Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@14:32:48 GMT

درخواست ترکیه درباره پرونده خاشقچی

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۴۳۰۹۴

درخواست ترکیه درباره پرونده خاشقچی

ترکیه خواستار تحقیقات بین‌المللی پیرامون قتل جمال خاشقجی، نویسنده منتقد سعودی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «مولودچاووش اغلو»، وزیر خارجه ترکیه باردیگر بر ضرورت آغاز تحقیقات بین المللی درباره قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی تاکید کرد.

مولود چاووش اوغلو در این ارتباط اظهار داشت که عربستان تاکنون هیچ اقدامی برای تحقیقات پیرامون قتل خاشقجی انجام نداده است و این در حالی است که کلیه تحقیقات ترکیه پیرامون قتل خاشقجی روشن و شفاف بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیرخارجه ترکیه با انتقاد از رفتار عربستان در جریان تحقیقات پیرامون قتل خاشقجی، خواستار آغاز تحقیقات بین المللی در این ارتباط شد و گفت همه مدارک و اسناد را در اختیار افکارعمومی جهانی قرار خواهیم داد.

چاووش اوغلو همچنین اضافه کرد که عربستان محل جسد خاشقجی را اعلام نمی‌کند و فقط تصویر تقریبی از محل احتمالی دفن جسد را گفته‌اند، در صورتی که مقامات عربستان فردی را که مرتکب این قتل شده می‌شناسند و بهتر است مشخصات دقیق او ارائه دهند.

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی بود که کمتر از سه ماه پیش پس از مراجعه به ساختمان کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه ناپدید شد. اگرچه بسیار از مقامات امنیتی ترکیه همان روزهای نخست ناپدیدشدن خاشقجی، قتل احتمالی او را در کنسولگری عربستان تائید کردند، اما دادستانی عربستان ۲۲ روز بعد این قتل را تائید نمود، هرچند آن را به عوامل خودسر نسبت داد.

منبع: مهر

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۳۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده باغ ازگل اعلام شد

به گزارش خبرآنلاین از مهر، سخنگوی دستگاه قضا درباره شفافیت عملکرد دستگاه قضایی درباره پرونده‌هایی که مربوط می‌شود مانند پرونده باغ ازگل بیان کرد: درباره حجت الاسلام والمسلمین صدیقی باید گفت بعد از گزارشی که دادند و اظهاراتی که داشتند، پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و افرادی نیز احضار شدند و از ان‌ها تحقیقات مقدماتی به عمل آمده است و استعلامات لازم از مراجع ذیربط از جمله سازمان ثبت درباره نحوه واگذاری انجام شده و از شهرداری انجام شده و اظهارات سردفتری که انتقال در آنجا انجام شده نیز اخذ شده است. در نهایت از کسانیکه اطراف پرونده بودند تحقیقات شده است و این پرونده در مرحله انجام تحقیقات مقدماتی است و پس از تکمیل تحقیقات اطلاع رسانی‌های لازم در این زمینه صورت می‌گیرد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901318

دیگر خبرها

  • از آزادی بابک زنجانی تا بازداشت صاحب چای دبش و باغ ازگل
  • فیلم| سخنگوی قوه قضائیه: پرونده «باغ ازگل» در حال تکمیل تحقیقات مقدماتی است
  • جزئیاتی جدید از پرونده چای دبش
  • از ماجرای باغ ازگل صدیقی چه خبر؟
  • آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده باغ ازگل اعلام شد
  • جزئیات جدید درباره پرونده چای دبش
  • هشدار آمریکا به دیوان کیفری بین‌المللی پیرامون حکم بازداشت رهبران اسرائیل
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد