Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-وزیر علوم با بیان اینکه باید حساسیت‌های مقام معظم رهبری را در توسعه علمی و علم نافع، درک، حمایت و ترویج کنیم، گفت: انتظار عموم از دانشگاه‌ها این است که مشکلات جامعه و کشور را حل کنند.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در همایش سراسری مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: براساس مصوبه قانون برنامه ششم باید ساماندهی اساسی در مراکز آموزش عالی صورت گیرد و دانشگاه‌های بزرگ استانها با تجمیع دانشگاه‌های کوچک و ضعیف استانها در قالب یک دانشگاه سعی کنند شاخص‌های آن دانشگاه را ارتقا دهند، در این راستا بحث انحلال دانشگاه‌ها مطرح نیست؛ بلکه انسجام و اتحاد و انجام کارهای علمی مشترک مدنظر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آمار نشان می‌دهد که ۹۰ در صد جوانان و نوجوانان به وجود خداوند و معاد معتقد هستند، اظهار داشت: این آمار خوبی است که دفاتر نهاد و همچنین سایر مسئولان دانشگاهی باید در افزایش این میزان کوشا باشند.

وزیر علوم افزود: جامعه دانشگاهی و به‌ویژه دانشجویان عزیز شاید در مواردی انتقادهایی داشته باشند ولی در آخر کار آرامش و اطمینان و امیدواری به آنان باز می‌گردد و دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این آرامش و اطمینان‌دهی به دانشجویان نقشی اساسی ایفا می‌کند.

غلامی با بیان اینکه به‌دلیل محدودیت‌ها در اجرای برنامه‌ها در دانشگاه‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم، گفت: در ستاد وزارت اموری را که اثرات کارهای اجرایی را افزایش دهد، حتماً اعمال می‌کنیم و در این راستا از تمامی اقشار و نخبگان دانشگاهی و به‌ویژه از نمایندگان دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها تقاضا می‌کنیم جهت کمک به ساماندهی امور ما را یاری دهند.

وی افزود: خوشبختانه در این دوره در ارتباط با دفتر نهاد رهبری هیچ مشکلی نداریم و هر از گاهی معاونان وزارت با رئیس و معاونان این نهاد جلساتی را ترتیب می‌دهند که این به نفع ماست و امیدوارم این هماهنگی به دانشگاه‌ها هم سرایت کند.

وزیر علوم با بیان اینکه باید حساسیت‌های مقام معظم رهبری را در توسعه علمی و علم نافع، درک، حمایت و ترویج کنیم، گفت: انتظار عموم از دانشگاه‌ها این است که مشکلات جامعه و کشور را حل کنند.

غلامی افزود: در راستای خدمات دانشگاه‌ها به جامعه، برای اعضای هیئت علمی فرصت مطالعاتی در بخش صنعت تدوین و ابلاغ شده و در این راستا برای تبدیل وضعیت، اعضای هیئت علمی پیمانی در سال ۹۸ باید ۶ ماه فرصت مطالعاتی بگذرانند و سپس رسمی شوند.

وی افزود: امسال در هفته پژوهش و فناوری برای اولین بار از بخش صنعت و سایر بخش‌ها خواهش کردیم نیازهایشان را اعلام کنند و دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی نیز در راستای انجام این نیازها اعلام آمادگی کنند و تلفیقی از این دو پدید آید که همه این موارد به‌عنوان یک بسته مطرح شود تا دانشگاه به‌صورت عملیاتی به کمک بخش صنعت و خدمات برود.

وزیر علوم گفت: با پیروی از فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص لزوم کند نشدن شدن سرعت علمی کشور، شورای عالی عتف را در حوزه پژوهشی ساماندهی کردیم و معتقدیم در این راستا رتبه‌های علمی کشور در مجامع بین‌المللی نباید کاهش یابد.

غلامی در ادامه افزود: درانتصاب روسای دانشگاه‌ها هم روسای جدید به‌طور متوسط ۹ سال جوان‌تر از روسای قبلی هستند و معتقدیم نباید توان مدیریتی تنها در ید مدیران سالخورده و بازنشسته باشد.

وی افزود: در حوزه فرهنگی تشکل‌ها، کانون‌ها و انجمن‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها به خوبی فعال بوده و نکته مهم این است که در یک سال گذشته دانشگاه‌ها منشا هیچ تلاطم اجتماعی نبودند.

وزیر علوم با اشاره به اینکه دانشجویان ما به‌دنبال بحث‌های تشنج‌آفرین در دانشگاه‌ها نیستند، گفت: اگر انتقادی هم از سوی دانشجویان صورت می‌گیرد، عمقی نیست و اگر خطایی هم صورت می‌گیرد باید همگی تلاش کنیم تا این موارد در داخل دانشگاه حل و فصل شود.

وی گفت: در حوزه آموزش تعداد زیادی از دروس و سرفصل‌های درسی دانشگاهی بازنگری شده و در حال انجام است.

به گفته وزیر علوم، براساس مصوبه قانون برنامه ششم باید ساماندهی اساسی در مراکز آموزش عالی صورت گیرد و دانشگاه‌های بزرگ استان‌ها با تجمیع دانشگاه‌های کوچک و ضعیف استان‌ها در قالب یک دانشگاه سعی کنند شاخص‌های آن دانشگاه را ارتقا دهند، در این راستا بحث انحلال دانشگاه‌ها مطرح نیست بلکه انسجام و اتحاد و انجام کارهای علمی مشترک مد نظر است.

وزیر علوم در پایان گفت: کارهای خوبی هم در حوزه خیرین دانشگاه‌ساز صورت گرفته و از شما نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تقاضا می‌کنیم تا کمک کنید این سنت حسنه تقویت شود و با کمک به خیرین بتوانیم قدم‌های موثری در ساخت و ساز دانشگاه‌ها و سایر مواردی از این قبیل برداریم.

منبع: فارس

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۲۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوطالب شفقت به مناسبت هفته بسیج سازندگی طی پیامی این هفته را به جهادگران بسیجی تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنینَ (عنکبوت ۶٩)

نعمت خدمتگزاری را و توان خدمتگزاری را که خدای متعال به شما هدیه کرده است، قدر بدانید؛ خدا را شکر کنید؛ افزایش این گنجینه معنوی را از خدا بخواهید. (مقام معظم رهبری)

بسیج سازندگی از ابتدای تشکیل خود به فرمان مقام معظم رهبری مدظله‌العالی تا به امروز به‌عنوان الگویی از خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه شناخته می‌شود.

مجموعه اقدامات هدفمند و جهادگونه بسیج سازندگی در محرومیت‌زدایی و خدمت به مردم خوش درخشیده و از طریق به‌کارگرفتن ظرفیت‌ها و استعدادهای درونی کشور و بهره‌گیری از فرهنگ و تفکر بسیجی بسیار مؤثر بوده است.

ویژگی ممتاز بسیج سازندگی اتکا به مردمی است که باایمان به اسلام و ولایت‌فقیه همواره وجود خود را بر محور ولایت معنا می‌کنند.

وجه دیگر بسیج سازندگی حضور جهادگران در جبهه نبرد اقتصادی است، بسیجیانی که در جهادی دیگر با لبیک به فرمان مقام معظم رهبری وارد عرصه تولید و اشتغال‌زایی شدند تا در جنگ نابرابر اقتصادی که دشمنان نظام و انقلاب برای به‌زانودرآوردن ملت شریف ایران علم کردند جانانه مقابله کنند.

بدون شک، بسیج سازندگی در سالی که مقام معظم رهبری آن را با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری فرموده‌اند، سرمشقی دیگر برای افزودن بر دامنه مجاهدات خود یافته و با تمام توان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود، برای تحقق درخشان این خواسته «ولی‌امر مسلمین» تمام توان و تلاش خود را مخلصانه معطوف خواهد نمود.

اینجانب از تلاش‌های تمامی جهادگران بسیجی، مخلص و همیشه در صحنه به‌ویژه مجاهدت‌های جهادگران ولایت‌مدار لرستان که در عرصه‌های مختلف سازندگی و خدمات‌رسانی زحمات فراوانی کشیده و در مسیر رفع محرومیت قدم برمی‌دارند، صمیمانه تقدیر و تشکر نموده، امیدوارم در ادامه فعالیت‌های خود در عمل به منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) و تحقق آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی، گام‌های بزرگ‌تر و پرافتخارتری بردارند و با برنامه‌ریزی برای استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های بی‌نظیر استان لرستان در مأموریت‌های محوله، راه‌های رسیدن به توسعه استان را کوتاه‌تر نمایند، توفیق روزافزونتان را از خداوند منان مسئلت می‌نمایم.

کد خبر 6097686

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبری درتبریز
  • مُلک و مِلک مولود مانای معلم است
  • طرح دانشگاه حکمت بنیان در ۱۰ دانشگاه اجرایی شد
  • طرح آمایش سرزمین ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • ریشه پیوند دانشگاه با صنعت و جامعه در نمایش علم توسط دانشگاه است
  • شکل‌گیری امید‌آفرینی در جامعه پس از مشاهده دستاوردهای پژوهشی سمپادی‌ها
  • توان علمی دانشگاه فردوسی مشهد باید به حل مشکلات کمک کند