Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سرلشکر رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، روز پنجشنبه ششم دی‌ماه در مراسم رونمایی از بازی رایانه‌ای «آتش‌بار» در دانشگاه هنر اسلامی تبریز با ابراز اینکه آمریکایی‌ها در کنار چین و روسیه یک قدرت نوین فرهنگ و تمدن اسلامی را در پیش دارند که توسط جمهوری اسلامی ایران به وجود آمده است، تصریح کرد: فرهنگ آمریکایی فرهنگ لیبرال دموکراسی است، قدرتی که در مقابل لیبرالیسم قد علم خواهد کرد فرهنگ و تمدن نوین ایران اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهان امروز با بحران قدرت روبه‌روست

وی با بیان اینکه جهان امروز با بحران قدرت روبه‌روست، گفت: در شرق عالم چین، هند، روسیه و جمهوری اسلامی ایران قدرت‌های جدید در قرن جدید خواهند بود.

سرلشکر صفوی با تاکید بر این‌که قدرت و نفود فرهنگی ایران تا مدیترانه رسیده است، گفت: برای اینکه این قدرت را به تمدن بدل کنیم، باید از هنر بهره بگیریم چرا که بدون هنر، قدرت به تمدن بدل نمی‌شود و هنر دیجیتال یکی از همین هنرهاست.

وی با اشاره به اینکه سلام رهبر معظم انقلاب را به مردم ولایتمدار آذربایجان می‌رسانم اظهار کرد: من قلب و روحم در تبریز است چراکه شخصیت سیاسی، نظامی و اعتقادی من در تبریز شکل گرفت و از محضر شهید آیت الله قاضی استفاده کردم.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با تاکید بر اینکه امروزه آمریکا با چالش اقتصادی چین و نظامی روسیه روبه‌رو است خاطرنشان کرد: اکنون جابه‌جایی شگرف و ناگهانی مرکز قدرت عالم از غرب به شرق عالم در حال رخ دادن است که منابع این قدرت، اقتصاد فرهنگ و تمدن است.

وی ادامه داد: مرحله دوم تمدن سازی بعد از انقلاب توسط امام راحل شکل گرفت و اکنون به وسیله رهبر معظم انقلاب ادامه‌دار است.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه آمریکایی‌ها ۲۰ هزار کشته در عراق و افغانستان دادند و در لشگر‌کشی به غرب آسیا اشتباه کردند، با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت خروج آمریکا از منطقه، گفت: رهبر انقلاب فرمودند که «آمریکا باید غرب آسیا را ترک کند این منطقه متعلق به ما است».

ایران اسلامی قلب جهان اسلام وی با بیان این‌که ایران اسلامی قلب جهان اسلام است و دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز می‌تواند از کشورهای مسلمان همسایه دانشجوی خارجی جذب کند، افزود: دانشگاه تهران اکنون دو هزار دانشجوی خارجی دارد و امید است دانشگاه هنر تبریز هم در جذب دانشجوی خارجی موفق عمل کند و همسایگان نیز هنرهای اسلامی و دیجیتال را از این دانشگاه فرابگیرند.

سرلشکر صفوی با یادآوری اینکه شهید شفیع زاده با شهید طهرانی مقدم ساماندهی توپخانه را انجام دادند، افزود: در سال ۶۴ با کمک شهید شفیع زاده جاده‌ای احداث شد و ۵۰ گردان توپخانه مستقر شد و بیش از ۱۵ لشکر دشمن که به ما حمله کرده بودند توسط آتش توپخانه شهید شفیع زاده به هلاکت رسیدند.

وی یکی از عوامل پیروزی در جبهه فاو را طرح‌ریزی قدرتمندانه توپخانه توسط شهید شفیع‌زاده دانست و اظهار کرد: شهید شفیع زاده سوار بر یک اتومبیل وانت بار بود که مورد اصابت گلوله توپخانه دشمن قرار گرفت و شهید شد، شهیدی که هیچوقت از شهادت نترسید.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با تاکید بر اینکه شهیدشفیع زاده از نظر قدرت فکری انسانی فوق العاده‌ای بود، تصریح کرد: در آن زمان سن ما از سن نیرو‌های عراقی کمتر بود، خداوند فکر و اندیشه ما را بر آنان برتری داد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی سرلشکر رحیم صفوی نفوذ فرهنگی ایران مدیترانه دانشگاه هنر اسلامی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۱۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالزی، میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام»

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، دانشگاه اسلامی سلطان احمد شاه در کوالالامپور، پایتخت مالزی، میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است.

این کنفرانس از امروز یکشنبه (16 اردیبهشت‌ماه) با حضور روسای دانشگاه ها از 27 کشور اسلامی آغاز و تا روز سه‌شنبه (18 اردیبهشت ماه) ادامه دارد.

تاکید بر واقعیت آموزش و استراتژی‌های دیجیتال در آینده، تجارب علمی و آموزشی در دانشگاه‌های پیشرفته جهان معاصر، نقش آموزش دانشگاهی در حفظ محیط زیست و بیداری در جوامع عربی و اسلامی از موضوعاتی است که در این کنفرانس مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

ارتقای کیفیت آموزش در جهان اسلام به سطح آموزش جهانی، فعال کردن نقش‌آفرینی دانشگاه‌های دولتی و خصوصی در مسیر پیشرفت جامعه، تقویت آموزش فنی و حرفه‌ای برای توسعه جوامع، ایجاد فضای رقابتی میان مراکز آموزشی در جهان اسلام، بردن ایده‌های کلی به سمت خلق نظام آموزشی جدید و پیشرفته به منظور آینده‌ای بهتر برای کشورهای درحال توسعه از اهداف این کنفرانس بین‌المللی است.


 

دیگر خبرها

  • شهدا اصلی‌ترین قدرت فرهنگی ما هستند
  • مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است
  • مالزی، میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام»
  • محاصره اقتصادی اسرائیل در مدیترانه تکمیل می شود؟
  • شش پیشنهاد ایران به سران کشور‌های اسلامی در خصوصی رژیم صهیونیستی
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول با حضور امیرعبداللهیان
  • امام صادق (ع) بنیانگذار تمدن نوین بشری
  • هفته فرهنگی شهرستان زرندیه
  • امام صادق (ع) حافظ آثار رسول الله برای جهان اسلام بوده است