Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد - ایرنا - رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: با توجه به تحریم ها و شرایط اقتصادی کشور، وقف با نیات متناسب با نیاز جامعه از جمله تولید علم، دانش و فناوری، مشاغل دانش بنیان و حمایت از تولید مورد توجه بسیار قرار دارد.

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی پنجشنبه شب در جمع کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در مشهد افزود: ترویج این نوع وقف در جهت رفع مشکلات اقتصادی و اشتغالزایی از رویکردهای اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: سنت حسنه وقف، کارکردی برای رفاه مردم با نیت قرب الهی است لذا جنبه اجتماعی موقوفات یکی از ابعاد اصلی وقف است و مردم باید ثمرات وقف را در جامعه ببینند.
وی گفت: واقفان با وقف اموال خود اقدام به ساخت حسینه، حمام، مسجد، درمانگاه، مدرسه و امثال آن می کنند زیرا به فکر منفعت رساندن به مردم و باقیات صالحات برای خود هستند و این کارکرد اجتماعی وقف است.
حجت الاسلام خاموشی با بیان اینکه سعی ما در سازمان اوقاف و امور خیریه اجرای امینانه نیت های واقفان است، اظهار امیدواری کرد این سازمان در حوزه وقف جدیدترین خدمات و بهترین کارکرد را داشته باشد.
تاکنون 175 هزار موقوفه در کشور به ثبت رسیده و بیش از 600 نوع نیت واقفان احصا شده که بیشتر آن در زمینه برگزاری مراسم ماه های محرم و صفر است.
هشت هزار بقعه متبرکه بیش از 10 هزار امامزاده نیز تحت مدیریت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور قرار دارد.
7489 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي وقف حمايت از توليد مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۲۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین

امیرعبداللهیان ضمن قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین، بر اهمیت تعامل و هماهنگی بین کشورهای بزرگ اسلامی در حمایت از مساله فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی بعنوان خواست مشترک ملت‌های مسلمان و همه مردم جهان تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسن محمود وزیر امور خارجه بنگلادش در حاشیه اجلاس سران اسلامی در بانجول، در  دیدار  امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، به گفتگو و تبادل نظر  در مورد روند توسعه روابط تهران و داکا و همچنین مسائل مورد اهتمام مشترک از جمله موضوعات در دستور کار اجلاس سران اسلامی پرداخت.

 امیرعبداللهیان ضمن قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین، بر اهمیت تعامل و هماهنگی بین کشورهای بزرگ اسلامی در حمایت از مساله فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی بعنوان خواست مشترک ملت های مسلمان و همه مردم جهان تاکید کرد.

حسن محمود وزیر امور خارجه بنگلادش نیز ضمن ابراز خرسندی از فرصت دیدارش با همتای ایرانی، موضع اصولی و قاطع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین را ارزشمند و تحسین برانگیز خواند.

وزیر خارجه بنگلادش در این دیدار بر ضرورت اقدام فوری و قاطع کشورهای اسلامی برای توقف جنایات رژیم اسرائیل در غزه تاکید کرد.

متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیاگفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیاامیرعبداللهیان عازم گامبیا شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان از مواضع بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین قدردانی کرد
  • قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین
  • هر فردی می‌تواند حساب بانکی خود را وقف کند
  • نزدیک به ۳ میلیارد تومان وقف پول انجام شده است + فیلم
  • اقدامات هیئت امنای با تجربه؛ جهش خوبی برای احیای موقوفات
  • حمایت از تولید؛ اولویت سازمان غذا و دارو
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • سند تحول قضایی به مثابه قانون اساسی و نقشه راه دستگاه قضایی است
  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان