Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌‌‌الاسلام سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران گفت:  نکته نخستی که می‌خواهم بگویم، میلاد پیامبر خداوند حضرت عیسی مسیح (ع) و هفته آینده سال نو ۲۰۱۹ میلادی است. بهترین توصیف را قرآن از حضرت عیسی (ع) بیان کرده که در سوره مریم آمده است.

اگر حضرت عیسی (ع) در جمع ما بود در خط مقدم ابراز انزجار از جنایتکاران بود

وی ادامه داد: ما مسلمانان حریم ویژه‌ای برای این پیامبر خدا قائل بوده و معتقد هستیم با ظهور حضرت حجت ابن الحسن (ع)، حضرت عیسی (ع) هم به زمین خواهد آمد و به حضرت اقتدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیکن ضمن تبریک می‌‌گویم آبروی حضرت مسیح (ع) را حفظ کنید. متاسفانه حاکمان استکباری از جمله ترامپ که می‌‌گوید من انجیل مطالعه کرده‌‌ام، آبروی حضرت مسیح (ع) را می‌‌برند. بی‌‌تردید اگر حضرت عیسی (ع) در جمع ما بود در خط مقدم ابراز انزجار از این جنایتکاران قرار داشت.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی تقویت نظام را بر خودش واجب می‌‌دانست

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری به درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی اشاره کرد و اظهار داشت: این هفته میهن اسلامی خادم و فقیه بزرگواری را از دست داد که مقام معظم رهبری بهترین تصویر را از این فرد داشتند که با هشت صفت ایشان را ستودند. به حق ایشان این ظرفیت را دارد که الگوی حوزه علمیه باشد. فقیهی که از بن جان، دین را مثل سیاست می‌‌دانست و معتقد به حاکمیت دین در صحنه بود.

خاتمی افزود: هرجا برای خدمت لازم بود، تقویت نظام را بر خودش واجب می‌‌دانست و از بن جان، ارادتمند آیت‌‌‌‌الله خامنه‌‌ای بود که البته این ارادت متقابل بود. امیدواریم حشر ایشان با امامان معصوم باشد.

تیغ قوه قضاییه علیه مفسدان اقتصادی تیز باشد

وی حادثه رخ داده در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد را از حوادث تلخ هفته گذشته برشمرد و تصریح کرد: برای درگذشتگان طلب مغفرت، برای بازماندگان صبر و برای مجروحان طلب شفا داریم. امیدواریم به گونه‌‌ای عمل شود که شاهد این حوادث نباشیم. مسئولان با دقت در حال عمل هستند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: بر خودم لازم می‌‌دانم از قوه قضائیه برای جلوه‌‌های برجسته قاطعیتی که درخصوص برخورد با مفسدان اقتصادی انجام داده‌‌اند، تشکر کنم. امیدواریم این تیغ همچنان علیه مفسدان اقتصادی تیز باشد و در همه عرصه‌‌ها برای سالم‌‌سازی جامعه تلاش داشته باشند. 

امیدواریم هیچ بی‌‌سوادی در کشور نداشته باشیم

خاتمی با اشاره به پویش روزه نجات خاطرنشان کرد: این حرکت، حرکت مقدسی است. تشکر می‌‌کنم از عزیزانی که این حرکت را راه انداختند. از دانشجو چنین حرکات حماسی در شرایطی که مردم مظلوم یمن در اوج مظلومیت هستند، انتظار است. 

وی ادامه داد: آخرین تذکر هم نهضت سوادآموزی است که در سالگرد تشکیل آن به فرمان امام قرار داریم. این نهضت انصافا موفق بوده و امیدواریم که این حرکت تا آنجا پیش برود که هیچ بی‌‌سوادی در کشور نداشته باشیم. در اینجا تشکر می‌‌کنم از نماینده ولایت فقیه در نهضت سوادآموزی، حجت‌‌‌الاسلام قرائتی که از بدو تشکیل این نهضت خدمتگذار هستند.

ادامه داد...

منبع: ایلنا

کلیدواژه: نماز جمعه تهران حجت الاسلام سید احمد خاتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۳۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیزش بزرگ دانشجویان بیان انزجار از تحرکات حمایتی حاکمان امریکایی و اروپایی است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به خیزش بزرگ مردم آزادیخواه جهان، به ویژه دانشجویان و اساتید دانشگاه های مطرح دنیا گفت: خیزش بزرگ و اعتراضات گسترده این دانشجویان در حمایت از مظلومان غزه، علناً بیان انزجار از تحرکات حمایتی حاکمان و دولتمردان امریکایی، فرانسوی، انگلیسی و... است و همین جنبشی که بوجود آوردند به دیگر کشورها سرایت کرده بطوریکه در حال حاضر شاهد بزرگترین خیزش دانشجویان در سراسر جهان هستیم.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در دویست و سی و دومین جلسه شورای ششم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع حرم و شهدای فلسطینی، با پاسداشت سالروز تشکیل شوراهای شهر رو روستا به فرمان امام خمینی(ره) گفت: روز ۹ اردیبهشت که به نام روز شوراها در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده؛ روزی است که با آینده نگری معمار کبیر انقلاب در تاریخ جمهوری اسلامی ایران به خوبی رقم خورد. از این رو آرزو داریم شایستگی پاسداری از این ذخیره ناب انقلاب را داشته باشیم و با عملکرد خودمان در پیشگاه خداوند و ملت ایران، سربلند باشیم.

وی در ادامه با تبریک فرارسیدن روز معلم و گرامیداشت مقام همه معلمان پر تلاش ایران اسلامی و بزرگداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، این شخصیت برجسته را ذخیره بی مانندی برای انقلاب اسلامی، شخصیتی متفکر و از نظریه پردازان دوران انقلاب برشمرد و خاطر نشان کرد که امیدواریم بتوانیم از راه و منش این مرد بزرگ درس بگیریم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین فرارسیدن هفته کارگر را به جامعه کارگری کشور تبریک گفت و با اشاره به دیدار جمعی از کارگران با رهبر معظم انقلاب، گفت: امیدواریم موارد و توصیه های رهبری در این خصوص به زودی عملیاتی شود.

وی در جریان برگزاری صحن علنی امروز شورا، به قهرمانی تیم فوتسال ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ برای سیزدهمین سال متوالی اشاره کرد و با تبریک کسب این موفقیت به ملت بزرگ ایران برای همه ورزشکاران و کادر فنی آرزوی توفیقات بیشتر برای کشب عناوین مختلف در آوردگاه های جهانی کرد.

چمران با محکوم کردن استمرار جنایات وحشیانه اسرائیل و نسل کشی این رژیم غاصب علیه ملت مقاوم و مظلوم فلسطین آن هم زیر پرچم حمایتی دولت های غرب و امریکا به خیزش بزرگ مردم آزادیخواه جهان، به ویژه دانشجویان و اساتید دانشگاه های مطرح دنیا اشاره کرد و در این باره یادآور شد: خیزش بزرگ و اعتراضات گسترده این دانشجویان در حمایت از مظلومان غزه، علناً بیان انزجار از تحرکات حمایتی حاکمان و دولتمردان امریکایی، فرانسوی، انگلیسی و... است و همین جنبشی که بوجود آوردند به دیگر کشورها سرایت کرده بطوریکه در حال حاضر شاهد بزرگترین خیزش دانشجویان در سراسر جهان هستیم.

وی افزود: اما می بینیم در همین کشورهایی که مدعی آزادی بیان هستند و دم از دموکراسی می زنند و از اغتشاش های به وقوع پیوسته در ایران حمایت کردند حالا نیروهای پلیس خود را مجبور به برخورد خشن با این تظاهر کنندگان کردند؛ به طوری که برخی اخبار حکایت از بازداشت بیش از هزار نفر از دانشجویان و اساتید در امریکا دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان تأکید کرد: در تمام دنیا چنین رفتارها و خشونت هایی علیه آزادیخواهان تقبیح شده است. اسرائیلی ها و کسانی که از این غده سرطانی حمایت می کنند؛ تشنه خون و کشتارند و چنین مسائلی برای آنان لذت بخش است. از این رو امیدواریم بزودی شاهد پیروزی ملت مبارز فلسطین و نابودی اسرائیل و سردمداران ظلم باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خیزش بزرگ دانشجویان بیان انزجار از تحرکات حمایتی حاکمان امریکایی و اروپایی است
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • نماهنگ|«تو را است معجزه درکف... عصا بیفکن!»
  • کمال نامه ی مستان حیدری / امیرالمؤمنین در شعر خواجوی کرمانی
  • نماهنگ| «تو را است معجزه درکف... عصا بیفکن!»
  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • اهانت مجدد به قرآن کریم در استکهلم
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی