Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر معاون اول ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که «نظام‌الدین قیصاری» معاون ویژه ژنرال دوستم در فاریاب که توسط نیروهای ریاست امنیت ملی افغانستان بازداشت شده بود از زندان آزاد شده است. ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم ، اخیرا شماری از بزرگان اقوام ازبک در دیدار با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان خواستار آزادی «نظام‌الدین قیصاری» شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«عنایت بابر فرهمند» رئیس دفتر ژنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که قیصاری فرمانده نیروهای محلی پلیس و نماینده ویژه ژنرال دوستم از زندان آزاد شده است.

تشدید تنش‌ها بین ژنرال دوستم و اشرف غنی؛ فرمانده ارشد «جنبش ملی اسلامی» بازداشت شد اعمال مشروع قدرت توسط ریاست جمهوری افغانستان شامل چه کسانی شده است؟

تا کنون مقامات امنیتی درباره اینکه آزادی قیصاری تحت چه شرایطی صورت گرفته است اظهار نظری نکرده‌اند.

پیش از این «جمشید رسولی» سخنگوی دادستانی کل افغانستان گفته بود که قیصاری به شرط ارائه ضمانت تا زمان بررسی کامل اتهامات وارده از زندان آزاد می‌شود.

وی تاکید کرده بود که قیصاری پس از آزادی مشروط ممنوع الخروج بوده و نمی‌تواند به عنوان فرمانده پلیس محلی در فاریاب ایفای وظیفه کند.

این فرمانده پلیس محلی به دلیل تامین و ثبات در فاریاب از محبوبیت ویژه بین مردم شمال افغانستان برخوردار بود و نیروهای تحت امر وی نیز در چارچوب پلیس محلی فعالیت می‌کردند.

اما نیروهای ویژه ریاست امنیت ملی 6 ماه پیش به صورت بی‌رحمانه قیصاری را پس از ضرب‌وشتم بازداشت کردند و چند نفر از محافظان وی را نیز به قتل رساندند.

این اقدام دولت افغانستان تظاهرات گسترده مردمی را در شماری از ولایت‌های شمال افغانستان در پی داشت که با پادرمیانی ژنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری این کشور پایان یافت.

اخیرا نیز نیروهای ریاست امنیت ملی افغانستان یکی از فرماندهان خیزش مردمی موسوم به «علی‌پور» را که امنیت مناطق مرکزی این کشور را تامین کرده بود نیز بازداشت کردند.

ژنرال دوستم: شیوه برخورد با «قیصاری» حتی در دوران طالبان نیز سابقه نداشته است گزارش تسنیم| سیاست دوگانه دولت افغانستان؛ سرکوب فرماندهان مردمی و مدارا با جنگ‌سالاران فرمانده مشهور مناطق مرکزی افغانستان در کابل بازداشت شد

علی‌پور نیز پس از اخذ ضمانت و پادرمیانی «سروردانش» معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان از سوی نیروهای امنیت ملی آزاد شد.

دولت افغانستان متهم است که از عنوان مبارزه با افراد مسلح غیرمسئول سوءاستفاده کرده و در راستای اهداف قومیتی فرماندهان با نفوذ مردمی را مورد سرکوب قرار می‌دهد.

این در حالی است که بارها شکایت‌های از جنایات افراد مسلح حزب اسلامی  رسانه‌ای شده است اما دولت افغانستان کوچکترین اقدامی برای بازداشت و فرماندهان جنایتکار حزب اسلامی انجام نداده است.

انتهای پیام/.

R36461/P/S8,87,1413/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۱۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان

۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل در جنوب شرق کشور توسط نیروهای طالبان دستگیر شده بودند آزاد شدند.

یک منبع آگاه در گفت و گو با مهر با اعلام این خبر گفت: ۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل توسط نیروهای طالبان در جنوب شرق کشور بازداشت شده بودند با انجام اقدامات لازم آزاد شدند.

عصر امروز نیروهای طالبان ۶ مرزبان ایرانی را به بهانه ورود غیرقانونی به خاک افغانستان بازداشت کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: درگیری طالبان و نیروهای امنیتی افغان در نزدیکی مرزهای ایران شهادت 2 مرزبان ایرانی در درگیری با طالبان

دیگر خبرها

  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد
  • افغانستان ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد