Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل بین الملل گفت: هدف اصلی در میان کشورهای اروپایی بهبود روابط تجاری با آمریکا است و هیچ کدام حاضر نیستند که روابط تجاری خود را با آمریکا قربانی ارتباط با ایران کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فواد ایزدی کارشناس مسائل بین الملل در خصوص اعلام مکانیزم مالی ویژه از سوی اروپا تا پایان سال میلادی جاری، اظهار داشت: ما نباید چندان به طرف اروپایی امیدوار باشیم چرا که از نظر آنها چه مکانیزم مالی ویژه جهت تداوم همکاری با ایران ارائه شود چه نشود، چه به ایران امتیاز بدهید یا ندهید ایران در برجام خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: تا زمانی که این ذهنیت بین اروپایی ها در خصوص ایران وجود داشته باشد، این وضعیت هم ادامه خواهد داشت و آنها خود را ملزم به ارائه امتیازی بیشتر و یا رفتاری بهتر نسبت به ایران نمی بینند.

ایزدی تصریح کرد: اروپایی ها در بسیاری از حوزه‌ها هم فکر و همسو با آمریکایی‌ها هستند و طبعاً اگر آنها مجبور به انتخاب میان ایران و آمریکا شوند، انتخاب آنها آمریکا است و البته این انتخاب آنها ده ها سال پیش صورت گرفته و همچنان ادامه دارد.

بنابر گزارش مهر، این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه قرار بود چند هفته پس از خروج آمریکا از برجام اروپایی ها مکانیزم مالی ویژه را تهیه و مراحل اجرایی آن را آغاز کنند، افزود: امروز پس از گذشت هشت ماه از زمان خروج آمریکا از برجام، اروپایی ها وعده آغاز اجرایی شدن این مکانیسم را تا پایان سال میلادی جاری می‌دهند و این موضوع به دلیل آن است که آنها خروج ایران از برجام را جدی تلقی نمی کنند.

وی افزود: خانم موگرینی حرف های خوبی می زند اما به واقع از قدرت لازم جهت عملیاتی کردن مواضعش بهره مند نیست. شما ببینید، دوره خانم موگرینی حدود یک سال دیگر تمام می شود، از سوی دیگر دولتی که در ایتالیا روی کار بود و از آن دولت وی به اتحادیه اروپا معرفی شد دیگر در آن کشور وجود ندارد و دولت دیگری در ایتالیا روی کار آمده است که از خانم موگرینی هم حمایت نمی‌کند.

ایزدی ادامه داد: شاید بتوان این طور گفت که کار خانم موگرینی حرف‌های خوب زدن و اجرا نکردن است که تاکنون هم این کار را به خوبی انجام داده است.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه امروز موضوعی به نام اتحادیه اروپا به معنای واقعی کلمه آن نداریم چرا که هر یک از کشورهای اروپایی در حوزه های مختلف با یکدیگر رقابت دارند، افزود: یکی از حوزه های رقابتی میان کشورهای اروپایی، تلاش برای بهبود هرچه بهتر روابط دوجانبه آن کشور ها با این دولت امریکا است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجا که هدف اصلی در میان کشورهای اروپایی بهبود روابط تجاری با آمریکا است بنابراین موضوع ایران از اهمیت بالایی برای آنها برخوردار نیست و هیچ کدام حاضر نیستند که روابط تجاری خود با را آمریکا قربانی ارتباط با ایران کنند.

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۲۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور

سیدحسن مرتضوی، معاون سفارت ایران در کابل با نوراحمد اسلام‌جار، والی هرات در «باغ اسلامی» این شهر دیدار و درباره توسعه روابط تجاری، اقتصادی دو کشور گفتگو کردند.

در این دیدار طرفین پیرامون موضوعات مرزی و امنیت مرزهای دو کشور، روابط تجاری و اقتصادی و همچنین تسهیل در امر صدور روادید برای شهروندان افغانستان گفتگو نمودند. 

سید حسن مرتضوی در این دیدار اظهار داشت که امنیت و آرامش در افغانستان را برای همه کشورهای منطقه مفید است؛ وی همچنین تاکید نمود در سایه آرامش و امنیت به ویژه در مرزهای دو کشور، فعالیت تجار و فعالان افغانستانی و ایرانی افزایش خواهد یافت.

این دیپلمات ارشد ایرانی با تاکید بر لزوم حمایت از تجار و فعالان اقتصادی، تسهیل در صدور روادید برای شهروندان افغانستان را امری مهم در پیشگیری از ترددهای غیرقانونی به ایران عنوان نمود.

مولوی نوراحمد اسلام‌جار نیز آرامش و امنیت را نیاز اساسی برای ترقی و پیشرفت دو کشور دانسته و تصریح نمود که حکومت سرپرست افغانستان هیچگاه به دنبال برهم زدن آرامش منطقه نبوده و نیست.

والی هرات همچنین با تاکید بر اینکه پیشرفت افغانستان و عمران و آبادانی هرچه بیشتر این کشور را از اولویت های مقامات حکومت سرپرست می‌باشد، راه‌آهن خواف، هرات را یک پروژه مهم و حیاتی برای هر دو کشور خوانده و بر لزوم بهره برداری هرچه سریعتر از این پروژه تاکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه