Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@06:39:02 GMT

«محمدجواد» و وسوسه‌های جن و انس

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۴۱۴۰۲

محمدجواد شاید پسر سر به هوای درون هر کدام از ماست که تکنولوژی او را مسخ کرده است و نمی‌گذارد به حقیقت زندگی پی ببرد. حقیقتی که انسان زمینی را به آسمان گره می‌زند. در داستان زندگی این پسرک بازیگوش، مانند زندگی همه آدم‌ها اتفاقی رخ می‌دهد تا راه راست و درست را نشانش بدهند و او خودش مسیرش را انتخاب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طبع این اتفاق یا باید تأثیری از کتاب الهی باشد و یا تأثیری از سیره اهل بیت پیامبر (ص). که هر دو بر اساس حدیث ثقلین امانتی هستند در دستان ما.

داستان محمدجواد با راهیابی به باغ قرآن و آشنایی با قواعد روخوانی شروع می‌شود اما پس از اتمام این دوره تازه متوجه می‌شود که داشتن علم کتاب برای قرار گرفتن در راه راست کافی نیست و باید به اهل بیت (س) و سیره ایشان متوسل شود.

قطعاً در مسیر کمال محمدجواد مانند هر انسان دیگری چالش‌ها و وسوسه‌هایی از جانب جن و انس وجود دارد و این شناخت تازه مقدمه یک نبرد می‌شود میان محمدجواد و موجود تاریکی! کسی که انسان‌های زیادی را همراه خودش کرده تا در آتش جهنم بسوزند. کسی که به فرموده کتاب الهی از جلو و عقب و چپ و راست در کمین انسان‌ها قرار دارد تا آنها را از راه راست منحرف سازد. این موجود از ابتدای سفر محمدجواد همراه اوست تا نگذارد محمدجواد به شمشیر ایلیا که نماد محبت حضرت امیر (ع) است برسد، اما بعد از شکست‌های پیاپی مجبور می‌شود به یک نبرد تن به تن بین محمدجواد و یار با وفایش مارد راضی شود. فکر می‌کنم از اینجای داستان هر کدام از ما باید خودش پایانی برای محمدجواد درونش مشخص کند. هرچند پایان داستان محمدجواد مشخص است اما آیا واقعاً همه ما توانایی و شایستگی رسیدن به شمشیر ایلیا را داریم؟!

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اهل بیت قرآن اهل بیت قرآن داستان محمدجواد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۱۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاف تاریخی محمدجواد کریمی قدوسی چه بود؟

در گزارشی مواضع محمدجواد کریمی قدوسی را مرور می کنیم.

به گزارش اعتماد، بخشی از این گزارش را در ادامه می‌خوانید.

آبان‌ماه سال ۱۳۹۲ وقتی یک طرح دو فوریتی توسط جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس وقت تهیه و به هیات رییسه مجلس ارایه شد، دو بار به معاهده «ان پی تی» که مهم‌ترین مبحث حقوق بین‌الملل در بحث انرژی اتمی است، اشاره و عجیب آنکه هر دوبار هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فارسی نام این معاهده «ام پی تی، mpt» درج شد. یک بار در عنوان طرح ۵ صفحه‌ای و یک بار در متن آن به زبان انگلیسی.

این طرح ۵ صفحه‌ای که با خط خود کریمی قدوسی توسط اداره قوانین مجلس تکثیر و در اختیار خبرنگاران قرار گرفت و بعد هم در فضای مجازی منتشر شد در کادر مربوط به عنوان طرح این عبارت را با خود دارد: «الزام دولت به حفظ حقوق مسلم هسته‌ای و مصادیق آن در چهارچوب معاهده «ام پی تی» «در مذاکرات هسته ای».

در بند نهم این طرح نیز چنین نوشته شده بود: «هر‌گونه موافقت با خواسته‌های طرف مقابل نباید خارج از معاهده «mpt» باشد».

«ان. پی. تی» مخفف نام انگلیسی «معاهده منع گسترش هسته‌ای» (Nuclear Non- Proliferation Treaty) است.

عجیب‌تر از اشتباه کریمی قدوسی امضای ۱۱۰ نماینده مجلس وقت پای این طرح بود که به این معنی بود که یا این ۱۱۰ نفر هم نام درست مهم‌ترین معاهده هسته‌ای جهان را نمی‌دانستند یا اینکه این طرح را چشم بسته امضا کردند.

دیگر خبرها

  • گاف تاریخی محمدجواد کریمی قدوسی چه بود؟
  • ادعای دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودش را نکشت
  • ادعای دختر کیومرث پوراحمد: «پدرم خودش را نکشت ، می‌دانست چه بلایی می‌خواهد سرش بیاید»
  • مامان بگو برای دین و کشور رفتم؛ دست راست اسلحه و دست دیگرم کتاب
  • ۱۰ فیلم جنگی پادآرمانشهری جذاب و پرتنش که باید ببینید
  • سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • شیوه حضور پوتین در فیلم زندگی خودش | تصویر
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست