Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، وزارت امور خارجه بحرین امروز -جمعه- به صورت رسمی اعلام کرد که فعالیت سفارت این کشور در دمشق دوباره از سر گرفته می‌شود.

تصمیم دو کشور یاد شده برای بازگشایی سفارتخانه‌های خود در سوریه که بسیاری آن را نشانه پیروزی سیاسی و دیپلماتیک «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه در منطقه توصیف کرده‌اند، در حالی صورت می گیرد که ارتش و نیروهای هوادار دولت پس از هشت سال مناقشه داخلی اینک کنترل بیش از دو سوم خاک این کشور را در دست دارند و همچنان به تنگ‌تر کردن محاصره تروریست‌ها ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امور خارجه بحرین با صدور بیانیه‌ای ضمن اشاره به آغاز مجدد فعالیت دیپلماتیک در سفارتخانه خود در دمشق بر اهمیت تقویت نقش کشورهای عربی در حفظ استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرده است.

برخی منابع پیشتر از تصمیم بحرین برای بازگشایی سفارت خود در دمشق خبر داده و به نقل از منامه خواستار جلوگیری از دخالت خارجی در امور داخلی سوریه شده بودند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سفارت بحرین در دمشق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۳۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: به اخراج وابسته نظامی روسیه توسط لندن پاسخ می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: به اخراج وابسته نظامی روسیه توسط لندن پاسخ مناسب خواهیم داد.

در بیانیه صادره از سوی سخنگوی وزارت خارجه روسیه که در اختیار خبرگزاری ریانووستی قرار گرفت، آمده است: مسکو پاسخ مناسبی به اخراج وابسته نظامی خود توسط لندن خواهد داد.

این در حالیست که پیشتر وزیر کشور انگلیس گفته بود که لندن وابسته نظامی روسیه را اخراج می کند و وضعیت دیپلماتیک برخی از املاک و مستغلات متعلق به روسیه را هم لغو خواهد کرد.

جیمز کلورلی، وزیر کشور انگلیس پیشتر در این خصوص گفته بود که بریتانیا وضعیت دیپلماتیک برخی از املاک و مستغلات متعلق به روسیه را لغو می کند.

وزیر کشور انگلیس در ادامه افزود: ما وابسته نظامی روسیه را که یک افسر اطلاعات نظامی اعلام نشده است، اخراج می‌ کنیم. لندن محدودیت های جدیدی را نیز برای دریافت روادید دیپلماتیک برای روس ها وضع کرده است؛ از جمله محدود کردن مدت زمانی که دیپلمات‌ های روسیه می‌ توانند در بریتانیا سپری کنند.

این در حالیست که روسیه تا کنون بارها اعلام کرده است که اتهام زنی های غرب علیه این کشور فاقد هرگونه سند و مدرک بوده و لذا آن ها را نمی پذیرد و با آن ها مقابله به مثل خواهد کرد.

کد خبر 6100746

دیگر خبرها

  • مسکو: به اخراج وابسته نظامی روسیه توسط لندن پاسخ می‌دهیم
  • دستگیری فرد مدعی نفوذ در سفارتخانه‌ها برای اخذ ویزا
  • امیرعبداللهیان: در مسیر بازگشت روابط عادی دیپلماتیک بین ایران و مصر هستیم
  • ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند
  • گرامیداشت اربعین شهادت شهدای کنسولگری ایران در دمشق برگزار شد
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • مراسم چهلم شهدای حمله به کنسولگری ایران در دمشق فردا برگزار می‌شود
  • مراسم چهلم شهید زاهدی و یارانش فردا برگزار می‌شود
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • آمدوشدهای غیرمنتظره دیپلماتیک/ نگاهی به سفر ناگهانی نچیروان بارزانی و هیئت بلندمرتبه همراهش به ایران