Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@03:33:35 GMT

اغلب گروه‌های سیاسی دچار خودشیفتگی هستند

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۴۳۴۶۹

اغلب گروه‌های سیاسی دچار خودشیفتگی هستند

به گزارش ایکنا حجت‎الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، امروز هفتم دی‎ماه، در سخنانی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران، به تبیین ابعاد مختلف خودشیفتگی در جامعه پرداخت و گفت: خودشیقفتگی ابعاد متعددی دارد که در اینجا سه بعد از این ابعاد را تشریح می‌کنم.
وی با اشاره به اینکه خودشیفتگی در عرصه سیاسی عامل سقوط است، گفت: اولین بُعد خودشیفتگی این است که انسان تحلیل خود را بهترین تحلیل بداند و بگوید هیچ کس تحلیلی بهتر از این ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام صادق(ع) این را خودشیفتگی به رأی و نظر خود می‎داند و می‎فرماید؛ کسی که دچار این خودشیفتگی شود به بی راهه می‎رود و ناتوان خواهد شد.
خطیب جمعه تهران راه مقابله با این نوع خودشیفتگی را شنیدن حرف‌های دیگران و در معرض گذاشتن نظرات خود عنوان کرد و افزود: حضرت علی(ع) در این زمینه می‌فرماید کسی که از نظرات دیگران استقبال کند خطای تحلیل خود را می‌فهمد و این کمک خواهد کرد در صراط مستقیم حرکت کند.
خاتمی در ادامه دومین بُعد خودشیفتگی را کم‌تحملی و بی‌تحملی بیان کرد و گفت: کسی که وارد عرصه جامعه و سیاست می‌شود باید تحمل او به اندازه یک دریا باشد، اما متأسفانه ظرفیت برخی سیاسیون ما به اندازه یک ته استکان هم نیست.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه به یکی از بیانات حضرت علی(ع) و نحوه مواجهه ایشان با مخالفان اشاره کرد و افزود: در مجلسی پیرمرد نامسلمانی با یکی از سخنان آن حضرت مخالفت داشته و تقاضای پاسخ دادن به سؤالات خود را داشت، کارگزاران امیر قصد برخورد با آن فرد را داشتند که امام مانع شدند و با تمام وجود پاسخ سؤالات آن پیرمرد را دادند تا حدی که آن شخص در پایان شهادتین را گفت.
وی با بیان اینکه مخالف را تحمل کردن نقطه مقابل خودشیفتگی سیاسی است به بعد سوم خودشیفتگی سیاسی اشاره و اظهار کرد: بعد سوم خودشیفتگی سیاسی باندسالاری، حزب‌سالاری و گروه‌سالاری است. من در این تحلیل نظر به هیچ گروهی ندارم چرا که اکثر گروه‌ها دچار این بیماری هستند. اینکه هر کسی در حزب من است بهتر از دیگران می ‌فهمد، تعصب بد است. بر اساس گفته امیرمومنان تعصب هم خوب دارد و هم بد. تعصب خوب دوست داشتن اطرافیان خود است و تعصب بد ارجح داشتن نظرات بد اطرافیان خود بر نظرات خوب مخالف است.
خاتمی نقطه مقابل خودشیفتگی را شایسته‌سالاری بیان کرد و گفت: نمونه‌هایی از شایسته‌سالاری در قرآن آمده است که «وَزَادَهُ بَسْطَةً فِي الْعِلْمِ وَالْجِسْمِ» یکی از آن موارد است که تالوت به یمن توانایی علمی و جسمی به عنوان فرمانده انتخاب شد. شایسته‌سالاری یعنی حضرت یوسف و خزانه‌داری ایشان در بارگاه عزیز مصر و ... . حضرت امیر(ع) در این زمینه بیانات متعددی دارد که هرکسی لیاقت و شایستگی دارد مسئولیت به او واگذار شود. 

این گزارش در حال تکمیل است ...

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا سیاسی نماز جمعه سیداحمد خاتمی هفته اول دی ماه 9دی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۳۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این عنکبوت بی رحم و خطرناک است(عکس)

عصر ایران - عنکبوت شکارچی گلسنگ (Lichen Huntsman Spider) با نام علمی Heteropoda boiei به نام عنکبوت گلسنگ نیز شناخته می شود و به سرده Heteropoda در خانواده Sparassidae تعلق دارد. این نوعی عنکبوت شکارچی است که در آسیا و استرالیا یافت می شود. این عنکبوت ها می توانند از نظر رنگ متفاوت باشند و ترکیب های رنگی مختلفی از آنها وجود دارد.

عنکبوت شکارچی گلسنگ برای شکار طعمه خود تار نمی تند، بلکه در میان خزه ها و گلسنگ ها کمین کرده و زمانی که طعمه در فاصله مناسب قرار گرفت، به آن حمله می کند. به واسطه ترکیب رنگ خود، آنها می توانند بین خزه ها و گلسنگ ها استتار کنند.

رژیم غذایی آنها بیشتر از حشرات و سایر بی مهرگان و گاهی اوقات مارمولک های کوچک تشکیل شده است. عنکبوت شکارچی گلسنگ اغلب در شکاف پوست درختان زندگی می کند. آنها می توانند بسیار سریع حرکت کنند و اغلب از پرش فنری در حین دویدن استفاده می کنند. این عنکبوت ها می توانند روی دیوارها و حتی سقف راه بروند.

در صورتی که یک عنکبوت شکارچی گلسنگ را بردارید، احتمال این که واکنش چسبیدن را از خود نشان دهد، زیاد است که جدا کردن حیوان از طریق تکان دادن را دشوار کرده و احتمال گاز گرفته شدن توسط آن را افزایش می دهد.

عنکبوت های ماده مدافعان سرسختی از کیسه های تخم و فرزندان خود هستند. در صورتی که تحریک شوند، آنها یک نمایش هشدار دهنده را به اجرا می گذارند. اگر هشدارها نادیده گرفته شوند، احتمال حمله و گاز گرفتن عنکبوت وجود دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرار عجیب عنکبوت گردباف نر پس از جفت‌گیری (+فیلم و عکس)

دیگر خبرها

  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • اعتراض نمایندگان تهران به وحیدی درباره تغییرات ری
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • این عنکبوت بی رحم و خطرناک است(عکس)
  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید/ رابطه عجیب صدای بلند خودرو و ابتلا به سادیسم، روان‌پریشی و خودشیفتگی
  • مقام ارشد حماس: اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)