبهه فلسطینی صورت گیرد و مسیری را در پیش بگیریم که در نهایت به تشکیل کشور فلسطین منتهی شود.

وی همچنین در ارتباط با موضوع روابط ریاض و واشنگتن، افزود: ما به گام های آخر در راستای رسیدن به توافقات دو جانبه با آمریکا نزدیک می شویم.

کد خبر 6092392 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان