Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، وزارت امور خارجه بحرین روز جمعه به صورت رسمی اعلام کرد که فعالیت سفارت این کشور در دمشق دوباره از سر گرفته می شود.

 

به نوشته یورونیوز، تصمیم بحرین و امارات برای بازگشایی سفارتخانه های خود در سوریه که بسیاری آنرا نشانه پیروزی سیاسی و دیپلماتیک بشار اسد در منطقه توصیف کرده اند در حالی صورت می گیرد که ارتش سوریه پس از هشت سال جنگ، اینک کنترل بیش از دو سوم خاک این کشور را در دست دارند و همچنان به تنگ تر کردن محاصره شورشیان و تروریست ها ادامه می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزارت امور خارجه بحرین با صدور بیانیه ای ضمن اشاره به آغاز مجدد فعالیت دیپلماتیک در سفارتخانه خود در دمشق بر اهمیت تقویت نقش کشورهای عربی در حفظ استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرده است.

 

برخی منابع پیشتر از تصمیم بحرین برای بازگشایی سفارت خود در دمشق خبر داده و به نقل از منامه خواستار جلوگیری از دخالت خارجی در امور داخلی سوریه شده بودند.

 

امارات عربی متحده نیز بعد از ظهر پنج‌شنبه بعد از گذشت پنج سال سفارت خود در شهر دمشق را بازگشایی کرد.

 

امارات متحده عربی در سال ۲۰۱۲ و در حالیکه جنگ در سوریه شدت می‌گرفت، سفارت خود در دمشق را بست اما در روزهای اخیر، رسانه‌های خبری از اقداماتی برای تعمیر این ساختمان خبر داده و آن را نشانه بازگشایی سفارت دانسته بودند.

 

روز پنجشنبه عبدل حکیم نعیمی، کاردار سفارت امارات متحده عربی در دمشق، از این سفارت بازدید کرد و شاهد برافراشته شدن پرچم کشور خود بر فراز آن شد.

 

عبدل حکیم نعیمی گفته بود که بازگشایی سفارت امارات در دمشق اولین گام در جهت بازگشایی سفارتخانه‌های دیگر کشورهای عربی است.

 

یورونیوز با اشاره به بازگشایی سفارت امارات نوشت: «پرچم امارات روز پنجشنبه بر فراز سفارتخانه این کشور در دمشق به اهتزار درآمد تا پس از هشت سال آغازی باشد بر پایان تحریم و بایکوت های دیپلماتیک و سیاسی سوریه و همچنین نشانه ای دال بر باقی ماندن بشار اسد در قدرت برغم عدم تمایل کشورهای عربی و قدرت های پرنفوذ منطقه ای.»

 

به نوشته بی بی سی، بازگشایی سفارت امارات می‌تواند به معنی آغاز روند پذیرش مجدد سوریه در جهان عرب و بازگشت به اتحادیه عرب باشد.

 

این در حالی است که رویترز پیشتر به نقل از یک دیپلمات عرب گزارش داده که اکنون اکثریت کشورهای عضو اتحادیه عرب، به جز سه چهار کشور می‌خواهند که سوریه به اتحادیه بازگردد، اگرچه تاکنون طرحی رسمی در این زمینه ارائه نشده است.

 

به گزارش رادیو فردا، پیش از این نیز احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب که یک دیپلمات مصری است، گفته بود که تعلیق سوریه از این اتحادیه اقدامی «شتاب‌زده» بوده است.

 

اوایل دسامبر، عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان، نخستین رهبر یک کشور عرب بود که پس از سال‌ها به سوریه سفر کرد.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: امارات سفارت دمشق جام نیوز امارات متحده عربی سوریه بشار اسد بحرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۲۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد

به گزارش صدای ایران از ایسنا، امارات متحده عربی، شریک امنیتی ایالات متحده، اولین کشور عربی بود که نیروگاه هسته‌ای را با افتتاح نیروگاه «براکه» ساخت کره جنوبی در ابوظبی در سال ۲۰۲۱ آغاز کرد.

به نقل از رویترز، منابع آگاه که نامشان فاش نشده است، عنوان کردند امارات متحده عربی قصد دارد امسال مناقصه‌ای را برای ساخت چهار رآکتور جدید در ماه‌های آینده راه‌اندازی کند.

این منابع گفتند امارات می‌خواهد مناقصه برگزار کند و ساخت‌وساز را در اوایل امسال آغاز کند تا نیروگاه جدید تا سال ۲۰۳۲ برای رفع نیاز‌های انرژی پیش‌بینی‌شده به بهره‌برداری برسد.

مناقصه برای همه پیشنهاددهندگان بالقوه از جمله شرکت‌های آمریکایی، چینی و روسی آزاد خواهد بود.

سازمان فدرال نظارت هسته‌ای این کشور در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌ریزی برای ایجاد دومین نیروگاه هسته‌ای گفت که آماده است در صورت تصمیم دولت برای ساخت نیروگاه‌های جدید، مجوز‌ها و مقررات لازم را بررسی و صادر کند.

امارات متحده عربی که در سال ۲۰۰۹ توافقنامه همکاری در زمینه انرژی هسته‌ای را با آمریکا امضا کرد، می‌گوید برنامه هسته‌ای این کشور صلح‌آمیز است و هدف آن تنها تولید انرژی برای کاهش وابستگی به نفت است.

امارات یکی از کشور‌هایی بود که در اجلاس آب و هوای COP ۲۸ که در اواخر سال گذشته در دبی برگزار شد، توافق نامه‌ای را امضا کرد تا تولید انرژی هسته‌ای جهان را طی چهار دهه آینده سه برابر کند.

در دیگر نقاط خاورمیانه، مصر درحال‌توسعه اولین نیروگاه هسته‌ای خود است که توسط روسیه ساخته شده است. عربستان سعودی قصد دارد برنامه هسته‌ای غیرنظامی داشته باشد، اما تاکنون از امضای توافقنامه همکاری با ایالات متحده که مانع از غنی‌سازی اورانیوم این کشور خلیج‌فارس می‌شود، خودداری کرده است.

ساخت چهارمین راکتور نیروگاه براکه از نوع APR-۱۴۰۰ با طراحی کره‌ای در ژوئیه ۲۰۱۵، سه سال پس از شروع کار بر روی اولین راکتور براکه آغاز شد. سه راکتور اول اکنون به طور کامل تحت نظارت FANR فعال هستند.

نیروگاه هسته‌ای براکه که توسط کره جنوبی ساخته شده و در ابوظبی در ساحل به سمت عربستان سعودی و قطر قرار دارد، انتظار می‌رود یک چهارم برق مورد نیاز این کشور را تامین کند.


دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود