Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سیاوش رضوانی مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد،  از سرمایه گذاری ۱۴۵ میلیارد تومانی بخش خصوصی در این منطقه در ۹ ماه گذشته خبر داد و گفت: پیش بینی کرد که تا پایان سال، ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر سرمایه گذاری از سوی این بخش انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضوانی افزود: در سال‌های گذشته  بخش خصوصی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان در بندر امیر آباد سرمایه‌گذاری کرده بود.

وی یادآوری کرد: بندر امیرآباد حدود ۱۷ سال با سرمایه‌ای بالغ بر ۱۹۰۰ میلیارد تومان تجهیز و تکمیل شده است که بخش دولتی ۷۰۰ میلیارد تومان و بخش خصوصی ۱۲۰۰ میلیارد تومان در این بندر سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: ایران از مدت‌ها پیش توسعه بنادر شمالی کشور را مورد توجه قرار داده و این مهم با اتفاقاتی که در سواحل کشور‌های حاشیه دریای خزر از جمله کشور‌های ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان و روسیه در حال انجام است، سرعت بیشتری گرفته است.

وی با بیان اینکه در بنادر شمالی ایران و کشور‌های همسایه حدود چهار نوع کالا جابجا می‌شود که این میزان، باید از رشد بیشتری برخوردار باشد، افزود: تلاش می‌کنیم بنادر شمالی کشور را مدرن و تجهیز کنیم.

رضوانی در عین حال بنادر شمالی ایران را در مقایسه با بنادر کشور‌های همسایه بسیار مدرن‌تر دانست و گفت: توسعه و تجهیز بنادر شمالی کشور طبق برنامه ششم توسعه، در دستور کار قرار دارد.

وی بندر امیرآباد را یکی از بنادر بزرگ کشور و سومین بندر از نظر مساحت دانست و گفت: این بندر به دلیل جاذبه‌های بسیار طبیعی و توسعه‌ای، منطقه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.

مدیر بندر امیر آباد، توسعه حمل و نقل چند وجهی را الویت مهم اقدامات در این بندر عنوان کرد و افزود: بندر امیرآباد حدود ۲۵ کیلومتر ریل دارد و یکی از اهداف ما بهره‌مندی بیشتر از ریل و توسعه آن در این بندر به منظور توسعه ترانزیت و صادرات است.

وی افزود: اکنون در حال ساخت اسکله‌ای هستیم که حدود ۹۵ درصد آن که شامل پس‌کرانه و خطوط ریلی می‌شود، این اسکله آماده شده، اما در حال ایجاد تغییرات روی ضربه‌گیرها، پل‌های اتصال و جک‌ها هستیم که امید است تا هشت ماه آینده اسکله راه اندازی شود.

رضوانی ادامه داد: در نظر داریم، بخشی از بار‌ها که با واگن حمل می‌شود را سریع با واگن‌های یخچالی جابجا کنیم تا از این طریق هزینه تمام شده بخش خصوصی را به مقدار قابل ملاحظه‌ای کاهش دهیم.

این مدیر بندر، از انتخاب پیمانکار برای تکمیل ۱۰۰ درصدی پروژه فوق خبر داد و گفت: در صورت انجام این کار، حدود ۳۵ درصد ریل ما مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و می‌توانیم ترمینال کانتینری خود را توسعه دهیم.

وی افزود: بندر امیرآباد تنها بندری است که تجهیزات و امکانات کانتینری تخلیه و بارگیری را نسبت به سایر بنادر شمالی دارد.

گفتنی است، بندر امیرآباد در شمال بهشهر در شرق استان مازندران و ۵۱ کیلومتری ساری واقع شده؛ وسعت این منطقه ویژه اقتصادی یکهزار هکتار است و با قرار گرفتن در مسیر کریدور بین‌المللی ترانزیت شمال - جنوب و بهره مندی از موقعیت خاص و استثنایی نقش مهمی در ابعاد ملی و منطقه‌ای ایفا می‌کند.

با توجه به اهمیت استراتژیکی دریای خزر و وجود بازار‌های بزرگ اطراف آن، همراه با پتانسیل‌های اقتصادی و تجاری فراوان مانند استخراج و سواپ منابع انرژی، حمل و نقل، ارتباطات و ترانزیت کالا، توسعه این بندر مورد توجه ویژه قرار گرفته و با اجرای طرح توسعه در سال‌های آینده، به ویژه فعال‌تر شدن کریدور شمال - جنوب، این بندر نقش شایسته خود را در اقزایش سرمایه گذاری در اراضی پشتیبانی و تجارت بین‌المللی ایفا کند.

انتهای پیام/

بنادر شمالی کشور را مدرن و تجهیز می کنیم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان بنادر اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۴۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به انعقاد قرارداد مکانیزه‌سازی پایانه مواد معدنی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی به ارزش سرمایه‌گذاری حدود ۲۴ هزار میلیارد ریال میان اداره کل بنادر و دریانوردی استان و شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲، گفت: فرآیند تحویل و تحول پایانه مواد معدنی در نشست مشترک  مدیران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی و  اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان  مورد بررسی و چارچوب آن تعیین شد.


ابوطالب گرایلو در ادامه روند صادرات مواد معدنی، مصالح ساختمانی و کود شیمیایی در چند سال اخیر را رو به رشد کرد و بر ضرورت ساماندهی آن در قالب یک پایانه مجهز به منظور افرایش بهره وری عملیات تخلیه و بارگیری تأکید کرد و افزود: رشد ترافیک و جذب مشتریان جدید از اهم اهداف برای سرمایه‌گذاری در این پایانه است.


وی ادامه داد: در این قرارداد، ضمن بهسازی و نوسازی تأسیسات، محوطه‌ها و انبارها، خرید و تأمین تجهیزات پیشرفته به منظور تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال، افزایش سهم منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) از صادرات و واردات مواد معدنی، مصالح ساختمانی و کود شیمیایی مد نظر است.


گرایلو می‌گوید: در جریان این نشست مقرر شد شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی با اهتمام ویژه به برنامه‌ریزی دقیق به منظور انجام عملیات تخلیه و بارگیری، همزمان در خصوص شروع عملیات اجرایی توسعه سرمایه‌گذاری اقدام کند.


با انعقاد این قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۴۰ میلیارد ریال در مساحتی بالغ بر ۴۰ هکتار ضمن ایجاد ۲۰۰ نفر فرصت اشتغال، شاهد افزایش صادرات مواد معدنی، مصالح ساختمانی، کود شیمیایی و افزایش سهم استان خوزستان در صادرات غیرنفتی کشور و ایجاد فرآیند‌های استاندارد عملیات تخلیه و بارگیری در کنار ایجاد اشتغال پایدار خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • سرمایه گذاری ۱۰۰هزار میلیارد تومانی برای ۳۵پروژه تجاری ومسکونی در کشور
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد