Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، المیادین در گزارشی با برشمردن ناکامی‌های وزیر امور خارجه پیشین عربستان سعودی در تحولات یمن، سوریه، قطر و پرونده قتل خاشقجی، برکناری او را چیزی شبیه به مجازات توصیف کرد.

شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد سلمان، پادشاه سعودی روز پنج شنبه در احکامی دستور داد تغییراتی در کابینه عربستان صورت گیرد و بر اساس آن، شماری از وزرا از پست‌های خود کنار گذاشته شدند که از جمله مهمترین آن‌ها عادل الجبیر، وزیر امور خارجه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

المیادین افزود: هر کسی که زندگی نامه و کارنامه شغلی عادل الجبیر را مطالعه کند متوجه می‌شود سفیر سابق ریاض در واشنگتن یکی از مهمترین کانال‌های ارتباط عربستان با دولت آمریکا در طول ۳۰ سال گذشته بوده است. این مسئله باعث شده بود تا منتقدان الجبیر او را متهم کنند در حدی به آمریکا عشق می‌ورزد که بیشتر از اینکه عربستانی باشد آمریکایی است. طبق موازین دیپلماتیک، برکناری عادل الجبیر و تعیین او به عنوان وزیر مشاور در امور خارجی دولت، چیزی شبیه به مجازات است و چه بسا نشانه‌ای برای ناکامی و شکست‌های او در عمل به وظایفش باشد. اکنون سؤال این است که عادل الجبیر در چه زمینه‌هایی شکست خورد و دچار ناکامی شد؟

نخست یمن؛ از ساعت‌های آغازین جنگ عربستان علیه یمن نگاه‌ها به الجبیر معطوف شد که در آن زمان در شبکه‌های تلویزیونی حاضر می‌شد و جزئیات این حمله و توجیهات آن را شرح می‌داد. وی بار‌ها اعلام کرد حملات ائتلاف سعودی به یمن به منزله کسب یک پیروزی بزرگ برای عربستان است. گذشت سه سال از جنگ یمن کافی بود تا او موضع خود را در این زمینه تغییر دهد و اخیرا اعلام کند راه حل بحران یمن فقط سیاسی است.

دوم سوریه؛ "کناره گیری یا مواجه شدن با گزینه نظامی" و "بشار اسد جایی در آینده سیاسی سوریه ندارد"، این‌ها نمونه‌ای از اظهارات عادل الجبیر پس از انتخاب شدن به عنوان وزیر خارجه عربستان بود. وی همچنین بار‌ها تهدید به علمیات نظامی علیه سوریه کرد، اما تهدید‌های او از حد اظهارات رسانه‌ای عبور نکرد و با گذشت زمان هیچ کدام عملی نشد و محوری که عربستان نوک پیکان آن بود دچار شکست شد.

سوم بحران قطر؛ ناظران عملکرد سیاسی الجبیر را در بحران کشو‌های حاشیه خلیج فارس و محاصره قطر بی نتیجه توصیف کردند، به طوری که به وضوح در تشکیل ائتلافی علیه قطر که کشور‌های مؤثر در عرصه تصمیم گیری جهانی را شامل شود، شکست خورد.

چهارم پرونده قتل خاشقجی؛ در پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی، عادل الجبیر پس از گذشت ۱۸ روز از حادثه مواضعی اتخاذ کرد که با مواضع رسمی در تضاد بود. او تأیید کرد خاشقجی در داخل ساختمان کنسولگری در استانبول به دلیل ارتکاب یک اشتباه بزرگ کشته شده است، ولی در اظهارات بعدی سخنان خود را نقض کرد و گفت: عربستان از کیفیت کشته شدن خاشقجی اطلاعی ندارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عربستان سوریه قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۱۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرایی «شایسته» از عادل فردوسی پور

کافه رستوران شایسته میزبان عادل فردوسی پور بود.

عادل فردوسی پور مجری نام آشنای دنیای فوتبال شبی را به همراه عوامل اجرایی تیم رسانه ورزش در کافه رستوران شایسته واقع در منطقه درکه گذراند.

کافه رستوران شایسته یکی از زیباترین مراکز تفریحی و پذیرایی در شمال تهران است که امکانات متنوعی را در اختیار مهمانان قرار می دهد. گروه رسانه ورزش با سرپرستی فردوسی پور، ضیافت مجلل و رنگارنگ خود را در این مجموعه برگزار کرده و از امکانات آن لذت بردند.

اگر تجربه این مجری محبوب و قدیمی برای شما هم جذاب است بد نیست سری به مجموعه بزرگ شایسته واقع در درکه پشت خانه معلم بزنید.

برخی امکانات رستوران شایسته عبارتند از:
-پارکینگ مستقل
-فضای بازی کودکان
-آلاچیق و فضای سبز
-موسیقی زنده
-انواع غذاهای ایرانی و خارجی
-تالارپذیرایی
-کافی شاپ
-روف گاردن

دیگر خبرها

  • عادل فردوسی‌پور پس از چند سال در صداوسیما
  • ببینید | فوری؛ بازگشت عادل فردوسی‌پور به صداوسیما پس از چند سال
  • عادل فردوسی‌پور به صدا و سیما بازگشت / مراسم یادبود مسعود اسکویی در مسجد بلال
  • حضور عادل فردوسی پور در مراسم ختم مسعود اسکویی + فیلم
  • کار بزرگ نوشاد عالمیان در عربستان؛ شکست نفر چهارم رنکینگ جهان
  • شاهکار نوشاد عالمیان با شکست نفر ۴ رنکینگ جهانی تنیس روی میز
  • بارانی از موشک بر سر صهیونیست‌ها/ شلیک ۷۰ موشک از سمت لبنان
  • پذیرایی «شایسته» از عادل فردوسی پور
  • تاکید مقاومت فلسطین بر کارشکنی اشغالگران در مذاکرات/ الرشق رژیم صهیونیستی را تهدید کرد
  • پیروزی نوشاد عالمیان مقابل رنکینگ ۲۹ جهان در مسابقات عربستان