Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا-وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با بيان اين که برزيل يکي از قدرتهاي نوظهور اقتصادي در جهان است، گفت: بعد از خروج آمريکا از برجام، برزيل يکي از اهداف و مقاصد ما در وزارت بهداشت براي تامين دارو، تجهيزات پزشکي و مواد اوليه است.

به گزارش روز جمعه ايرنا از پايگاه اطلاع رساني وزارت بهداشت و درمان (وبدا)، دکتر سيد حسن هاشمي در ديدار اخير رودريگو دي آزردو سفير برزيل در ايران با وي اظهار کرد: اعتقاد دارم که شرايط دنيا تغيير کرده و جهان فقط آمريکا و کشورهاي اروپايي نيست، ارتباطات در جهان بسيار وسيع تر شده و انتخاب هاي متعددي مقابل ملت ها قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هاشمي ضمن ابراز اميدواري براي تداوم همکاري هاي مشترک خوب و مثبت ايران و برزيل در دولت جديد اين کشور، خاطرنشان کرد: بايد ببينيم صادرات محصولات سلامت محور ايران به برزيل چه ميزان است؟ آيا تيم جديد دولت برزيل علاقه مند به ادامه همکاري هاي قبلي با ايران هستند؟ و بانک هاي برزيل تا چه ميزان آمادگي همکاري با ايران و فاينانس در حوزه دارو و تجهيزات پزشکي را دارند؟ اگر پاسخ اين سوالات مثبت باشد، تنها مشکل مهمي که براي تقويت روابط دو کشور باقي مي ماند اين است که به دليل فاصله و مسافت طولاني دو کشور، شناخت بخش خصوصي و حتي بخش دولتي ايران از توانمندي هاي کم نظير برزيل، اندک است که بايد براي آن چاره جويي کرد.
وزير بهداشت تاکيد کرد: شخصا اعتقاد دارم که برزيل، بيشتر از برخي کشورها به ويژه اروپا مي تواند در حوزه فناوري تجهيزات پزشکي، صنايع دارويي، واکسن و حتي ساخت و اداره بيمارستان ها به ايران کمک کند و مهم است که اين باور نيز در ساير ارکان وزارت بهداشت، دانشگاه هاي علوم پزشکي و بخش خصوصي ايران، ايجاد شود؛ بنابراين رفتار وزارت خارجه و بخش بازرگاني برزيل مهم است که اراده همکاري و استفاده از اين فرصت را داشته باشند.
هاشمي با بيان اينکه بايد براي هميشه از اروپا و آمريکا نااميد شويم، افزود: متاسفانه براي چندمين بار است که تحريم هاي ظالمانه و يکجانبه عليه ايران اعمال مي شود بنابراين نگاه ما در اين نوبت از تحريم ها به خارج از اروپا و آمريکا، بايد بلندمدت باشد و فقط محدود به زمان تحريم نشود و طبيعي است که اين شرايط پايدار نخواهد ماند.
وزير بهداشت تصريح کرد: اعتقاد دارم که بايد از فرصت هايي مانند برزيل استفاده بهتري کنيم؛ بنابراين فرصتي که در اين تهديد جديد وجود دارد، اين است که با بازارهاي جديد آشنا شويم و از فرصتي که آنها فراهم مي کنند استفاده کنيم تا بتوانيم به اهداف خودمان که تحقق اقتصاد مقاومتي، تقويت توليد داخلي، ايجاد اشتغال، خودکفايي و تهيه محصولات مورد نياز با کيفيت، قيمت و شرايط مناسب است، دست پيدا کنيم.
هاشمي با اشاره به سفر اخير خود به هندوستان، گفت: خوشحالم که هندوستاني ها بهتر از برخي کشورها، شرايط جديد را درک کرده اند و براي همکاري با ايران اعلام آمادگي کردند تا بتوانند در اين شرايط، بازار بلند مدتي را در ايران پيدا کنند.
وي افزود: ترکيه علاقمند است که از فرصت و شرايط جديد براي ارتقاي روابط با ايران، حداکثر استفاده را ببرد و خوب است که ايران، انتخاب هاي متفاوتي پيش رو داشته باشد و شخصا بيش از همه، علاقه مند هستم که بتوانيم به فرصت هاي ناشناخته و تجربه نشده اي که تا امروز به آن کم توجه بوديم، دست پيدا کنيم به ويژه اينکه محصولات برخي از کشورها در ايران، خوشنام نيست و شايد مسئول آن، برخي افراد سودجويي هستند که محصولات مرغوب را به خاطر سودجويي، به کشور وارد نمي کنند اما خوشبختانه اين حساسيت در بين مردم و بازار نسبت به محصولات برزيلي وجود ندارد.
وزير بهداشت با اشاره به آغاز به کار دولت جديد برزيل در ماه ژانويه گفت: ارتقاي روابط ايران و برزيل در همه حوزه ها، مقدار زيادي به رفتار دولت جديد برزيل مربوط مي شود اما خوب است همه بدانند که امروز برغم تحريم، بيشترين واردات ايران در حوزه دارو و تجهيزات پزشکي از آمريکا و کشورهايي اروپايي است بنابراين دولت هاي ديگر بايد مراقب منافع شرکت هاي خود باشند.
هاشمي يادآور شد: بايد منتظر شويم که تا ماه هاي آينده، دولت جديد برزيل در اين کشور مستقر شود البته درست است که بخش خصوصي در برزيل، قدرت و توانمندي بالايي دارد اما سياست خارجي و سياست هاي بانک مرکزي اين کشور در ارتقاي اين روابط، مهم است و شخصا اميدوارم که بتوانيم در حوزه سلامت که جنبه انساني دارد با برزيل، روابط اقتصادي گسترده اي را آغاز کنيم .
اجتمام / 1095*2017
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۱۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حمیدرضا اینانلو با اشاره به توانمندی‌های ایران در عرصه سلامت گفت: ایران با توجه به پشتوانه بومی‌سازی که در حوزه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی دارد، می‌تواند توانمندی خود را به کشور‌های دیگر ارائه دهد، همچنین درباره خدمات ضروری برای تجهیز بیمارستان و بیمارستان سازی، ایران آمادگی کمک به کشور‌های آفریقایی و بهره برداری از این مراکز با صد در صد تجهیزات پزشکی را دارد.

مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو افزود: زمینه همکاری درباره انتقال فن آوری و مشاوره صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیز با گسترش روابط با این کشور‌ها امکان پذیر است.

دومین نشست بین‌المللی ایران و آفریقا با حضور بیش از ۲۰ کشور آفریقایی از ۷ تا ۱۰ اردیبهشت در تهران برگزار شد.

دیگر خبرها

  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز/ عین‌الهی: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است!
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی