Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@11:56:07 GMT

گسترش اعتراضات در تونس در سومین شب متوالی

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۴۳۰۷۰

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از حسام‌الدین جبابلی، سخنگوی نیروهای ضد اغتشاش تونس نوشت، تظاهرات در شش شهر مختلف این کشور بالا گرفته و نیروهای امنیتی ۲۲ تظاهرکننده را تاکنون بازداشت کرده‌اند.

عبدالکریم الهارونی، رئیس شورای جنبش النهضة تونس گفت، این جنبش از نخست وزیر خواسته همه توان خود را برای کنترل معترضان به کار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تظاهرات در تونس پس از انتشار فیلمی توسط عبدالرزاق زرقی، عکاس خبری تونس پیش از خودسوزی‌اش آغاز شد که در آن نسبت به اوضاع کشور و میزان بیکاری اظهار ناامیدی کرده بود.

همچنین مقامات محلی شهر قصرین اعلام کردند، شخص دیگری نیز تهدید به خودکشی کرده که پلیس او را بازداشت کرده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۳۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان دانشگاه‌های اکسفورد و کمبریج به جنبش حامیان فلسطین پیوستند

دانشجویان دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج در انگلیس با الگو گرفتن از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا اقدام به برپایی چادرهایی در محوطه دانشگاه به‌منظور حمایت از فلسطینی‌ها کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دانشجویان دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج در انگلیس با الگو گرفتن از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا اقدام به برپایی چادرهایی در محوطه دانشگاه به منظور ابراز حمایت از فلسطینی‌ها کردند.

تارنمای اسکای نیوز نوشت: برپایی این چادرها شبیه آنچه است که در چند هفته اخیر در دانشگاه‌های آمریکا مشاهده و به بازداشت تقریباً ۲۵۰۰ معترض منجر شده است.

اعتراضات در خارج از کالج کینگ در دانشگاه کمبریج و موزه پیت ریورز در آکسفورد آغاز شد.

خبرنگار اسکای نیوز در گزارشی میدانی از این اعتراضات نوشت: گروه موسوم به «اردوی منطقه آزاد شده» در دانشگاه آکسفورد چادرهایی را روی زمین برپا کرده‌اند. آن‌ها شعار می‌دادند «باران ببارد یا زیر آفتاب، ما فلسطین را آزاد خواهیم کرد.»

کندال گاردنر، دانشجوی یهودی دانشگاه آکسفورد به اسکای نیوز گفت: «تحت تأثیر اعتراضاتی که در سراسر جهان رخ داده، قرار گرفته است.»

وی افزود: دانشگاه‌های آمریکا زنجیره جهانی فعالان دانشجویی حامی فلسطین را آغاز کردند.

این دانشجو گفت: ما شش خواسته داریم که در صدر آن‌ها مسدود کردن دارایی‌های مالی گسترده دانشگاه است که برای (رژیم) اسرائیل منفعت دارد. تا زمانی که خواسته‌هایمان برآورده نشده است، همین‌جا می‌مانیم.

سازمان «آکسفورد برای فلسطین» نیز اعلام کرد: خواسته‌های دانشجویان شامل چنین مواردی همچون افشای کل دارایی‌های دانشگاه، واگذاری دارایی‌ها، اصلاح سیاست سرمایه‌گذاری، تحریم روابط نهادی، کنار گذاشتن بانک بارکلیز (شرکت سرمایه‌گذاری انگلیس) و احیا و سرمایه‌گذاری مجدد است.

بسیاری از دانشجویان در سراسر انگلیس اعتراضات علیه جنگ غزه را آغاز کرده‌اند و اقدام به برپایی چادرهای اعتراضی در شهرهایی مانند منچستر، نیوکاسل، بریستول و لیدز کرده‌اند.

دانشجویان حامی فلسطین در انگلیس به غیر از چادر زدن‌هایی که از روز دوشنبه آغاز شده، تاکنون تلاش کرده‌اند مانع اجرای برنامه موسوم به «روزهای آزاد» شوند که طی آن امکان بازدید عمومی از فضای دانشگاه برای بررسی مناسب بودن تحصیل در آن برای والدین و دانشجویان فراهم می‌شود.

معترضان به تازه‌واردها و والدین آن‌ها گفتند که اگر برای تحصیل در دانشگاه ترینتی کمبریج تقاضا دهند، «همدست نسل‌کشی اسرائیل خواهند بود.»

موج اعتراضات در دانشگاه‌های انگلیس به دنبال درگیری‌های خشونت‌آمیز در دانشگاه‌های آمریکا به‌ویژه دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شده است.

گروه‌های معترض در انگلیس از دانشگاه‌های خود خواسته‌اند از سرمایه‌گذاری در شرکت‌های صهیونیستی به دلیل جنایات نظامی در غزه خودداری کنند.

به غیر انگلیس و آمریکا، دانشجویان در روزهای اخیر در کشورهای فرانسه، ایرلند و فنلاند نیز چادرهایی را در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات غزه برپا کرده‌اند.

کد خبر 751357

دیگر خبرها

  • دانشجویان دانشگاه‌های اکسفورد و کمبریج به جنبش حامیان فلسطین پیوستند
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین: این صدای آمریکاست! | چند دانشجو بازداشت شده‌ اند؟
  • ۳ دروغ بزرگ درباره تظاهرات دانشجویی در آمریکا
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • گسترش دامنه اعتراضات به ایرلند
  • ادامه اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا؛ بازداشت ۲۵ نفر در دانشگاه ویرجینیا
  • انتقاد شدید ماکرون از اعتراضات دانشجویی علیه جنگ غزه
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو