Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ متن این بیانیه بدین شرح است:

بسمه تعالی 

مصیبت جان باختن دختران خردسال مدرسه ابتدای زاهدان و فاجعه واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات که منجر به جان باختن ده دانشجوی این دانشگاه شد جامعه را در غم و ماتم فرو برد. 

مجمع نیروهای خط امام ضمن ابراز تاسف و اعلام مراتب تسلیت و همدردی با هموطنان و خانواده‌های داغدار و آرزوی علو درجات جان باختگان این حوادث، یاد آور می‌شود که بخش بزرگی از آنچه امروز جامعه را دائما آزده خاطر و مصیبت زده  می‌گرداند، بحران مدیریت و کارآمدی در برخی دستگاه‌های مسئول است که برون رفت از آن نیازمند به کارگیری روش‌هایی متناسب با زمان  و اقتضائات جامعه رو به توسعه امروز ایران است که صرفا با اتکا به بروکراسی های اداری و نظارت های دستوری سازمانی قادر به جلوگیری و مهار آن نخواهیم شد و ناکامیِ این قبیل روش های دستوریِ سازمانی، با اتلاف سرمایه های مادی و معنوی بسیاری همراه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بررسی ساده و سطحی این حوادث و توضیحات پیرامون آن به درستی ضعف ساختاری و عدم مدیریت و نظارت درست را به خوبی  نشان می‌دهد. 

سهل انگاری معلم پایه ابتدایی یک مدرسه  و قصور مدیران دانشگاه آزاد و گزارش‌های پیرامونی این فجایع نشان میدهد لزوم کاربست نظارت اجتماعی و فرهنگ دخالت مدنی در اصلاح بسیاری از نقصان‌ها و قصورهای مبتلا به امروز جامعه، نه تنها امری ضروری که امری حیاتی و خطیر است  

جامعه امروز با امکانات متعدد ارتباطی و ارتقاع گسترده دامنه اطلاعات باید به شکلی جدی و اساسی متقبل نظارتی متعهدانه در قبال امور پیرامون خود باشد و این امر فقط با پذیرش نظارت مدنی و گسترش فرهنگِ شهروندی مسئول و پیگری ممکن است . 

متاسفانه فقدان سازوکارهای حمایتی و تقویت کننده این جایگاه برای آحاد مردم و پذیرش هزینه‌های مترتب بر آن، در مقایسه با فواید غیر قابل انکار آن، همت و تلاش حاکمیتی را نیز می‌طلبد . 

مجمع نیروهای خط امام ضمن طلب آمرزش و علو درجات جان باختگان از درگاه خداوند متعال، تاکید دارد مسئولان کلیه امکانات لازم را برای درمان مصدومان این حادثه به کار گیرند همچنین ریشه یابی و مطالعه دقیق حلقه‌های به هم پیوسته‌ی این حوادث می‌تواند از تکرار چنین فجایع و حوادث مشابه جلوگیری نماید. انشاءالله. 

والسلام

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها دانشگاه آزاد آتش سوزی مدرسه زاهدان اتوبوس دانشگاه آزاد تصادف دانشگاه آزاد آتش سوزی مدرسه در زاهدان جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۳۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه امیرکبیر از دانشجویان آمریکا در حمایت از غزه

دانشگاه امیرکبیر طی بیانیه‌ای از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، دانشگاه امیرکبیر طی بیانیه‌ای از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان در آمریکا

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

در پی سیاست‌های حمایتی و ضدبشری ایالات متحده آمریکا از جنایات رژیم منفور صهیونیستی، در روز‌های اخیر و به رغم بایکوت خبری، شاهد انتشار تصاویری تأسف‌برانگیز و شرم‌آور از سرکوب و برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با اساتید و دانشجویان حامی فلسطین هستیم.

تصاویری که به روشنی مؤید رفتار‌های متناقض دولت آمریکاست که از یک طرف خود را به عنوان مهد آزادی بیان معرفی می‌کند و برای سایر کشور‌ها نسخه‌ی رعایت حقوق بشر می‌پیچد، اما از طرف دیگر؛ این‌گونه اساتید دانشگاهی و دانشجویان را به جرم حمایتِ مدنی از مردم مظلوم غزه، سرکوب، تهدید و اخراج می‌کند.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر بار دیگر ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، مواجهه‌ی بشردوستانه و شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و موضع همدلانه در دفاع از مظلومیت مردم غزه را تحسین نموده، سرکوب این اساتید و دانشجویان را توسط پلیس و دولت آمریکا که مؤید حمایت همه‌جانبه از جنایات رژیم صهیونیستی است قویاً محکوم می‌کند.

هیات رئیسه دانشگاه صنعتی امیرکبیر

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق «سوخت و اتباع غیرمجاز»
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین
  • نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند
  • حمایت دانشگاه امیرکبیر از دانشجویان آمریکا در حمایت از غزه
  • جامعه نخبگانی غرب، مفهوم نامه سال ۹۴ رهبر انقلاب را امروز درک کرد
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است